Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

عضو کمیته پتروشیمی کمیسیون صنایع و معادن مجلس تغییر مبنای تعیین قیمت پایه محصولات پتروشیمی در بورس کالا، از ارز مبادله ای به ارز آزاد را به نفع تولید ملی دانست.

کمال الدین پیر موذن در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، درباره مصوبه اخیر شورای عالی بورس که با حضور 4 وزیر اقتصادی برگزار شد گفت:تغییر مبنای تعیین قیمت پایه محصولات پتروشیمی در بورس کالا، از ارز مبادله ای به ارز آزادرا به نفع تولید ملی است و در کاهش قیمت خودرو و سایر کالاهای تولیدی مرتبط با صنعت پتروشیمی موثر است.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمیردر مجلس شورای اسلامی افزود: تولید ملی چندین سال بود که به دلیل مافیا بودن سیستم بورس کشور نمی توانست به اقلام پتروشیمی مورد نیاز تولیدات داخلی خود برسد مثلا واحدهای تولیدی آب معدنی ها که مواد اولیه بطری آنها از پتروشیمی است برای گرفتن مواد اولیه چندین ماه معطل می شدند و درنهایت با قیمت بالا تهیه می کردند.
وی با اشاره به اینکه صنایع خودروسازی و بسیاری از صنایع از صنعت پتروشیمی تغذیه می شوند، افزود: مصوبه شورای عالی بورس اگر دقیق اجرا شود نتیجه مطلوبی خواهد داشت.
به گفته این عضو کمیته پتروشیمی کمیسیون صنایع و معادن مجلس مصوبه شورای عالی بورس هم به نفع تولید داخل و هم صنعت پتروشیمی است و  می تواند راهگشای تحقق اقتصاد مقاومتی باشد ضمن اینکه ازویژه خواری ها و واسطه گری ها نیز جلوگیری می کند.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمیردر مجلس با بیان اینکه این تصمیم بربهبود شاخص های بورس نیز بی تاثیر نخواهد بود، ‌گفت: عرضه تمام محصولات پتروشیمی با توجه به اینکه پیش نیاز فعالیت واحدهای تولیدی است از طریق بورس سیاست خوبی است و در کاهش قیمت بسیاری از کالا ها از جمله خودرو موثر است.
گفتنی است بعد از نشست چهار روز قبل وزرای اقتصاد، صنعت، نفت، رییس کل بانک مرکزی و رییس سازمان بورس به منظور بررسی راهکارهای تقویت بازار سرمایه و با موافقت وزارت صنعت، مبنای تعیین قیمت پایه محصولات پتروشیمی در بورس کالا، از فردا شنبه، 14 تیر از ارز مبادله ای به ارز آزاد تغییر خواهد یافت، ضمن اینکه وزارت صنعت تأکید کرده است همه محصولات پتروشیمی باید در بورس کالا عرضه شود.
در این ابلاغیه آمده است با توجه به تعدیل نرخ های پایه و همچنین به منظور رصد نمودن مداوم بازار و تأمین نیاز داخلی، کلیه تولیدکنندگان محصولات پتروشیمی، اعم از دولتی و خصوصی موظفند همه محصولات حود را از طریق بورس کالا عرضه کنند.در تبصره این ابلاغیه آمده است درصورتیکه محصولات عرضه شده در بورس کالا در دو مرحله متوالی عرضه به فروش نرسد، واحد عرضه کننده مجاز است به همان میزان که فروش نرفته، در خارج از بورس به فروش رساند.
لازم به ذکر است این مصوبه، یکی از مواردی است که در جلسه هفته گذشته وزرای اقتصاد، صنعت، نفت، رییس کل بانک مرکزی، رییس سازمان بورس، پیشنهاد و پس از موافقت وزارت صنعت، معدن و تجارت، جهت اجرا به بورس کالا ابلاغ گردید.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24