Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 نفت ایران را تنها نفتکش‌های ایرانی می توانند حمل کنند و نفتکش‌های دیگر هنوز قادر به حمل نفت ایران نیستند.

به گزارش ایسنا؛سید محسن قمصری، مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت، درباره این‌که پس از توافق ایران با ١+٥ مقرر شد نفت ایران توسط نفتکشهای شرکتهای دیگر حمل شود، گفت: درست است که چنین تصمیمی گرفته شد اما نفتکش‌های کشورهای دیگر حاضر نیستند نفت ایران را به خاطر مسائل بیمه ای حمل کنند.
وی درباره اینکه در صورت حل چنین مشکلی نفتکشهای ایرانی متضرر می شوند، چون هنوز تحریم نفتکشها برداشته نشده است، گفت: هم اکنون تنها نفتکشهای ایرانی، نفت ایران را حمل می کنند و کشور دیگری اجازه حمل نفت ایران را ندارد.
وی پیش‌تر نیز گفته بود که تنها نکته مثبت مذاکرات اخیر این بوده است که جلوی کاهش ٢٠ درصدی فروش نفت ایران گرفته شد.
قمصری با بیان این که توافقهای کوتاه مدت به نوعی حالت نه جنگ و نه صلح را دارد، اعلام کرده بود که توافقهای این گونه شرایط را برای فروش نفت ایران نامشخص می کند، زیرا مسائلی مانند حمل و نقل، مسائل بانکی و بیمه، طولانی مدت است و به طور معمول شرکت های حاضر در این بخش‌ها رغبتی برای تغییر دایره فعالیت‌هایشان در کوتاه مدت ندارند.
به گفته او تحریم بیمه کشتی ٦ ماه گذشته و در مذاکرات آذر ماه برداشته شد اما هیچ اتفاق خاصی در این زمینه نیفتاده است به طوری که در ٦ ماه گذشته هیچ شرکت بیمه‌ای حاضر نشد نفتکش‌های ایرانی را بیمه کند و بعید به نظر می رسد در این چهار ماهه توافق جدید هم اتفاق خاصی بیفتد. در واقع این مذاکرات به لحاظ کمی اثری نداشته است.
بر این اساس، محمد سوری، مدیرعامل اسبق شرکت ملی نفتکش با اشاره به اینکه شرکت ملی نفتکش به دلیل تحریمها، زیان هنگفتی دیده است و دیگر نمی تواند بار بین المللی حمل کند، گفته بود که پیش از تحریمها شرکت نفتکش ٨٠ درصد درآمد خود را از محل حمل و نقل بین المللی به دست می آورد و برای همه کشورهای نفتی دنیا بار حمل می کرد، ضمن آن که بیشتر کشتیها دو سربار بودند، در حالی که هم اکنون تنها نفت ایران را حمل می کنند و در واقع یک سر بار هستند.
وی با بیان اینکه حمل بار بین المللی نفتکش تقریبا صفر شده است، افزود: هم اکنون نفتکشهای ایرانی تنها نفت ایران را حمل می کنند و از هیچ مقصد دیگری نفت دریافت نمی کنند.
مشاور امور راهبردی وزارت نفت درباره اینکه آیا شرکت ملی نفتکش زیانده شده است، خاطرنشان‌کرد: چون شرکتهای خارجی نمی توانند نفت ایران را حمل کنند پس این شرکت هنوز زیانده نشده است، در واقع شرکت نفتکش تنها شرکتی است که نفت ایران را برای شرکت ملی نفت حمل می کند، بنابراین، از این جهت بار دارند ولی بار برگشت ندارند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24