Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

عضو کارگروه ناظر کمیسیون صنایع و معادن در شورای رقابت نرخ گذاری های جدید را غیرکارشناسی دانست و گفت: قیمت خودرو باید بطور میانگین 15 تا 20 درصد کاهش یابد.

به گزارش خانه ملت؛علی علیلو در رابطه با تعیین قیمت خودرو از سوی شورای رقابت گفت: نمایندگان مجلس معتقدند که فرمول شورای رقابت برای قیمت گذاری خودرو در ایران مطلوب نیست، چراکه باعث انحراف صنعت خودرو از مسیر مدنظر می شود.
نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی افزود: مبنای نرخ گذاری در این فرمول، قیمت خودرو در سال گذشته است، اما قیمت پایه به عقیده نمایندگان، قیمت تمام شده واقعی خودرو بوده و این دو مبنا با هم متفاوت هستند.
وی تصریح کرد: زمانی که با فرمول قیمت تمام شده حرکت کنیم به یک نرخ و با محاسبه شورای رقابت به قیمت دیگری دست پیدا می کنیم و به عقیده نمایندگان، قیمت تمام شده محصول، مبنای قابل استناد تری است، در این صورت نرخ خودرو هم برای مصرف کننده ارزانتر تمام می شود.
وی ادامه داد: اعضای شورای رقابت نیز اعلام کردند که اطلاعات در دست مجلس را در اختیار نداشته و به همین دلیل مشتاق به کسب اطلاعات و بازنگری در اصلاح قیمت ها هستند و کمیته تشکیل شده در کمیسیون صنایع و معادن نیز بر این روند نظارت می کند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در رابطه با احتمال بازنگری در قیمت خودرو بیان کرد: بطور حتم محاسبات غلط باید اصلاح شوند و معتقدم با توجه به محاسبات مجلس، قیمت خودرو بطور میانگین حداقل 15 تا 20 درصد باید کاهش یابد.
 این نماینده مردم در مجلس نهم در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا احتمال توجه نکردن شورای رقابت به نظر مجلس وجود دارد گفت: در اینصورت مجلس از ابزارهای قانونی خود استفاده کرده، اما بنا این است که همه تابع حرف منطق،قانونی و منطقی هستند و مجلس نیز در همین قاعده سخن می گوید.
وی افزود: خوشبختانه مسئولین شورای رقابت استدلال های نمایندگان را پذیرفته و احتمال عدم توجه وجود ندارد که این موضوع بیانگر منطقی بودن اعضای شورای رقابت برای بازنگری در قیمت ها است.
نماینده مردم شبستر در مجلس تصریح کرد: تاکنون اعضای شورای رقابت پذیرفته اند که شیوه قیمت گذاری ها با مشکل مواجه بوده و قاعدتا ادامه همین رویه به کاهش قیمت خودرو منتهی خواهد شد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24