Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: شکی نیست که بانک مرکزی باید صرافی هایی که خلاف سیاستهای نظام فعالیت کرده اند را تعطیل کند، اما افزایش سرمایه باید با درنظر گرفتن عدالت باشد.

ارسلان فتحی پور در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت در واکنش به اظهارات برخی صرافان مبنی بر توان افزایش قیمت دلار از سوی آنها گفت: صرافی ها مراکزی هستند که نیازهای ارزی مردم را تامین کرده و سیاست گذاری بانک مرکزی نیز باید عادلانه و در راستای حمایت از این قشر باشد.
نماینده مردم کلیبر، خداآفرین بخش و هوراند در مجلس شورای اسلامی افزود: البته با این حال شکی نیست که ساماندهی صرافی ها باید در اولویت امور بانک مرکزی قرار گرفته و صرافی هایی که در خلاف سیاستهای اقتصادی کشور فعالیت کرده اند تعطیل شوند.
وی تصریح کرد: از این رو اگر هدف بانک مرکزی از افزایش سرمایه صرافی ها، در راستای جلوگیری از رشد قارچگونه آنها باشد اقدامی پسندیده است.
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین در پاسخ به این سوال که آیا صرافان می توانند پس از تعطیلی به عنوان دلال فعالیت کرده و نظم بازار را بر هم زنند، گفت: این اتفاق زمانی احتمال رخ دادن دارد که کشش آن در بازار باشد، یعنی دلالی زمانی می تواند اوج گیرد که تقاضا بیش از عرضه باشد، اما در زمانی که تقاضای چندانی برای ارز نیست، حضور دلالان هم باعث افزایش قیمت ارز نخواهد شد.
این نماینده در مجلس تصریح کرد: دلالان به هیچ عنوان توان بر هم زدن تناسب عرضه و تقاضا در بازار را ندارند، اما با این حال بانک مرکزی هم باید به گونه ای عمل کند که در کنار حذف قارچگونه صرافی ها، اصل عدالت رعایت شده و مردم نیز به راحتی مبادلات ارزی را انجام دهند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24