Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

تشریح جزییات اصلاحیه جدید بیمه شخص ثالث، موافقت معاون برنامه‌ریزی رئیس جمهور برای اختصاص مبلغی از یارانه‌ها به بخش صنعت و خداحافظی گوگل با اولین شبکه اجتماعی .... از مهمترین اخبار برگزیده اقتصادی امروز است.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛گزیده‌ای از مهمترین اخبار اقتصادی امروز سه‌شنبه دهم تیرماه 1393 به شرح زیر است:
* مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن با حضور رئیس جمهور آغاز شد
مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن صبح امروز با حضور رئیس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت آغاز شد. در این مراسم از 60 نفر از مدیران واحدهای برگزیده صنعتی، معدنی و پیشکسوتان بخش صنعت و معدن تقدیر شد.
* چشم بورسی‌ها به تدبیر دولت؛نشست مردان اقتصادی کابینه برای حمایت از تولید
روز گذشته 3 تن از وزرا و رئیس کل بانک مرکزی در کنار فعالان بزرگ بازار سرمایه حاضر شدند تا تدبیری برای این روزهای بورس اندیشیده شود؛ روند معاملات امروز به شکلی متعادل پیگیری می‌شود و گویی چشم اهالی بازار به دستان اعضای کابینه دوخته شده است. بر اساس این گزارش در این جلسه اتفاقاتی رخ داده که گویا وضعیت بازار را به حالت تعادل بازگرداند و یکی از مباحث مطرح شده در این جلسه حمایت از تولید و مباحث مربوط به شرکت‌های پتروشیمی و پالایشی بوده است.
* توافق با معاون رئیس‌جمهور برای اختصاص رقم ناچیزی از یارانه‌ها به تولید
وزیر صنعت، معدن و تجارت از موافقت معاون برنامه‌ریزی رئیس‌جمهور برای اختصاص مبلغ ناچیزی از یارانه‌ها به بخش صنعت خبر داد و از برنامه وزارتخانه برای نحوه هزینه‌کرد آن خبر داد. محمدرضا نعمت‌زاده تصریح کرد: در صورت اختصاص این مبلغ می‌توانیم با سپرده‌گذاری آن نزد بانک صنعت و معدن 3 برابر این رقم را برای اعطای تسهیلات به دو بخش عمده شامل واحدهای صنعتی فعال در جهت کاهش مصرف انرژی و همچنین صنایع برخوردار از مزایای دانش فنی و فناوری بالا و دارای جنبه‌های صادراتی اختصاص دهیم.
* جزئیات 1536 قلم کالای اولویت 10 واردات منتشر شد
جزئیات 1536 قلم کالای اولویت گروه 10 منتشر شد.  بر این اساس طبق آخرین خبرها برخی اقلام این گروه کالایی در گروه کالایی 9 قرار گرفته است. همچنین گروه کالایی 10 در حال حاضر شامل 1536 قلم کالا می‌شود که جزئیات کامل آن در پیوست زیر وجود دارد.
* جزئیات اصلاحیه جدید بیمه شخص ثالث؛ نظام نرخ‌گذاری بر اساس ریسک بیمه‌گذار احیا می‌شود
رئیس کل بیمه مرکزی ضمن تشریح جزئیات اصلاحیه جدید بیمه شخص ثالث، گفت: در اصلاحیه جدید هدف ما تعیین حق بیمه براساس نظام ارزیابی ریسک (مجازات و پاداش) و حذف تعهدات غیرمرتبط با صندوق خسارت‌های بدنی است. محمدابراهیم امین افزود: افزود: در این بیمه نامه چارچوبی را که شرکت‌های بیمه باید به آن عمل کنند، مشخص شده اما در برخی کشورها این در قالب بیمه نامه جامع خودرو است که هم مسئولیت مدنی را در مقابل شخص ثالث و هم تمامی سرنشینان و مسئولیت مالی در مقابل دیگران و در مقابل خود، در بر می‌گیرد.
* شاخص بورس مثبت شد؛ صف خرید در نمادهای آینده‌دار
شاخص کل بورس پس از افت‌های پیاپی دقایقی قبل به روند مثبت بازگشت و صف خرید نیز در نمادهای آینده‌دار پدیدار شد. به گزارش فارس، شاخص با افزایش 23 واحدی با تأثیر مثبت پالایش نفت بندرعباس، ایران خودرو، هلدینگ نفت، گاز و پتروشیمی تأمین از افت بیشتر جلوگیری شد.
* دغدغه اخراج شدن مانع از افزایش بهره‌وری کارگر می‌شود؛ قانون کار به نفع کارگران اصلاح‌ شود
مشاور کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری در میزگرد اشتغال و اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه قانون کار باید به نفع تأمین معیشت کارگران تغییر کند، گفت: کارگر نباید دغدغه بیمه و ترس از اخراج شدن داشته باشد و اگر کارگر این دغدغه‌ها را داشته باشد امکان افزایش بهره‌وری ندارد. غلامرضا توکلی افزود: وقتی عده‌ای مدیر ضعیف نتوانند از امکانات داخل استفاده کنند و تولید را پیش ببرند، بیکاری تشدید شده و مشکلات تولید را به گردن کارگر می‌اندازند.
* خداحافظی گوگل با اورکات
گوگل از تعطیلی اورکات اولین شبکه اجتماعی راه اندازی شده توسط این شرکت تا پایان شهریور ماه سال جاری خبر داده است. اگر چه اورکات این روزها در بسیاری از نقاط جهان به حاشیه رانده شده و استفاده از آن منسوخ شده است، اما این شبکه اجتماعی کماکان در برزیل و هند محبوبیت فراوانی دارد. گوگل در بیانیه‌ای که به همین منظور منتشر کرده اظهار داشته که رشد یوتیوب، گوگل پلاس و بلاگر، اورکات را به حاشیه رانده است.
* سرازیر شدن میلیاردها دلار ارز از روسیه به آمریکا و سوئیس
رسانه روسی اعلام کرد: تنش‌های منطقه،‌ سیاست روسیه در برابر شرکت‌ها خارجی و برنامه پاکسازی بانک‌ها توسط روسیه باعث شد،‌ طی سه ماهه نخست سال جاری بیش از 11.2 میلیارد دلار از روسیه خارج شود که سهم آمریکا 9 میلیون دلار است. در این بین میزان حجم پولی منتقل شده از روسیه به سوئیس به عنوان یکی از اصلی ترین مقاصد پول های این کشور سه برابر شده است و به 3.1 میلیارد دلار افزایش یافته است. حجم مالی منتقل شده در این مدت از روسیه به آمریکا نیز معادل 900 میلیون دلار ارزیابی شده است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24