Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 دور نهایی دادگاه رسیدگی به شکایت گازی ترکیه از ایران، توافق نظر بر ضرورت طرح انعقاد پیمان‌های دوجانبه پولی، ششمین کارت زرد نمایندگان مجلس به وزیر صنعت و .... از مهمترین برگزیده‌های اخبار اقتصادی امروز است

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ گزیده‌ای از مهمترین اخبار اقتصادی امروز سه‌شنبه بیست و چهارم تیرماه 1393 به شرح زیر است:
 * واردات 23 هزار خودرو به ارزش 484 میلیون دلار در بهار
طبق آمارها در 3 ماه نخست سال جاری، بیش از 23 هزار خودروی سواری به ارزش 484 میلیون دلار وارد کشور شده است. براساس آمارهای موجود گمرک تعداد 23 هزار و 242 دستگاه خودروی سواری به وزن 35 هزار و 262 تن طی 3 ماهه اول سال 93 وارد کشور شده است.
* تحریم‌های بندر شهید رجایی رفع شد
معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با رفع تحریم‌های بندر کانتینری شهید رجایی، اولین خط کشتیرانی خارجی 29 تیرماه وارد این بندر می‌شود و پس از آن در سوم مردادماه 93، دومین کشتی از بندر شانگهای وارد بندر شهید رجایی خواهد شد. علی جهاندیده با بیان اینکه با بیان اینکه کاهش استقبال خطوط کشتیرانی خارجی از بنادر ایران، موجب کاهش بهره‌وری و ‌راندمان عملکرد بنادر شده بود، اظهار داشت: در چند ماه اخیر اقدامات گسترده‌ای‌ درباره ورود لاینرهای خارجی و خطوط کشتی‌رانی دنیا به بندر شهید رجایی به عنوان بندر کانتینری ایران، داشته‌ایم.
* نگاهی به خدمات پس از فروش خودروهای خارجی در ایران
در حال حاضر تعدادی از شرکت‌های معتبر خارجی در ایران فعالیت می‌کنند که یکی از معیارهای رقابت این شرکت‌ها نحوه ارائه خدمات پس از فروش و سرویس‌های دوره‌ای خودروهای وارداتی این شرکت‌هاست. بنا به این گزارش، با افزایش رقابت بین غول های خودروسازی در جهان طی دهه های گذشته، این شرکت ها نه تنها کیفیت محصولات خود را به میزان قابل توجهی افزایش داده اند بلکه در کنار افزایش کیفیت در راستای افزایش رضایتمندی مشتری گام های بسیار مثبتی نیز برداشته اند که همین امر مقبولیت این خودروها را بدلیل کاهش نگرانی های مشتریان در زمینه نگهداری خودرو در زمان استفاده، افزایش داده است.
* ارائه پایلوت نسل سوم تلفن همراه از 12 مرداد
وزیر ارتباطات با بیان اینکه رومینگ ملی مقدمه جابجایی شماره بین اپراتورهای تلفن همراه است گفت: یکی از اپراتورها به این کار خیلی راضی نیست اما بداندکه اپراتور دیگر از 12 مرداد به صورت پایلوت نسل سوم ارائه خواهد کرد و نمی‌تواند با فشار به وزارتخانه پروانه نسل سوم بگیرد. محمود واعظی ادامه داد: رومینگ ملی یکی از این مراحل است که فاز اول آن بسیار خوب انجام شد و مشکلی در کار نبوده است.
* بازار میوه پایتخت در دست 4 هزار دلال
رئیس اتحادیه میوه و سبزی گفت: در حال حاضر 800 بارفروش در میدان میوه و تره‌بار فعالیت می‌کنند که در کنار آن 4 هزار دلال هم فعال هستند که شاید نقش اصلی در افزایش قیمت میوه را داشته باشند. حسین مهاجران تصریح کرد: در حال حاضر 800 بارفروش در میدان میوه و تره‌بار فعالیت می‌کنند که در کنار آن 4 هزار دلال هم فعال هستند که شاید نقش اصلی در افزایش قیمت میوه را داشته باشند.
* راه‌اندازی نسل سوم تلفن همراه هوشمند در نیمه دوم سال
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به افتتاح فاز دوم رومینگ ملی از امروز اظهار امیدواری کرد که این اقدام مقدمه‌ای باشد تا در نیمه دوم امسال نسل سوم تلفن همراه هوشمند را در سراسر کشور داشته باشیم. محمود واعظی ادامه داد: دامه داد: رومینگ ملی خدمتی است که با استفاده از آن، مشترکین می‌توانند در نقاطی که اپراتور خود آنتن دهی ندارد از پوشش دهی و خدمات پایه تلفن همراه شامل تماس صوتی، پیامک و اینترنت همراه سایر اپراتورها استفاده کنند. بدین ترتیب مشترکین تقریبا در هر منطقه ای که آنتن یکی از اپراتورها نصب باشد می توانند تمام خدمات تلفن همراه را داشته باشند و این جا به جایی رایگان است و برای مشترکان هزینه‌ای نخواهد داشت.
* رسیدگی به شکایت‌ گازی ترکیه از ایران فردا وارد دور نهایی می‌شود
دور نهایی دادگاه بین‌المللی شکایت گازی ترکیه از ایران در حالی فردا آغاز به کار می‌کند که وزیران انرژی هر دو کشور خود را برنده دادگاه می‌دانند. همچنین اظهاراتی در
خصوص امکان طرح دعوای ایران علیه شرکت ترک در این دادگاه شنیده می‌شود. بر این اساس ترکیه مدعی است در 2 ماهه منتهی به اسفند 92 صادرات گاز ایران به این کشور به میزان مورد توافق نبوده است و 25 درصد از حجم آن کاسته شده است. بر اساس این ادعا، ترک‌ها مدعی هستند ایران یک تامین کننده پایدار انرژی برای ترکیه محسوب نمی‌شود و کم‌فروشی کرده است.
* اتفاق نظر بر ضرورت انعقاد پیمان‌های دوجانبه پولی
در نشست هم‌اندیشی طرح پیمان‌های پولی بر آثار مثبت این طرح تاکید شد اما مدیر اداره مطالعات و سازمان‌های بین‌المللی بانک مرکزی مسائل سیاسی و چند پیش شرط دیگر را لازمه اجرای آن دانست ولی یکی از کارشناسان حاضر مهمترین مانع اجرای این طرح را عدم تمایل بانک مرکزی نسبت به اجرای آن عنوان کرد. براساس این گزارش سید محسن قمصری مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه این طرح نباید به گونه‌ای مطرح شود که بیانگر حذف دلار و یورو از مبادلات باشد،‌ اظهارداشت: اگر پولی می‌تواند جایگزین ارزهای جهان‌روا شود، باید در ابتدا منافع ملی را مد نظر قرار دهیم.
* اعتمادسازی در بورس با افزایش نظارت بر شرکت‌ها
اولین دبیرکل بورس پس از انقلاب درباره چشم‌انداز بازار سهام معتقد است پس از فصل مجامع بورس فعال‌تر خواهد شد و یکی از راه‌‌های اعتمادسازی میان سرمایه‌گذاران افزایش نظارت سازمان بورس بر شرکت‌ها برای جلوگیری از سوءاستفاده از اطلاعات نهانی است؛ وی توجه ویژه به تولید داخل را مهمترین عامل خروج غیرتورمی عنوان کرد.
اله وردی رجایی سلماسی درباره وضعیت فعلی بورس، انتشار برنامه‌های دولت برای خروج غیرتورمی از رکود و زمان بازگشت بازار به رونق در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: نوسان اخیر بازار سهام که از شاخص 89 هزار واحدی به محدوده 70 هزار واحد رسید، نباید اتفاق می‌افتاد چرا که این نوسانات اعتماد مردم را کم می‌کند.
* تغییر فروشگاه برنامه‌های کاربردی سامسونگ به «گلکسی اپس»
فروشگاه سابق برنامه‌های کاربردی (Samsung Apps) به سامسونگ گلکسی اپس (Samsung GALAXY Apps) ارتقا یافت. این فروشگاه برای ایرانی‌ها نیز در دسترس است. Samsung GALAXY Apps دارای یک رابط کاربری آسان و تسهیل یافته است که از سه بخش Best Picks ،Topو For Galaxy تشکیل شده است. Best Picks به کاربران امکان دسترسی ساده به نرم‌افزارهای توصیه شده و شرایط ویژه فروش را می‌دهد. Top، پرطرفدارترین نرم‌افزارها را به نمایش می‌گذارد.
* ششمین کارت زرد مجلس به وزیر صنعت رسید
نمایندگان مجلس از پاسخ‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره سؤال نماینده اصفهان قانع نشدند و بدین ترتیب ششمین کارت زرد مجلس به نعمت‌زاده داده شد. نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) خانه ملت سوال حسن کامران نماینده اصفهان از محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت را مورد بحث و بررسی قرار داده و پس از استماع توضیحات کامران و پاسخ‌های نعمت‌زاده، با توجه به اینکه کامران اعلام کرد از پاسخ‌های وزیر قانع نشده‌اند، با 111 رأی موافق، 104 رأی مخالف و 14 رأی ممتنع از 237 نماینده حاضر در جلسه، از پاسخ‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت قانع نشدند و بدین ‌ترتیب ششمین کارت زرد مجلس نهم به نعمت‌زاده رسید.
* شاخص بورس 110 واحد مثبت شد
شاخص کل بورس در پایان معاملات با افزایش 110 واحدی به نیمه 73 هزار واحد رسید و ارزش روز بازار هم 345 هزار میلیارد تومانی شد.
بر این اساس پالایش نفت بندرعباس، فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، هلدینگ نفت، گاز و پتروشیمی، پتروشیمی خارک، گسترش نفت و گاز پارسیان، پتروشیمی شازند و سرمایه‌گذاری غدیر بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشتند اما در مقابل ملی صنایع مس ایران، بانک ملت، صنایع شیمیایی، توسعه معادن و فلزات، گروه مپنا و ارتباطات سیار ضمن افزایش قیمت بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص گذاشتند.
* واردات گوشت منجمد برزیلی در فصل تولید عشایر
یکی از عشایر منطقه لار می‌گوید در سالهای گذشته با از بین رفتن مسیر کوچشان راه آنها برای رسیدن به ییلاق 7 برابر شده است،‌ واردات گوشت و پشم تولیدشان را از رونق انداخته و مجبورند دام را به قیمت پایین بفروشند،‌ سود تولید آنقدر کم شده است که اگر دام را بفروشند و سرمایه را در بانک بگذارند سود بیشتری خواهند داشت. محور و زمینه اصلی فعالیت‌های اقتصادی در جامعه عشایر، دامداری است و سایر فعالیت‌های تولیدی عشایر مانند زراعت، صنایع دستی از اهمیت کمتری برخوردار بوده و تحت تأثیر دامداری است.
وضعیت جمعیت عشایر کشور در چند دهه گذشته نشان دهنده کاهش نسبت جمعیت عشایر کشور در مقایسه با جمعیت کل کشور است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24