Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 مذاکرات پاکستان برای اجرای قرارداد واردات گاز از هند، قطر و روسیه، استفاده ۳ اپراتور تلفن همراه از آنتن‌های یکدیگر با تکمیل طرح رومینگ ملی در هفته جاری، تناقض‌گویی مسئولان در مخالفت با افزایش قیمت خودروها و... از مهمترین اخبار اقتصادی امروز است.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ گزیده‌ای از مهمترین اخبار اقتصادی امروز بیست و سوم تیرماه 1393 به شرح زیر است:
* برنامه‌های دولت برای خروج غیرتورمی از رکود منتشر شد
برنامه‌های دولت برای خروج غیرتورمی از رکود منتشر شد. این برنامه‌ها در قالب یک بسته سیاستی تدوین شده و طی آن چهار برنامه کوتاه‌مدت با احتساب و بدون احتساب تداوم تحریم‌ها به طور جزئی تشریح شده است.
در مقدمه این گزارش آمده است: دولت یازدهم در مسیر ایفای مسئولیت خود در پرداختن به مسائل اصلی و مهم کشور، پس از خارج کردن اقتصاد از التهاب بسیار بالای تورمی و طراحی هدفمندی یارانه ها با ساز و کاری متفاوت و اعمال ملاحظات شرایط رکود تورمی در آن، تهیه برنامه خروج "غیر تورمی" و "پایدار" از رکود را در دستور کار قرار داده است.
* مذاکره پاکستان برای واردات گاز از هند، قطر و روسیه
عقب نشینی پاکستان از خط لوله آی پی در حالی صورت می‌گیرد که هم اکنون سه قرارداد واردات گاز از هند، قطر و روسیه را اجرایی می‌کند.
 سالیانی است که پاکستان در خصوص احداث خط لوله صادرات گاز IP وارد بازی های سیاسی شده و به جای آنکه در احداث این خط لوله سرعت بخشد، چشم به مذاکرات هسته ای ایران و 5+1 دوخته تا پس از مشخص شدن نتیجه مذاکرات به دنبال احداث خط لوله واردات گاز از ایران باشد.
* دوشنبه طلایی بورس کالا
آمار عرضه محصولات پلیمری در بورس کالا از روند افزایشی عرضه این محصولات در بورس کالا و احتمال ثبت رکوردهای جدید در این زمینه پس از مصوبه قیمت‌گذاری محصولات بر اساس ارز آزاد خبر می‌دهد.
بر اساس این گزارش، به نظر می‌رسد روند افزایش عرضه محصولات پلیمری در بازار در حال تداوم است به گونه‌ای که عرضه این محصولات در بورس کالا چند قدمی بیشتر تا رکوردشکنی فاصله ندارد.
* تکمیل رومینگ ملی موبایل در هفته جاری
با تکمیل طرح رومینگ ملی در هفته‌ جاری، 3 اپراتور تلفن‌همراه از آنتن‌های یکدیگر استفاده خواهند کرد تا مشترکان در هر مکان که آنتن نداشتند به شبکه و آنتن‌‌های اپراتورهای دیگر متصل شوند.
هدف از برقراری رومنیگ ملی این است که مشترکان یک اپراتور در هر مکان که آنتن نداشتند، از شبکه و آنتن‌های 2 اپراتور دیگر استفاده کنند و ارتباط سیم‌کارت آنها قطع نشود.
* کد «سنا» مبنای رهگیری ارز آزاد و ترخیص کالا از گمرک شد
با طراحی سیستم ثبت الکترونیکی اطلاعات منشأ ارز کالای اظهارشده، کد رهگیری سنا مبنای تایید ارز آزاد برای ترخیص از گمرکات شد.
بر اساس این گزارش اطلاعات درخواست شده که به صورت دستی انجام دریافت می‌شد تا کنون شناسه اظهار، نوع ارز، گمرک ترخیص کننده، سال و شماره کوتاژ صادراتی (شماره پرونده هر فقره بارنامه کالای ورودی) است.
* جزئیات درآمد سالانه خانوارها در 31 استان
جزئیات درآمد سال 92 خانوارها در 31 استان نشان می دهد، اختلاف بیش از یک میلیون تومانی در پردرآمد ترین و کم درآمدترین استان کشور وجود دارد.
بنا به این گزارش، نتایج طرح آمارگیری هزینه و درآمد خانوارهای شهری مرکز آمار ایران در سال 90 تا 92 نشان می‌دهد، در میان 31 استان کشور تنها 4 استان رشد هزینه خانوار آنها در سال 92 نسبت به 91 منفی بوده است.
* کاهش ارزش دلاری صادرات فصل بهار امسال به 92
آمارهای صادرات نشان می‌دهد در سه ماه نخست 93 نسبت به مدت مشابه از لحاظ ارزش به دلار کاهش داشته است و همچنان مواد خام پروپان مایع و متانول و قیر نفت رتبه نخست صادراتی هستند.
همچنین در بخش واردات آمارهای سه ماه نخست 93 نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته و از لحاظ وزن 10.48 درصد و از لحاظ ارزش به دلار 35.63 درصد رشد نشان می‌دهد.
* سه دلیل مخالفت با افزایش قیمت خودرو
سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس از برگزاری جلسه‌ای در مجلس با حضور وزیر صنعت، مدیران عامل ایران‌ خودرو و سایپا و رئیس شورای رقابت در هفته آینده خبر داد و گفت: در شرایطی که دولت تعیین کننده قیمت خودرو است، دلیل تناقض‌گویی مسئولان چیست؟
روح‌الله عباسپور با بیان اینکه کمسیون صنایع با افزایش قیمت خودروها مخالفت است، گفت: برای این مخالفت چند دلیل وجود دارد، از جمله اینکه در گذشته شرکت‌های خودروساز با کاهش تولید روبرو بودند، ولی اخیراً از رشد سه برابری تولید صحبت می‌کنند که این مسأله روی قیمت تمام‌شده تولید تأثیرگذار است.
* صدای پای گلکسی اس6 می‌آید
پس از موفقیت گوشی‌های هوشمند گلکسی اس 5، شنیده شده که سامسونگ در حال طراحی مدل جدیدی از سری گوشی های گلکسی موسوم به اس 6 است.
به گزارش فارس به نقل از نکست دیجیت، اگر چه گلکسی اس 5 امکانات بسیار خوبی داشت، اما پوشش پلاستیکی آن با انتقادهای گسترده ای مواجه شد و به نظر می‌رسد، این شرکت برای رفع مشکل یاد شده تلاش کند. منابع مطلع می‌گویند این شرکت احتمالا از پوشش گرافیت یا سیلیکون به همین منظور استفاده خواهد کرد.
* هزینه بالای اوراق تسهیلات بانک مسکن نسبت به بانک‌های خصوصی
یک کارشناس بازار سرمایه با تأکید بر اینکه قیمت‌های فعلی اوراق تسهیلات خرید مسکن فرابورس، حبابی است، گفت: وام جعاله بانک‌های خصوصی به مراتب بهتر و ارزان‌تر از وام بانک مسکن در قالب اوراق تسهیلات است، چراکه نرخ «تسه‌ها» بسیار بالا رفته است.
ولی الله اشتری بیان اینکه این اوراق با توجه به قوانین سازمان بورس و فرابورس حق تقدم نامیده شده و دارای اعتبار است، افزود: حق تقدم‌های بورسی با توجه به ساز و کار بازار دارای مواردی است، یکی اینکه حق تقدم دارای مدت محدود بوده و سرمایه‌گذار باید در موعد مقرر نسبت به واریز مبلغ اسمی سهم اقدام کند و در صورت عدم واریز وجه اسمی در موعد مقرر، شرکت سرمایه‌پذیر حق فوق را در نماد حق تقدم استفاده نشده به فروش می‌رساند و مبلغ حاصل از فروش را پس از کسر هزینه‌ها به حساب سرمایه‌گذار واریز می‌کند.
* عرضه خرما و محصولات صادراتی کشاورزی در بورس موجب حمایت از کشاورزان می‌شود
عضو کمیسیون کشاورزی با تأکید بر این موضوع که در دنیا قیمت محصولات کشاورزی بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود، گفت: با ورود محصولات کشاورزی به بورس در کشورمان شرایط تعیین قیمت محصولات براساس عرضه و تقاضا ایجاد می‌شود.
علی ایران‌پور از جمله قوانین اجرا نشده می‌توان به قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و قانون نظام جامع دامپروری اشاره کرد که دولت‌های متعدد و وزرای جهاد کشاورزی دولت‌های مختلف به آن بی‌توجهی کرده‌اند و از اجرای آن سر باز زده‌اند. 
* برخی بیمه‌ها 10برابر سرمایه تعهد پذیرفته‌اند
*رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به اقدامات این نهاد در حوزه توانگری مالی گفت: بیمه توسعه باید با تبدیل ساختمان‌های خریداری شده به دارایی‌ نقد خسارت 17 هزار پرونده دیه را پرداخت کرده و نسبت توانگری مالی خود را بهبود دهد.
محمدابراهیم امین با بیان اینکه مسئولیت نظارت بر سطح توانگری مالی شرکت‌ها بر عهده بیمه مرکزی است، گفت: ما این کار را انجام داده‌ایم؛ در ابتدا اطلاع رسانی کردیم تا مردم در جریان وضعیت مالی شرکت‌ها قرار گیرند و خودشان از شرکت‌هایی که توانگری مالی پایینی دارند، بیمه ‌نامه نخرند.
*صادرات خدمات فنی و مهندسی در ۵ سال آینده به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
دبیر انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ایران گفت: صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران در سال 91 به 2 میلیارد و 322 میلیون دلار رسید که طبق برنامه‌ریزی‌ها باید به 10 میلیارد دلار در کمتر از 5 سال برسد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24