Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 مدیرعامل بورس کالای ایران با اعلام اینکه در آینده نزدیک اشکال مشابه سلف استاندارد در بورس کالا راه‌اندازی می‌شود، گفت: پیشنهاد انجام معاملات و عرضه‌ها به صورت نماد ارزی( دلاری) به بورس کالا ارائه شده است.

به گزارش مهر؛حسین پناهیان امروز در نشست خبری عرضه اوراق سلف سنگ آهن دانه بندی با روش جدید بازارگردانی در بورس کالا گفت: از مهمترین کارکردهای بورس کالا تامین سرمایه بخش های تولیدی کشور است، بر این اساس عرضه اوراق سلف موازی استاندارد دانه بندی امروز به میزان 90 میلیارد تومان با هدف اولیه تامین مالی صورت گرفت که این امر امکان پوشش ریسک و بازار برای تولید کننده به مدت یکسال را فراهم می کند.
مدیرعامل بورس کالای ایران با اشاره به اینکه با این قرارداد تولیدکننده می داند که چه میزان متعهد به تولید کالا با چه قیمتی در یکسال آینده خواهد بود، تصریح کرد: در بورس کالا پیش از این امکان قرارداد سلف وجود داشت اما امکان معامله مجدد بر روی آن فراهم نبود که این امر حبس منابع مالی برای سرمایه گذاران را فراهم کرده بود. 
وی ادامه داد: با توجه به نوسان پذیری قیمت کالا و دلار، این امکان فراهم می شود که کشف قیمت به صورت روزانه انجام شود و امکان معامله مجدد برای سرمایه گذاران ایجاد می شود، بنابراین الزاما سرمایه گذاران 5 روز نخست عرضه، همان تحویل گیرندگان کالا در یکسال آینده نخواهند بود و مشخص نیست که روز آخر چه افرادی وارد پروسه تحویل کالا می شوند.
پناهیان با اعلام اینکه تضمین حداقل سود برای سرمایه گذاران در این قرارداد مشخص می شود به طوریکه حداقل سود 25 درصد و حداکثر 30 درصد است که بستگی به نرخ جهانی سنگ آهن و دلار در زمان سررسید نیز دارد، افزود: نرخ سود قبل از سررسید نیز 23.5 درصد است.
وی یکی از اهداف مهم دولت تدبیر و امید را تامین مالی صنعت و تولید اعلام کرد و گفت: این امکان فراهم شده است که تولید کننده در پروسه زمانی کوتاهی منابع مالی لازم را تامین کند.
مدیرعامل بورس کالای ایران از انجام مذاکراتی با یکسری از شرکت ها برای عرضه برخی از کالاها در بورس کالا خبرداد و اعلام کرد: کالاها باید الزاما بورسی باشند، زیرا یکسری کالاها توسط شرکت ها به ما برای عرضه معرفی می شوند که بر روی آنها سلف استاندارد منتشر کنیم، اما این کالاها ماهیت بورسی ندارند.
وی اظهارامیدواری کرد که در آینده نزدیک شاهد راه اندازی اشکال مشابه سلف استاندارد باشیم و در عین حال افزود: پیشنهاداتی با توجه به قابلیت بورس کالا به ما صورت گرفته است مبنی بر اینکه معاملات و عرضه ها به صورت نماد ارزی( دلاری) باشد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24