Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

کمیسیون اصل 44 امروز صبح درباره رکود بورس تشکیل جلسه داد تا راهکارهای خروج این بازار از وضعیت نامطلوب فعلی را بررسی کند.

جعفر قادری یکی از اعضای کمیسون اصل 44 درباره موارد مهم مطرح شده در این جلسه به خبرنگار بورس24 گفت:احتمال خروج دو موضوع جنجالی از لایحه بودجه سالانه یکی از موارد مهم این جلسه بود.

به گفته وی،پیشنهاد کمیسون اصل 44 دائمی شدن نرخ خوراک پتروشیمی ها و بهره مالکانه معادن و خروج این موارد از لایحه بودجه سالانه بود و این که هر سال این عوارض تغییری نداشته باشد تا بازار سرمایه دچار نگرانی و ابهام نشود.

خبر تکمیلی:

جلسه امروز بهارستانی ها و بورسی ها به ذائقه بازار خوش آمد. ظاهرا قرار است نرخ خوراک و بهره مالکانه در قانون دائمی لحاظ شود.

جعفری قادری عضو کمیسیون تولید ملی درخصوص جلسه امروز این کمیسیون با مدیران سازمان بورس به خبرنگار بورس24 گفت: جلسه امروز باحضور علی صالح آبادی ، حسن قالیباف، رییس هیات مدیره کانون ها نهادهای سرمایه گذاری و سایر مدیران رسمیت یافت.

به گفته وی، رییس سازمان بورس از وضعیت بازار سرمایه و دلایل افت این بازار در ماه های اخیر صحبت هایی ایراد کرد و توجه به بازار سرمایه را به عنوان یک بازار تامین مالی صنایع لازم دانست.

قادری از مهمترین دستاوردهای این جلسه به موارد زیر اشاره کرد و افزود: شروع فعالیت بازار سلف از هفته آتی، شروع کار صندوق های تامین مالی در بخش های مختلف، فروش اوراق دولتی نزد بانک ها در بازار سرمایه و تامین منابع مالی، تضمین بازار ثانویه اوراق بهادار از مهمترین فعالیت های بورس برای تحرک بخشیدن به بازار سرمایه است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: همچنین انتظار می رود در مورد مشارکت بیشتر بانک ها در بازار اولیه و ثانویه سهام، تشکیل صندوق های سرمایه گذاری برای تجمیع یارانه نقدی و مبالغ نقدی و اختصاص آن به سرمایه گذاری، تشکیل صندوق های بازنشستگی تکمیلی از طریق وضع مشوق های مالیاتی، تهاتر طلبهای دولت با طلب بخش های دیگر، انتشار اوراق بهادار توسط شرکت های طلب کار از دولت و پرداخت اصل و فرع آن با بازار سرمایه همکاری شود.

نرخ خوراک یک نرخ دائمی...؟!

قادری درخصوص موضوع نرخ خوراک و بهره مالکانه نیز اظهار داشت: مقرر شد درخصوص کاهش نرخ خوراک و گاز پتروشیمی و کاهش حقوق دولتی برای سنگ آهنی ها حمایت از بازار سرمایه در مقابل سایر بازارها ، توجه به مسائل اقتصادی ، تعیین قیمت گاز خوراک و حقوق دولتی معادن در قوانین دائمی مورد توجه قرار گیرد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24