Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به سنا گفت : تجربه نشان داده است که بهترین مدل تنظیم بازار خودرو همان مدل عرضه و تقاضا است و تعیین دستوری قیمت ها راه به جایی نمی برد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، حسین گروسی نماینده مردم شهریار در مجلس با بیان این که قیمت های فعلی نه خودروساز و نه مصرف کننده را راضی کرده ، افزود: هم اکنون تولید در این بخش به کمتر از نصف کاهش یافته و تنها با افزایش مجدد تولید است که تعادل بین عرضه و تقاضا ایجاد و قیمت واقعی و منطقی خودرو مشخص می شود.
وی خاطر نشان کرد : برای تعدیل قیمت خودرو، دولت باید کمک کند تا تولید، افزایش و هزینه های تحمیلی بر شرکت های خودروسازی کاهش یابد ؛ آن وقت است که نگرانی ها در خصوص ایجاد اشتغال در صنایع خودروسازی هم برطرف خواهد شد.
این نماینده مجلس با اشاره به از سرگیری صادرات محصولات تولیدی خودروسازان ایرانی به کشورهایی همچون روسیه تاکید کرد: از این پس نگاه ها باید بیش از گذشته معطوف به بازارهای خارجی و ایجاد سایت های صادراتی شود؛ چرا که این اقدام هم در تعدیل قیمت ها و هم در ارتقای کیفیت موثر خواهد بود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین به افزایش هزینه های شرکت‌های خودروسازی در بخش های مواد اولیه، تسهیلات بانکی، عوارض، حق بیمه کارگران و مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد و گفت: با این وضع، قیمت های اعلامی شورای رقابت غیرمنطقی به نظر نمی رسد ؛ هرچند راه حل نهایی همان آزادسازی قیمت ها و سپردن بازار به دست عرضه و تقاضاست.
گروسی سپس تاثیر مثبت آزادسازی و واقعی کردن قیمت خودرو بر بازار سرمایه را یادآور شد و افزود: قیمت ها اگرچه به طور متوسط تنها حدود 5 درصد افزایش یافته، اما همین مقدار اندک هم تاثیر مثبت خود در بورس را در روزهای اخیر نشان داده است.
یادآور می شود؛ به تازگی شورای رقابت در دستورالعملی افزایش 3.7 درصدی تا 6.9 درصدی قیمت خودرو را تصویب کرد . 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24