Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

ایسنا: رئیس‌ جمهور در جریان دیدار مسئولان و کارگزاران نظام با حضرت آیت ‌الله خامنه ‌ای، با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده و برنامه ‌های گسترده دولت تدبیر و امید برای ارتقای جایگاه ایران اسلامی، گفت: دولت برنامه مدونی برای شکستن رکود و آغاز رونق اقتصادی بر اساس اصول اقتصاد مقاومتی تدارک دیده است.

حجت‌ الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این دیدار اظهار کرد: دولت تمام موفقیت‌ های خود را در سایه حضور، انسجام و مشارکت مردم، هدایت ‌های رهبر معظم انقلاب، توجهات حضرت ولی عصر (عج) و لطف خداوند متعال می‌ داند.

روحانی به توجه ویژه دولت به تقویت شرکت های دانش‌ بنیان اشاره کرد و گفت: دانشگاه‌ های ما امروز در مسیر عمق بخشیدن به علم هستند و ما باید از انتشار مقالات علمی به اختراعات، ثبت برند و حتی بازاریابی برسیم.

رئیس ‌جمهور افزود: همه ساز و کارها در جهت تقویت این مسیر پیش بینی شده است و دولت یک هزار میلیارد تومان در چارچوب صندوق حمایت از این امور اقتصادی، اختصاص داده است.

روحانی به گام های دولت در زمینه مسایل اقتصادی طی ۱۱ ماهه گذشته اشاره و تصریح کرد این گام‌ ها و اقدامات انجام شده مطلوب و در برخی موارد بیش از حد انتظار بوده است.

رئیس ‌جمهور گفت: کشور در سال های گذشته با تورم سختی مواجه بود اما دولت طی این دوره با کمک مجلس و قوه قضاییه و همه نهاد ها و مسوولان و حمایت نیروهای مسلح، قدمهای بسیار خوبی را در عرصه اقتصاد و کاستن از رقم تورم برداشته به گونه ای که اگر تورم نقطه به نقطه پارسال ۴۵ درصد بود، این رقم امسال به ۱۴ و ۴ رسیده است.

روحانی تاکید کرد: کاهش ۳۱ واحدی تورم طی این دوره زمانی نه کم نظیر بلکه بی نظیر بوده است. رئیس‌ جمهور با برشمردن مواردی از کاهش تورم اظهار داشت، این ها موفقیت نظام است و دولت به این راضی نیست و باید قدم های بیشتری برداشته شود و بنا دارد سال ۹۴ تورم را به زیر ۲۵ درصد برساند و در سال ۹۵ تورم را تک رقمی کند.

روحانی افزود: دولت اولین قدم ها را برداشته است و رکود باید شکسته شود. اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی مایه وحدت و همراهی بیشتر نهادها، قوا، مجمع تشخیص مصلحت نظام و سایر دستگاه‌ها خواهد شد.

رئیس ‌جمهور اظهار کرد: دولت در مسایل مهمی چون منابع آب، با حمایت و هدایت رهبر انقلاب اسلامی در شرق، جنوب و غرب کشور اقدامات بزرگی را برای مهار و استحصال آب و بهره برداری درست منابع آبی کشور، آغاز کرده است.

روحانی گفت: در حوزه سلامت دولت گام های بسیار مهمی را در زمینه سلامت جامعه برداشته است و در مدت کوتاه یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مزایای این اقدام در بیمارستان ها بهره مند شده ‌اند.

رئیس‌جمهور افزود: هیچ بیمارستانی از متخصص خالی نیست و در ۴ ماه اخیر بیش از ۴ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند و این مسیر ادامه خواهد یافت.

روحانی گفت: سال گذشته برای پرداخت ۱۴ هزار میلیارد تومان از یارانه نقدی مشکل داشتیم که امسال علاوه بر تامین آن، اقدامات مهمی را در زمینه ارتقاء نظام سلامت و تأمین معیشت اقشار محروم آغاز کرده ایم که این روند ادامه خواهد یافت. وی در ادامه به برخی اقدامات دولت در زمینه فرهنگ اشاره کرد و گفت: امسال که سال فرهنگ و اقتصاد است، دولت اجرای نقشه مهندسی فرهنگی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی را به زودی آغاز خواهد کرد و سند نخبگان و سند تحول در نظام آموزش و پرورش بزرگترین قدم ‌های دولت در عرصه فرهنگ محسوب می ‌شود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24