Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی گفت: بازار سلف از هفته آینده فعالیت خود را آغاز می کند.

به گزارش ایرنا؛بازار سلف همان بازار مبادلات آینده است یعنی بازاری که قراردادهای خرید و فروش اوراق بهادار یا کالا، با قیمت های تثبیت شده برای تاریخی در آینده منعقد می شوند؛ این بازار لزوماً دارای مکان خاصی نیست و معاملات آن را می توان از طریق وسایل ارتباطی از قبیل تلفن و تلکس، حتی در سطح بین المللی، انجام داد. بازار سلف ارز نمونه ای از این بازار است.
جعفر قادری سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اصل 44 قانون اساسی با تشریح جزئیات جلسه امروز (دوشنبه) این کمیسیون درباره نقش بازار سرمایه در اقتصاد مقاومتی و بررسی علت رکود شاخص های بورس به خانه ملت گفت: در این جلسه علی صالح آبادی رییس سازمان بورس، مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران، رییس هیات مدیره کانون نهادهای سرمایه گذاری بورسی حضور داشتند.
به گفته این نماینده، در این جلسه گزارشی از وضعیت بازار بورس و علل کاهش شاخص بورس، نظارت بازار سرمایه گذاری مطرح شد.
نماینده مردم شیراز در مجلس تاکید کرد: بر اساس اعلام مدیران سازمان بورس، آغاز فعالیت بازار سلف از هفته آینده، صندوق های تامین مالی در بخش های مختلف، اجازه فروش اوراق مشارکت دولتی نزد بانک ها در بازار سرمایه و تامین منابع مالی، تعمیق بازار ثانویه اوراق بهادار از جمله فعالیت های بازار بورس برای تحرک بخشیدن به بازار سرمایه است.
قادری اظهار داشت: از دولت انتظار می رود تا در زمینه مشارکت بیشتر بانک ها در بازار اولیه و ثانویه سهام، تشکیل صندوق های سرمایه گذاری های تجمیع یارانه نقدی و منابع نقدی و اختصاص آن به سرمایه گذاری اقدام کند.
سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی، تشکیل صندوق های بازنشستگی تکمیلی از طریق وضع مشوق های مالیاتی، تهاتر طلب دولت با طلب بخش های غیر دولتی از دولت ، انتشار اوراق بهادار توسط شرکت های طلبکار از دولت و پرداخت اصل آن توسط دولت با بازار سرمایه از دیگر مواردی است که مجلس انتظار دارد دولت در این زمینه ها همکاری داشته باشد.
 مجلس از دغدغه سرمایه گذاران بکاهد
قادری گفت: مدیران بازار سرمایه در این نشست از نمایندگان مجلس خواستند تا دغدغه های از نمایندگان مجلس خواستند تا دغدغه های بازار سرمایه برای کاهش قیمت خوراک گاز پتروشیمی، کاهش حقوق دولتی برای معادن سنگ آهن، حمایت از بازار سرمایه در مقابل سایر بازارها، کمک به حل مشکلات اداری فراگیر شرکت های بورس، توجه و نگاه سیستمی به مسایل اقتصادی، تعیین قیمت گاز، خوراک و حقوق دولتی معادل در قوانین دایمی را مدنظر داشته باشند.
نماینده مردم شیراز در مجلس افزود: در این نشست همچنین موضوع واگذاری باشگاه های فرهنگی ورزشی پیشنهاداتی مطرح شد و نمایندگانی از مرکز پژوهش ها، دیوان محاسبات، وزارت ورزش، اتاق بازرگانی و اعضای کمیسیون نظرات خود را مطرح کردند و مقرر شد بحث های بیشتر در جلسات آتی این کمیسیون ویژه مطرح شود.
قادری با یادآوری این که نماینده ای از آزمایشگاه مکانیک خاک نیز در این کمیسیون حضور یافته بود، گفت: وی خواستار خروج این تشکیلات از گروه یک و شناخته شدن به عنوان یک نهاد حاکمیتی شد از این رو مقرر شد کمیته ای مرکب از نمایندگان این کمیسیون و کمیسیون عمران و آزمایشگاه مکانیک خاک و سازمان خصوصی سازی موضوع را بررسی و نتیجه را اعلام کنند.
وی خاطر نشان کرد که موضوع بررسی لایحه اساسنامه سازمان پست که در دستور کار امروز این کمیسیون قرار داشت، به جلسه آتی موکول شد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24