Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 اصلاح تعرفه‌های آب شرب در جلسه امروز شورای عالی آب، اعلام قیمت تمام شده مسکن ویژه تهران توسط مدیریت برنامه ریزی و فناوری اطلاعات مسکن ویژه، ۸ محور سیاست‌پولی در بسته خروج غیرتورمی از رکود و... برگزیده‌های امروز اخبار اقتصادی است.

 گزیده‌ای از مهمترین اخبار اقتصادی امروز یکشنبه پنجم مردادماه 1393 به شرح زیر است:
* نرخ‌های بلیت قطار تا پایان سفر‌های تابستانی افزایش نمی‌یابد
معاون مسافری راه‌آهن با بیان اینکه بررسی فرم‌های آنالیز قیمت و درآمد-هزینه شرکت‌ها پس از ارسال به راه آهن بررسی خواهد شد، گفت: نرخ بلیت قطار تا پایان سفر‌های تابستانی افزایشی ندارد.
سیدمحمدی راشدی ادامه داد: در این راستا راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران‌ به عنوان مدافع حقوق شرکت‌های مالک و نیز مصرف‌کننده، جدول‌های آنالیز درآمد- هزینه تهیه کرده و برای تکمیل به شرکت‌های ریلی فرستاد، تا نرخ‌های پیشنهادی و اطلاعات آنها را بررسی کرده و نسبت به واقعی‌تر شدن قیمت‌ها اقدام کند.
* ترمیم بودجه ایالت‌های آمریکا با جریمه‌های نقض‌کنندگان تحریم‌های ایران
هر از گاهی خبرهایی از جریمه‌های هنگفت آمریکا برای بانک‌ها و موسسات مالی در سراسر دنیا به علت نقض قوانین تحریمی این کشور منتشر می‌شود، این جریمه‌ها با درآمدزایی هنگفت برای واشنگتن، شیوه جدید آمریکا برای درآمدزایی و ترمیم شکاف‌های بودجه‌ای ایالت‌های این کشور است.
این بانک فرانسوی که متهم به نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران، کوبا و سودان در بازه زمانی 2002 تا 2009 است، در ابتدا این اقدامات را تکذیب کرد، اما پس از مدتی همانند دیگر بانک‌های مشابه خود مجبور به اقرار و موافقت با پرداخت جریمه به وزارت خزانه‌داری آمریکا شد.
* 3 جلسه مشترک برای بازنگری قیمت خودرو برگزار شد
عضو کارگروه مشترک کمیسیون صنایع مجلس و شورای رقابت از برگزاری سه جلسه این کارگروه برای بازنگری در قیمت خودروها خبر داد و گفت: نظر نهایی این کارگروه حدود 20 مرداد اعلام خواهد شد. علی علیلو ادامه داد: اعضای کمیسیون صنایع مجلس به دنبال کاهش قیمت خودرو هستند، ولی باید دید نتیجه بحث‌ها به کجا می‌رسد. همچنین جلسات مشترک کمیسیون صنایع مجلس و شورای رقابت در دفتر تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی برگزار می‌شود.
* تشکیل جلسه شورای عالی آب
جلسه شورای عالی آب در حالی به ریاست معاون اول رئیس جمهور و با حضور وزرای نیرو، صنعت، معدن و تجارت و معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد که در آن مجددا بحث اصلاح تعرفه‌ها مطرح و در دستور کار قرار گرفت.
در این جلسه گزارشی از وضعیت آب شرب استانهای کشور و راهکارهای تامین پایدار آن از سوی نماینده وزارت نیرو ارایه شد و توضیحاتی نیز در خصوص تداوم خشکسالی ، وضعیت کلی طرح های آبرسانی کشور، آخرین وضعیت کمبود آب شهرها و کلان شهرها، اهم مشکلات تامین آب، برنامه تامین آب شرب روستاها و چالشهای پیش روی تامین آب شرب پایدار مناطق جمعیتی کشور ارایه شد.
* قیمت تمام شده مسکن ویژه تهران اعلام شد
مدیریت برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات مسکن ویژه تهرانسر در تازه ترین اطلاعیه خود اعلام کرد: پروژه های دارای اسکلت فلزی قیمت تمام شده بالاتری نسبت به پروژه های با اسکلت بتونی دارند. در این اطلاعیه آمده است: بدیهی است سعی خواهد شد، این مبلغ به حداقل ممکن رسانیده شود.
ضمناً مرغوبیت قطعه زمین بلوک و طبقه مورد انتخاب متقاضیان نیز با نظر کارشناسان رسمی دادگستری در قیمت تمام شده اعلامی لحاظ شده و بدیهی است بلوک ها و واحدهای مختلف دارای اختلاف قیمت نسبی نسبت به یکدیگر خواهند بود.
* کنترل تورم با ابزار پایه پولی اولویت سیاست‌گذار
سیاست‌های پولی در بسته خروج غیرتورمی از رکود در 8 محور ارائه شده که بیشترین تاکیدات، عدم افزایش پایه پولی بوده و افزایش ضریب فزاینده پولی و اصلاح انعطاف در نرخ سود بانکی متناسب با تورم انتظاری مورد توجه قرار گرفته است. در لینک خبر فوق به این 8 محور اشاره شده است.
* افزایش پنهان تعرفه‌های ایرانسل
ایرانسل از ابتدای مرداد بدون اطلاع‌رسانی تعرفه‌های سیم‌کارت‌ اعتباری را افزایش داده‌ است. وزیر ارتباطات پیش‌‌تر از ایرانسل و رایتل بابت اینکه مراعات مردم را می‌کنند و تعرفه‌ها را کاهش داده‌اند، تشکر و قدردانی کرده‌ بود. ایرانسل از ابتدای مرداد بدون اطلاع‌رسانی به مشترکان تعرفه‌ مکالمه و پیامک سیم‌کارت‌ اعتباری را افزایش داده‌ است و این موضوع روز گذشته کشف شد.
در حالی که مشترکان این اپراتور هر روز چندین پیامک با موضوع اطلاع‌رسانی سرویس‌ها و خدمات ویژه دریافت می‌کنند؛ اما اپراتور درباره افزایش تعرفه‌ها هیچ اطلاع‌رسانی انجام نداده است. اپراتورها موظف‌اند پیش از تغییر تعرفه‌ها اطلاع رسانی کافی به مشترکان خود انجام دهند.
* آمریکا برای وابستگی غذایی ایران برنامه‌ریزی کرده است
کارشناس مرکز تحقیقات راهبردی غذا و کشاورزی گفت: همانطور که با خرد کردن زمین‌های کشاورزی قدرت از تولید‌کننده گرفته شد، در سطح حاکمیتی با تفکیک وظایف متولی کشاورزی، ابزار راهبردی و مدیریت از این بخش سلب شد.
در ابتدای برنامه منوچهر گرجی با اشاره به تأکید رهبران انقلاب اسلامی بر ضرورت خودکفایی در تولید محصولات اساسی، بخش کشاورزی را به عنوان گسترده ترین بخش اقتصاد معرفی کرد و گفت: هم اکنون 30 درصد مردم کشور به طور مستقیم در این بخش فعالیت دارند. از سوی دیگر بخش عظیمی از صنایع وابسته نیز به بخش کشاورزی مرتبط هستند.
* یک مصوبه سودآور برای پالایشگاه‌ها
قائم‌مقام پالایش و پخش گفت: وزارت نفت بر اساس دستورالعمل‌ها تصمیم گرفته بود محاسبات کیفی‌سازی را به سال 92 تسری دهد، اما با توجه به تصمیم هیأت دولت قرار شد محاسبه قیمت فرآورده بر اساس کیفیت تنها در سال 93 عملیاتی شود.
شاهرخ خسروانی ادامه داد: درباره اعداد و ارقام مالی اطلاع دقیقی نداریم و مسئولیت مالی این مصوبه برعهده امور مالی شرکت ملی نفت است. همچنین مسئولیت پالایش و پخش اعمال یک فرمول بر اساس کیفیت محصولات تولیدی بوده است.
*‌ رشد 20 درصدی مسکن در انگلیس و افزایش لغو‌ قراردادها
در حالی که قیمت مسکن در انگلیس 20 درصد افزایش یافته است فروشندگان مرتب قراردادها را لغو می‌کنند و مردم به آینده مسکن خود نا امید هستند، معامله خرید آپارتمان یک خانواده اهل لندن طی 18ماه گذشته دو بار از سوی فروشندگان آنها لغو شده است.
بر اساس این گزارش، اکثر معامله‌های مسکن به هم می‌خورد و فروشندگان دبه در می‌آورند، قیمت‌ها روزبه روز بالا می‌رود و به همین دلیل فروشندگان دنباله بهانه‌اند تا قراردادها را بر هم بزنند، فروشندگان می‌خواهند تا دهها و هزاران پوند اضافی از خریداران دریافت کنند. و اگر خریدار نخواهد بپردازد معامله را لغو می‌کنند.
* صادرات 19 تن فرش دستباف ایرانی به چین
سرپرست مرکز ملی فرش ایران با اشاره به افزایش صادرات فرش ایران به چین گفت: در سه ماه نخست امسال بیش از 19 تن فرش دستباف به ارزش بیش از 3 میلیون دلار به چین صادر شده و این کشور در رتبه پنجم خریداران فرش ایران قرار گرفته است.
حمید کارگر بهبود شرایط اقتصادی چین را عاملی دانست که موجب شده است، این کشور به یکی از بازارهای مهم فرش ایران تبدیل شود و به این نکته اشاره کرد که در یازدهمین نمایشگاه تخصصی فرش شینینگ، افزون بر حضور تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف کشور، شاهد برگزاری آیینی ویژه با نام «روز ایران» خواهیم بود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24