Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

وزیر امور اقتصادی و دارایی بااشاره به اینکه منابع قرض الحسنه در سال ۹۳ حدود ۴ هزار و ۳۲۸ میلیارد تومان برآورد می شود گفت: از نظر دولت، پرداخت وام قرض الحسنه ازدواج اولویت ویژه دارد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران؛علی طیب نیا تاکید کرد: دولت وام قرض الحسنه را مهمترین ابزار حل مشکلات اجتماعی می داند. وی افزود: به استناد دین مبین اسلام و تجارب جهانی استفاده از اعتبارات خرد و قرض الحسنه از بهترین تدابیر برای گره گشایی از مسایل اجتماعی است.
وزیر اقتصاد گفت: این وزارتخانه مسئولیت سیاست های مالی کشور را بر عهده دارد و سیاست های پولی و ارزی و اعتباری بر عهده بانک مرکزی است. 
طیب نیا اظهار داشت : در سال های اخیر در کشورهای مختلف دنیا اعتبارات خرد نظام بانکی از اهمیت ویژه ای برخوردار شده است و سازمان ملل سال 2005 میلادی را به عنوان سال اعتبارات خرد نامگذاری کرده بود. 
وی افزود: در کشورهای مختلف جهان بسیاری از مشکلات اجتماعی از جمله آموزش، تامین اشتغال کوچک، ازدواج جوانان، توسعه روستاها، توسعه بهداشت و توسعه گردشگری از طریق اعتبارات خرد قابل رفع است. طیب نیا گفت : در کشور ما، اعتبارات خرد در قالب قرض الحسنه تبلور یافته است و خوشبختانه به جز مزد کار هیچگونه سودی به این اعتبارات تعلق نمی گیرد؛ در دین مبین اسلام قرض الحسنه از جایگاه ویژه ای برخوردار است در حدی که خداوند وام دادن به غیر را اعطای قرض به خود محسوب کرده است. 
وی با یادآوری این که در احادیث و روایات اسلامی نیز بر قرض الحسنه تاکید شده و بر سایر موارد انفاق و حسنه نیز برتری داده شده است، افزود: در وام قرض الحسنه ازدواج، دو امر پسندیده با هم ترکیب شده است؛ ازدواج و قرض الحسنه که هر دو سنت نیکو و پسندیده است و تلفیق این دو برکات فراوانی در جامعه دارد.
وزیر اقتصاد تاکید کرد: در ماه های گذشته تمام تلاش ما و دوستان بانک مرکزی این بوده است که مشکلات مربوط به قرض الحسنه را حل و فصل کنند. 
وزیر امور اقتصادی و دارایی با طرح این پرسش که مشکل اصلی در پرداخت وام قرض الحسنه ازدواج در کجاست؟ به ارایه توضیحاتی در این زمینه پرداخت و گفت: اگر دولت، بانک مرکزی و مجلس همه بر اهمیت قرض الحسنه تاکید دارند، مشکل در کجاست؟ در یک جمله، مشکل اصلی در نبود توازن منابع و مصارف است. 
طیب نیا با یادآوری این که طبق قانون منابع قرض الحسنه باید از طریق سپرده های قرض الحسه تامین شود، گفت: اگر منابع به حد کافی وجود نداشته باشد طبیعتا پرداخت قرض الحسنه هم امکان پذیر نخواهد بود. 
وی افزود: نبود توازن میان منابع و مصارف ناشی از دو عامل است؛ نخست محدودیت های موجود برای جذب منابع قرض الحسنه و دیگری تکالیف قانونی موجود در خصوص مصارف قرض الحسنه است.
طیب نیا گفت: بانک مرکزی در سال های اخیر توان پرداخت تسهیلات قرض الحسنه را در سیستم بانکی برآورد می کند و این برآورد بر اساس پیش بینی جذب سپرده های جدید و وصول اقساط تسهیلات سال های قبل است و بر مبنای این توان پرداخت، سهمیه ای را برای بانک های مختلف تعیین و به بانک ها ابلاغ می کند.
وزیر اقتصاد توضیح داد: سامانه ای طراحی شده که تمامی داوطلبان قرض الحسنه در این سامانه ثبت نام می کنند و بر حسب نوبت به سیستم بانکی برای دریافت تسهیلات معرفی می شوند.
عضو شورای پول و اعتبار با تاکید بر اینکه منابع موجود تکافوی نیاز به وام قرض الحسنه ازدواج را نمی کند ، گفت: تعداد یک میلیون و 196 هزار و 669 نفر در صف تسهیلات ازدواج هستند که پیش بینی می شود که در سال 93 هم حدود یک میلیون نفر در سامانه بانک مرکزی ثبت نام کنند و بنابراین دو میلیون نفر نیاز به وام قرض الحسنه ازدواج خواهند داشت. 
طیب نیا افزود: اگر برای هر نفر 3 میلیون تومان در نظر می گیریم حدود 6 هزار میلیارد تومان برای پرداخت وام قرض الحسنه ازدواج لازم است؛ این در حالی است که در تبصره های مختلف قانون بودجه تکالیف مختلفی برای پرداخت وام قرض الحسنه ازدواج در نظر گرفته شده است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: منابع قرض الحسنه در سال 93 حدود 4 هزار و 328 میلیارد تومان برآورد می شود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24