Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

مدیرعامل شركت تهیه و تولید مواد معدنی ایران اعلام كرد: با فراخوان این شركت برای احداث كارخانه اكسید منیزیم در كنار دریاچه قم، تاكنون 7 سرمایه گذار داخلی مراجعه و اسناد مزایده را دریافت كرده اند.
 به گزارش روابط عمومی ایمیدرو؛شركت تهیه و تولید مواد معدنی ایران به عنوان دارنده پروانه بهره برداری معدن دریاچه نمك قم درنظر دارد سرمایه گذاری ، طراحی ، استخراج و انتقال شورابه از دریاچه نمك قم و ساخت و راه اندازی كارخانه تولید اكسید منیزیم به ظرفیت 50 هزار تن در سال و نیز تولید و فروش اكسید منیزیم را از طریق مزایده عمومی به یك شركت واجد شرایط واگذار كند.
وجیه الله جعفری گفت: سرمایه گذاران تا 29 تیر ماه جاری فرصت دارند برای دریافت اسناد مزایده طرح مذكور به شركت تهیه و تولید مواد معدنی ایران مراجعه كنند.
 وی افزود: یكی از برنامه های شركت تهیه و تولید در راستای سیاست های ایمیدرو ، فعالیت جدی در شورابه ها و استحصال عناصر مفید آنهاست كه در این زمینه تاكنون دست كم در سه نقطه كشور شامل قم ، خور و كاشان شورابه هایی شناسایی شده  كه دارای منابع غنی معدنی هستند.
 جعفری ادامه داد: بر اساس مطالعات انجام شده تاكنون 3 نوع ماده معدنی منیزیا، هالیت و سیلویت در دریاچه نمك قم شناسایی شده كه میزان ذخیره قابل استحصال كانی های مهم آن حدود 200 میلیون تن هالیت، 32 میلیون تن منیزیا و 4.5 میلیون تن سیلویت است.
 به گفته وی مواد معدنی ذكر شده در صنایع مختلف شامل كشاورزی، مواد نسوز صنایع فولاد ، آلومینیوم ، سیمان و غیره كاربرد دارد.
 جعفری تصریح كرد: با انتخاب شدن سرمایه گذار مناسب، شركت تهیه و تولید مواد معدنی نیز در تامین زیرساخت ها سرمایه گذار را كمك و همراهی خواهد كرد و در حد توان امكانات خود را در اختیار او قرار خواهد داد.
 وی با بیان اینكه اكنون تنها تولید كننده اكسید منیزیم یك شركت داخلی با ظرفیت 30 هزار تن در سال است، ظرفیت تولید اكسید منیزیم در دریاچه نمك قم را 50 هزار تن در سال ذكر كرد و گفت: علاقه مند هستیم بخش خصوصی اقدام به سرمایه گذاری كند.
 جعفری اظهار داشت: بررسی های كارشناسی داخلی و خارجی نشان می دهد كه شورابه دریاچه نمك قم بهترین منبع برای تولید اكسید منیزیم از لحاظ عیار بالای منیزیم ( 16 گرم در لیتر) با كیفیت بالا است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24