Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

بورس24 :اخبار مهم اقتصادی منتشره روز جاری مؤثر بر بازار سرمایه:

  • قائم‌مقام انجمن صنایع شوینده بهداشتی ایران: افزایش نرخ محصولات پس از پایان ماه مبارک رمضان
  • مدیرعامل بورس کالا همزمان با انتشار اوراق سلف سنگ آهن گل گهر: نبود معاملات ثانویه را در معاملات بازار سرمایه به معنای حبس دارایی سرمایه‌گذاران / هدف از این ابزار علاوه بر فراهم کردن تأمین مالی ساده و راحت برای شرکت ها با پوشش ریسک مناسب
  • مدیر روابط عمومی سازمان بورس: بحث ممنوعیت فعالیت در فضای مجازی مطرح نیست
  • صالح‌آبادی در صحن مجلس: علل افت شاخص بورس، طی ماه‌های اخیر و راهکارهای تقویت بازار/ باید تلاش کنیم اعتماد سرمایه‌گذاران به بازار، حفظ و تقویت شود
  • مدیرعامل کارگزاری بانک شهر: بورس بهترین گزینه سرمایه‌گذاری تا سه سال آینده
  • مدیر حسابداری مدیریت تراکتورسازی ایران: تولید محصول جدید و احتمال دریافت افزایش نرخ تراکتور
  • معاونت مالی و اقتصادی سایپا: افزایش سرمایه 70 درصدی / تولید چهار خودروی جدید سایپا
  • رحمانی معاون گردشگری کشور: از ابتدای امسال تا نیمه خردادماه حضور گردشگر خارجی در کشور 200 درصد رشد داشته است. حضور گردشگران اسپانیا و ایتالیا نسبت به مدت مشابه سال قبل 2 برابر شده است.
  • ۱۴ شرکت مهم ایرانی در دولت یازدهم از فهرست تحریم‌ها خارج‌شده و فعالیت‌های بین‌المللی خود را از سر گرفتند.
  • سه نماینده‌ی عضو ناظر در شورای رقابت در پایان جلسه‌ی علنی امروز مجلس ضمن تذکری کتبی به شورای رقابت به نحوه‌ی تعیین قیمت برای خودروها اعتراض کردند.
  • علی علی لو عضو کمیسیون صنایع مجلس بابیان اینکه عدم تدبیر مسئولین برای کنترل قیمت خودرو باعث شد تا سؤال از وزیر صنعت کلید بخورد، گفت: اظهار بی‌اطلاعی وزیر صنعت از ابلاغ بخشنامه قیمت‌گذاری محصولات پتروشیمی بر اساس ارز آزاد قابل‌تأمل است.
  • در نامه به مدیران عامل شرکت‌های صنعتی وزیر صنعت شفاف‌سازی هزینه باشگاه‌های صنعتی را ابلاغ کرد
  • شرکت مخابرات ایران: افزایش کمتر از ۲ درصد درآمد مخابرات با اجرای طرح هم‌کدسازی تلفن‌ ثابت / با اجرای طرح هم کدسازی تلفن‌ ثابت در کشور، ساختار تعرفه‌‌ای تغییر می‌کند اما بعد از گذشت ۱۰ سال، تعرفه‌های تلفن ثابت همچنان ثابت مانده و تغییری نکرده است.
  • کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برنامه‌های گسترده در بخش مس تدارک شده که با بهره‌گیری از سرمایه‌گذاران ایرانی و خارجی در چارچوب اهداف و سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ به مورداجرا گذاشته می‌شود.
  • معاون نوسازی ناوگان ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت: تا پایان سال ۴۰۰ هزار خودرو فرسوده توسط واردکنندگان از چرخه حمل‌ونقل خارج می‌شود / هم‌اکنون ۹۴۰ هزار سواری شخصی و وانت فرسوده در کشور داریم.
  • معاون برنامه‌‌ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو بابیان اینکه واگذاری نیروگاه‌ها به‌صورت شرکتی خواهد بود، گفت: وزارت نیرو ۲۰ درصد سهم نیروگاه‌هایی را که می‌خواهد واگذار کند، در اختیار خود نگه می‌دارد تا بتواند به‌خوبی مدیریت کند.
  • پور ابراهیمی نایب‌رییس کمیسیون اقتصادی مجلس: تأکید صالح‌آبادی بر ثبات قوانین در حوزه بازار بورس/ پیشنهاد رئیس سازمان بورس مبنی بر حمایت از صندوق توسعه بازار با سپرده گذاری صندوق توسعه ملی
  • شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در تازه‌ترین مصوبه خود برای طرح تفصیلی تهران بر رعایت سقف جمعیتی شهر تهران بر ۱۰ میلیون و ۵۷۰ هزار نفر تأکید و مقرر کرد با توجه به منابع آب کلان‌شهر تهران در تمامی برنامه‌ها این سقف رعایت شود.
  • قائم‌مقام صندوق توسعه ملی: انعقاد قرارداد عاملیت ارزی بااعتبار ۱۰ میلیارد دلاری/ افزوده شدن ۳ بانک در بخش ریالی/ اعتبار کلی قرارداد عاملیت حدود 20 میلیارد دلار است که 10 تا 15 میلیارد دلار آن باید در بحث سرمایه‌گذاری خارجی انجام شود و مابقی آن در بخش تسهیلات ارزی با بانک‌های عامل قرارداد منعقد می‌شود.

روز جاری رئیس سازمان بورس در جلسه غیرعلنی مجلس حضور یافت و پس از اتمام جلسه مصاحبه‌های ناروشنی توسط بعضی نمایندگان در خصوص محتویات جلسه صورت گرفت. موضع‌گیری‌های ضدونقیض در خصوص افزایش قیمت مصوب شورای رقابت برای خودرو همچنان ادامه دارد لیکن دو خودروساز بزرگ فروش ویژه تیرماه خود را باقیمت‌های جدید اعلام کردند. اخبار مرتبط با مذاکرات هسته‌ای با توجه به حضور تعدادی از وزرای امور خارجه کشورها (به‌ویژه آمریکا) به‌دقت مورد پیگیری فعالان بازار سرمایه است. من‌حیث‌المجموع اخبار منتشره موجبات روند نزولی شاخص در روز جاری برای بورس و فرابورس را فراهم آورد. اطلاعات مجمع فوق‌العاده سایپا که چندی است موضوع افزایش سرمایه را پیگیری می‌کند در روز جاری در سامانه کدال منتشر شد لیکن این نماد اغلب اوقات روز را با صف فروش درگیر بود. شایعاتی در خصوص این که صالح‌آبادی پیشنهاد افزایش تخفیف از 5% به 10% برای پتروشیمی‌های با خوراک مایع را در مجلس طرح می‌کند در بعضی سایت‌ها انتشار یافت ولی چندان موردتوجه بازار قرار نگرفت. ارزش معاملات روز جاری در بورس وفرابورس به مدد معاملات قابل‌توجه بلوکی به 319 میلیارد تومان رسید که سهم سهامداران حقیقی از مجموع معاملات 237 میلیارد تومان و سهم سهامداران حقوقی 383 میلیارد تومان بود.نهایتاً شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران به میزان 330 واحد و در فرابورس 15 واحد کاهش یافتند. سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی با 35 واحد بیشترین اثر مثبت و هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس با 153 واحد بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. ارزش اوراق بهادار مبادله شده در بورس به رقم 250 میلیارد تومان و در فرابورس به 69 میلیارد تومان رسید که معامله بلوک بانک پاسارگاد با 79.4 میلیارد تومان بیشترین حجم را در بورس و پالایشگاه نفت لاوان با 7 میلیارد تومان بیشترین حجم معامله را در فرابورس به خود اختصاص دادند.

وضعیت نمادهای صنعت سیمان:

اغلب نمادهای صنعت سیمان در روز جاری معاملات را در بازه منفی قیمت گذراندند و تعداد اندکی در این بازار سبزپوش شدند. حجم معاملات نیز چندان چنگی به دل نمی‌زند. در روز جاری مجموعاً 18 نماد سهم و 1 نماد حق تقدم به تعداد 6799 هزار برگه به ارزش 19019 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفتند. نمادهای سیمان دشتستان، مازندران، اصفهان، فارس، ایلام، دورود، کرمان، کردستان و نی‌ریز علیرغم باز بودن شاهد انجام معامله‌ای نبودند. از میان نمادهای معامله‌شده سیمان فارس و خوزستان با 1838 هزار سهم و مبلغ 5615 میلیون ریال حدود 30% مجموع معاملات سهام نمادهای سیمانی را به خود اختصاص داد. پس‌ازآن رتبه دوم حجم معاملات نمادهای سیمانی به نماد سیمان غرب با معامله تعداد 619 هزار سهم به ارزش 3551 میلیون ریال (معادل 19% حجم معاملات نمادهای صنعت سیمان) اختصاص داشت.

سامانه کدال شاهد انتشار گزارش هیئت‌مدیره و صورت‌های مالی حسابرسی شده سیمان کارون بود. سود خالص این شرکت در سال 1392 با رشد 44 درصدی از 20.6 میلیارد تومان به 29.7 میلیارد تومان رسید. سیمان ممتازان کرمان نیز سود سه‌ماهه خود را انتشار داد. سود این شرکت از 6.5 میلیارد تومان در سه‌ماهه سال 1391 با رشد 80 درصدی به 11.6 میلیارد تومان در سال 1392 بالغ شده است. تغییرات هیئت‌مدیره سیمان مازندران نیز در این سامانه برای اطلاع درج شد.

شرایط نمادهای لیدر صنعت سیمان:

نماد سیمان فارس و خوزستان در روز جاری عموماً در دامنه منفی مورد معامله قرار گرفت لحظات اندکی هم شاهد معاملات در قیمت‌های مثبت بود لیکن متأثر از فضای عمومی منفی بازار بخش عمده معاملات در دامنه منفی صورت گرفت. مجموع معاملات این نماد در حدود 1838 هزار سهم و به ارزش 5615 میلیون ریال بود. قیمت پایانی معادل 3055 ریال (59 ریال پایین‌تر از روز گذشته) و بر این اساس نسبت قیمت به درآمد معادل 5.99 و مجموع ارزش بازار این شرکت 13748 میلیارد ریال است. خریداران 139 فرد حقیقی و 1 فرد حقوقی و فروشندگان صرفاً 97 شخصیت حقیقی بودند. سهم اشخاص حقیقی از فروش سهام 100% و از خرید سهام 53% بود. نماد دیگر شرکت مهم این صنعت یعنی سیمان تهران در روز گذشته به دلیل برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام متوقف شد.

تغییرات سهامداران بالای 1% صنعت سیمان:

بر اساس اطلاعات منتشره توسط شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، از میان سهامداران بالای 1% شرکت‌های این صنعت، در روز گذشته هیچ یک در بازار سرمایه فعالیتی نداشته‌اند.

مقصود پورابولی

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24