Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران گفت: هیئت ایرانی در جریان کنگره جهانی نفت با هدف تبادل اطلاعات فنی و جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی، جلسه‌های مشترکی با شرکتهای حاضر در این کنگره برگزار کرد و تعاملات مستمری را در دستور کار قرار داد.

محمدعلی عمادی، در گفت وگو با خبرنگار شانا، به ابعاد برگزاری بیست و یکمین کنگره جهانی نفت در مسکو (25 تا 29 خردادماه امسال) اشاره و تصریح کرد: هیئت ایرانی با هدف آگاهی از نقاط قوت و ضعف حوزه انرژی جهان، معرفی توانمندی‌های ایران در بخش انرژی و آگاهی از توانمندی‌های سایر کشورها، خنثی‌سازی عملیات روانی منفی و تحریم‌ها علیه ایران، شناسایی رقبا و بازیگران اصلی بازار انرژی و آشنایی با زمینه‌های نوین انتقال دانش و فناوری انرژی در سطح بین‌المللی در این کنگره حضور یافت.
وی گفت: شرکت ملی نفت ایران از مدتها پیش از برگزاری کنگره، اقدامهایی برای سازماندهی موثر و یکپارچه در بخش عوامل اجرایی مدنظر قرار داد تا به واسطه این اقدامها، زمینه مناسبی برای حضور موثرتر کشورمان، پرهیز از موازی کاری‌ها و انعکاس دیدگاه‌های کلان کشور در حوزه صنعت نفت فراهم شود.
عضو کمیته برنامه‌ریزی کنگره جهانی نفت (CPC) ادامه داد: در این کنگره، مباحث مختلفی در حوزه‌های تامین منابع مالی پروژه‌ها،منابع انسانی،منابع غیر متعارف نفت و گاز، ازدیاد برداشت و مواردی از این دست مطرح و بررسی شد.
به گفته عمادی، دیدار رئیس اوپک و سفیر ایران در روسیه از غرفه کشورمان، برگزاری جلسه‌های مختلف و رایزنی برای انجام کارهای مطالعاتی مشترک، جذب سرمایه‌گذاری خارجی، تبادل اطلاعات فنی، امضای قراردادهایی نظیر، قرارداد برای پیگرانی هوشمند با شرکتی روسی، همچنین تعاملات مستمر با گروه‌هایی از ترکیه و لهستان و دیگر کشورها و روسای برخی دانشگاههای مطرح برای همکاریهای پژوهشی از دستاوردهای حضور ایران در بیست و یکمین دوره این کنگره جهانی به شمار می‌رود.
تعامل صاحبان منابع غیرمتعارف نفت و گاز برای دستیابی به فناوری‌های اکتشافی
مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران گفت: در جریان این کنگره، کشورهای دارنده منابع غیر متعارف از جمله، شیلهای نفتی و گازی، در زمینه ضرورت دستیابی به فناوری‌های روز در حوزه اکتشاف این منابع و یا انجام فعالیتهای اکتشافی در میدانهای سخت و پیچیده، مذاکره کردند، به ویژه کشورهای چین، آمریکا و آرژانتین، مباحث گسترده‌ای را در این خصوص دنبال می‌کنند.
عمادی یادآور شد: البته این کشورها برای دستیابی مستمر به منابع غیرمتعارف نفت و گاز، راه درازی در پیش دارند و با توجه به چالشهای موجود بر سر راه بهره‌مندی از این منابع و هزینه‌های گزاف آن، به نظر می‌رسد شیلهای نفتی و گازی نمی‌توانند در کوتاه مدت به رقیبی برای منابع متعارف نفت و گاز تبدیل شود.
نقش گاز در تامین آتی انرژی کشورهای جهان
وی همچنین از مطرح شدن مباحثی با محوریت گاز در زمینه، چشم انداز صنعت گاز، موانع پیش روی فرایند تولید و انتقال و توزیع و قیمت گذاری آن خبر داد و گفت:پیشبرد اهداف صنعت ال ان جی و ال پی جی و پیش بینی نقش گاز در تامین آتی انرژی کشورها نیز در این کنگره بررسی شد.
عمادی ادامه داد: نقش ال ان جی نیز در افق انرژی دنیا بررسی شد که براساس آن، استرالیا با 200 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری، نقش بسزایی در این بازار ایفا خواهد کرد.   
به گفته وی، همچنین تغییر تدریجی جغرافیایی منابع هیدروکربوری، امکان بهره‌مندی از پتانسیل‌های استحصال ذخایر هیدروکربوری در قطب، توسعه و مدیریت مخازن با استفاده از روشهای هوشمند و کاربرد فناوری اطلاعات و اتوماسیون در زنجیره فعالیتهای شرکتهای نفتی از دیگر موضوعات مهمی بوده است که در این کنگره مطرح شد.
تاسیس 3 پارک تحقیقات و فناوری در روسیه
این مقام مسئول با اشاره به مباحث مطرح شده برای بهره‌مندی از فناوریهای جدید اکتشاف و استحصال در شرق دور گفت: همچنین قرار شد سه پارک تحقیقات و فناوری در این حوزه در روسیه تاسیس شود.
عمادی با بیان اینکه در این کنگره، مباحث محیط زیست، ایمنی و استانداردهای اخلاقی برای پاسخگویی به تقاضای روز افزون انرژی نیز مغفول نماند، تصریح کرد: آرامکوی عربستان هم اکنون، تلاش زیادی برای اکتشاف گاز در سازندهای فشرده دارد و ژاپنی‌ها نیز در حال مطالعه هیدراتها هستند.
وی گفت: حفاری در شرایط سخت و کاهش هزینه‌های حفاری با استفاده از روش شکاف مصنوعی از دیگر موارد مورد تاکید در کنگره جهانی نفت بود.
پتانسیل ذخایر هیدروکربوری ایران و عراق، قابل توجه است
به گفته عمادی، در این کنگره بر پتانسیل فراوان ذخایر هیدروکربوری در کشورهای ایران و عراق و لزوم بهره‌مندی از این ظرفیتها به بهترین شکل ممکن تاکید شد.
وی یادآور شد: مقوله منابع انسانی و چگونگی ارتقای این منابع، نگرانی از خروج بازنشستگان و عدم انتقال مناسب تجربیات و آموخته‌های آنان به نیروهای جوان و ضرورت انتقال تجارب شرکتهای پیشرو در عرصه صنعت نفت و گاز نیز در پنلهای کنگره جهانی نفت بررسی شد.
به گفته مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران، ایران با ارائه 400 مقاله به کنگره جهانی نفت، رکورد دار ارائه مقاله در این دوره بود و از نظر تعداد مقالات پذیرفته شده، با 25 مقاله پس از کشورهای روسیه، آمریکا و چین در رتبه چهارم قرار گرفت.
حضور موثر بخش خصوصی در بیست و یکمین کنگره جهانی نفت
عمادی گفت: در این دوره، بخش خصوصی مشارکت بسیار گسترده‌تری داشت و این امر سبب شد نمایندگان بخش خصوصی فعال در حوزه نفت و گاز ایران، واقعیتهای بیشتری را از نزدیک ببینند و انتظارهای آنان تعدیل شود.
وی اظهارکرد: نایب رئیسی دو پنل از مجموعه پنلهای این کنگره بر عهده نمایندگان ایران بود که یکی از پنلها به نایب رئیسی حسین روشندل، مدیرعامل گروه انرژی نفت و گاز دانا با موضوع چالشهای حوزه زمین شناسی و دیگری به نایب رئیسی هاتف حائری، مدیرعامل ICG GROUP با موضوع اطمینان از امنیت تامین تجهیزات و مواد برگزار شد.
عمادی همچنین با اشاره به حضور دو نماینده ایران به عنوان سخنران در این کنگره گفت: عبدالنبی هاشمی، مشاور مدیرعامل شرکت حفاری شمال نیز به عنوان سخنران در زمینه بهترین تجارب موجود در حوزه فناوری شکاف مصنوعی و ایرج قربانی، مدیرعامل شرکت گازهای صنعتی دلوار افزار درباره بهترین تجربه‌های حوزه گاز و انتقال و توزیع آن سخنرانی کردند.
به گزارش شانا،‌ در این کنگره، از محمدعلی عمادی، مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران و عضو کمیته برنامه‌ریزی کنگره جهانی نفت به دلیل حضور توانمند ایران و ارائه بیشترین تعداد مقالات با اهدای جایزه‌ای تقدیر شد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24