Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 یک مقام بلند پایه آمریکایی گفته نمایندگان گروه ۱+۵ تنها با تمدید چند روزه مذاکرات هسته‌ای بین ایران و این کشورها موافقت کردند.

به گزارش فارس؛یک مقام بلند پایه آمریکایی گفته نمایندگان گروه 1+5  در ششمین دور مذاکرات هسته‌ای وین چند مسیر برای حل مناقشه هسته‌ای به ایران پیشنهاد داده‌اند.
هیئت‌های کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین (پنج عضو دائمی شورای امنیت) به علاوه آْلمان، موسوم به گروه ۱+۵ از روز یازدهم تیرماه در شهر وین، پایتخت اتریش حضوردارند تا کار بر روی نگارش متن توافق جامع هسته‌ای را پیش از اتمام موعد ۲۰ جولای (۲۹ تیرماه) آغاز کنند.
در متن توافقنامه موقت ژنو، موسوم به طرح اقدام مشترک که در سوم آذرماه سال گذشته بین ایران و کشورهای ۱+۵ به امضا رسید مقرر شد طرفین پس از اتمام دوره شش ماهه این توافقنامه توافق جامع هسته‌ای برای پایان دادن به مناقشه چند دهه‌ای غرب با برنامه هسته‌ای ایران را آغاز کنند. علی‌رغم اینکه در متن این توافقنامه این موعد تا ۶ ماه قابل تمدید دانسته شده، مقامات آمریکایی گفته‌اند آنها تنها بر حصول توافق تا ۲۰ جولای تمرکز دارند. این مقامات همچنین اظهار کرده‌اند تمدید موعد مذاکرات، احتمالا به گفت‌وگوهای جداگانه‌ای نیاز دارد.
تمدید موعد این مذاکرات نیز چالش‌های خاص خود را به همراه دارد: از میان هیئت‌های حاضر در میز مذاکرات، ویلیام برنز، معاون وزیر خارجه آمریکا و کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پاییز سال جاری از سمتشان کنار می‌روند. علاوه بر این، انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره در آمریکا از جمله مسائل دیگری است که توان آمریکا برای توافق بر سر این موضوع را کاهش می‌دهد.
یک مقام بلندپایه آمریکایی حاضر در مذاکرات طی تماس تلفنی با خبرنگاران گفته مذاکره‌کنندگان موافقت کرده‌اند که تنها تمدید چند روزه مهلت مذاکرات ضروری است و اکنون «تمامی چشم‌ها» به موعد ۲۰ جولای است.
وی همچنین با بیان این ادعا کرده که قدرتهای غربی در این مذاکرات «چندین مسیر» به ایران پیشنهاد داده‌اند، افزوده زمان آن رسیده که ایران یکی از این مسیرها را انتخاب کند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24