Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

امروز در بازار، برترین تقاضا مربوط به نماد خپارس و برترین عرضه از آن نماد فجر بود.

به گزارش خبرنگار بورس24 به نقل از کارگزاری پارسیان؛ در اخبار بورسی مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس با بیان اینکه کارگروه ویژه بازار سرمایه که در مجلس شورای اسلامی تشکیل شده، پیشنهاد تزریق بخشی از منابع صندوق توسعه ملی به صندوق توسعه بازار سرمایه را ارائه کرده است.

در اخبار سیاسی امروز یکی از خبرگزاری های داخلی به نقل از نیویورک تایمز اعلام کرد دکتر ظریف در نامه ای محرمانه تحت شرایطی پذیرفت در ازای رفع تحریم ها سطح غنی سازی را در سطح مشخصی ثابت نگه دارد و پس از آن حق غنی سازی برای ایران همانند سایر کشورها محفوظ بماند.

در پتروشیمی ها گزارش خوب شیران و خراسان دیروز جو خوبی را به گروه تزریق کرد. امروز با توجه به شایعه تعدیل منفی شپدیس اکثر نمادها در دامنه منفی معامله شدند. در این گروه به گفته مدیر فروش پتروشیمی جم، با توجه به واقعی شدن قیمت محصولات پتروشیمی، دیگر دلیلی برای عرضه نشدن محصولات در بورس کالا وجود ندارد و اولویت مجتمع های پتروشیمی، تامین نیاز بازار داخل از طریق بورس کالاست. پالایشی ها با وجود نزدیک شدن به تاریخ برگزاری مجامع همچنان به روند کاهشی خود ادامه می دهند.

در نفتی ها شایعه و خبر افزایش 20 درصدی قیمت روغن موتور به بازار رسیده است. این خبر را دیروز رئیس کمیته فرآورده های نفت ،گاز و پتروشیمی اعلام کرد.

در خودروسازان در حالی اعتراضات به افزایش اخیر قیمت خودرو ادامه دارد که گفته می شود از فروش اینترنتی و فوری محصولات که از دیروز شروع شده است هم استقبال خوبی همچون گذشته صورت نپذیرفته است. در این گروه خپارس سود خالص سال 93 خود را با افت 7 درصدی نسبت به پیش بینی قبلی روانه کدال کرد! امروز همچنین نماد ایران خودرو به منظور تعدیل پیش بینی متوقف شد و با توجه به گمانه زنی هایی راجع به مثبت بودن این تعدیل جو گروه مثبت شد.

در بانکی ها گفته شده فروش املاک مازاد بانک‌ها در بورس تا پایان شهریور آغاز می شود. این خبر خوبی برای بانکی هاست.

در دارویی ها گزارش های سه ماهه با سرعت بیشتری منتشر خواهد شد. دیران و دابور سود هر سهم سال 93 خود بر اساس عملکرد سه ماهه را تغییر نداده اند و به ترتیب در این دوره پوشش 26 و 22 درصدی داشته اند.

در سیمانی ها یکی از صاحبنظران در زمینه مثبت شدن بسیاری از سهام سیمانی در بازار امروز این اتفاق را ناشی از اخباری در بازار دانستند که مبنی بر افزایش احتمالی صادرات به عراق بود، ایشان معتقد بودند این صفوف خرید به احتمال زیاد بسیار مقطعی و گذرا است چون مصرف سیمان در 3 ماهه ابتدای سال اصلا مناسب نبوده است و همچنان کشور با مازاد کلینگری درحد 15 میلیون تن روبه رو است، اگر به واسطه گشایش های هسته ای مراودات با خارجی ها از سر گرفته شود می توان به آینده مشارکت های بین المللی با خارجیان امیدوار بود که از آن جمله می توان به شرکت های فرانسوی لافارژ و سویسی هول سیم اشاره داشت.

در سنگ آهنی ها براساس آمار گمرک ، در خرداد ماه امسال یک میلیون و 197 هزار و 100 تن سنگ آهن به ارزش 85 میلیون و 200 هزار دلار از گمرکات ایران صادر شد که در مقایسه با خرداد سال 92 از نظر وزنی 28.66 درصد و از نظر ارزشی 23.34 درصد کاهش را نشان می دهد.

در حمل و نقلی ها معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی از لغو تحریم بندر شهید رجایی خبر داد. جهاندیده در این رابطه اظهار داشت با تغییر شرکت‌های فعال در بندر شهید رجایی و کنار رفتن شرکت تحریم شده تایدواتر، نخستین کشتی کانتینری بزرگ بین المللی در تاریخ 29 تیر ماه وارد این بندر خواهد شد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24