Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

به گفته مدیر فروش پتروشیمی جم، با توجه به واقعی شدن قیمت محصولات پتروشیمی، دیگر دلیلی برای عرضه نشدن محصولات در بورس کالا وجود ندارد و اولویت مجتمع های پتروشیمی، تامین نیاز بازار داخل از طریق بورس کالاست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)،‌ مدیر فروش پتروشیمی جم با اشاره به اینکه با آزاد سازی قیمت محصولات پتروشیمی، دلالی در این بازار معنا پیدا نمی کند گفت: در گذشته مجتمع های پتروشیمی تمایلی به عرضه محصولاتشان در بورس کالا نداشتند چراکه تفاوت قیمت های بورس با بازار ازاد و یا صادرات بیش از 20 درصد بود به طوریکه پتروشیمی ها باید محصولاتشان را با 20 درصد زیر قیمت روانه بورس می کردند.
محسن فراهی با اشاره به رشد عرضه محصولات در هفته گذشته افزود: با همسو شدن نرخ های بورس و بازار، دیگر اثری از دلالان در بازار پتروشیمی نخواهد ماند و این موضوع به نفع صنعت کشور است.
مدیر فروش پتروشیمی جم در پاسخ به این پرسش که آیا با احتساب نرخ ارز آزاد، هزینه واحدهای تولیدی به میزان قابل توجهی بالا می رود؟ گفت: واحدهای تولیدی در ماه های قبل اعلام می کردند که حاضر به خرید مواد اولیه براساس قیمت های کف بازار هستند که بارها نیز از کاهش عرضه در بورس و خرید مواد اولیه براساس ارز آزاد گلایه می کردند، با این تفاسیر عرضه محصولات در بورس با قیمت های واقعی نباید هزینه آنها را با تغییر ویژه ای روبه رو کند.
گفتنی است، براساس ابلاغیه وزارت صنعت، معدن و تجارت خطاب به بورس کالای ایران، قیمت پایه محصولات پتروشیمی در بورس کالای ایران براساس فرمول زیر تعیین می شود:
معادل ریالی ارز آزاد * 95% * میانگین قیمت فوب خلیج فارس = قیمت پایه در بورس کالای ایران
در این ابلاغیه همچنین آمده است با توجه به تعدیل نرخ های پایه و همچنین به منظور رصد نمودن مداوم بازار و تأمین نیاز داخلی، کلیه تولیدکنندگان محصولات پتروشیمی، اعم از دولتی و خصوصی موظف اند همه محصولات خود را از طریق بورس کالا عرضه کنند. 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24