Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

رویترز به نقل از منابع دیپلماتیک غربی نوشت: مذاکرات هسته ای وین میان ایران و گروه 1+5 به احتمال زیاد، تمدید خواهد شد.

به گزارش
عصر ایران، یک دیپلمات غربی گفت دست یابی به توافق درباره برنامه هسته ای ایران تا روز یکشنبه آینده به عنوان پایان مهلت 6 ماهه، عملی نیست و به احتمال زیاد، این مذاکرات برای چند ماه دیگر تمدید خواهد شد.

هنوز هیچ یک از طرف های مذاکرات یعنی ایران و گروه 1+5 متشکل از پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد (چین، روسیه، فرانسه، آمریکا و بریتانیا) به علاوه آلمان در این باره اظهار نظر شفاف و قطعی نکرده اند.

هتل محل برگزاری مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 در وین

پیش بینی دیپلمات غربی: مذاکرات هسته ای تمدید می‌شود


وین پایتخت اتریش در دو هفته اخیر میزبان مذاکرات فشرده ایران و گروه 1+5 برای دست یابی به توافق نهایی است. این مذاکرات تا روز یکشنبه آینده ادامه دارد. در روزهای اخیر وزرای خارجه کشورهای غربی گروه 1+5 نیز مذاکرات حضور داشتن.

یک دیپلمات غربی که خواست نامش فاش نشود ادامه داد: با توجه به اینکه به احتمال زیاد، کسب توافق تا روز یکشنبه آینده، عملی نیست به همین دلیل تمدید مذاکرات برای ماه های آینده به صورت جدی محتمل است.

ایران و گروه 1+5 در آذرماه گذشته در ژنو به توافق هسته ای موقت 6 ماهه دست یافتند. براساس این توافق، دو طرف در مدت 6 ماه برای کسب توافق دائمی مذاکره می کنند و تمدید این مهلت برای یک دوره 6 ماهه دیگر امکان پذیر است. دوره 6 ماهه نخست روز یکشنبه آینده به پایان می رسد.

با این حال دیپلمات ها و کارشناسان به رویترز گفته اند تمدید مذاکرات قطعا برای مدت زمان کوتاه تر از 6 ماه انجام می گیرد.

پیش بینی دیپلمات غربی: مذاکرات هسته ای تمدید می‌شود

دیپلمات غربی افزود: نمی توانیم بگوییم که مذاکرات به سمت اشتباه در حرکت است. مذاکرات به سمت صحیح در حرکت است اما درباره موضوع اصلی یعنی سخت ترین موضوع همچنان اختلاف نظر میان ما به شدت زیاد است. اشاره این دیپلمات غربی درباره حجم برنامه غنی سازی اورانیوم ایران در آینده است.

وی ادامه داد: ایده امکان حل این اختلاف نظرات تا قبل از روز یکشنبه آینده نامحتمل است. از سرگیری مذاکرات هسته ای در هفته های آینده هم به دلیل فرارسیدن ماه آگوست غیر منطقی است، زیرا دوره استراحت فرا خواهد رسید.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24