Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

یکی از فعالان بازار کارتریج گفت‌: ورود کالای تقلبی به بازار IT همچنان رونق دارد و اخطار و جمع آوری این کالاها در بازار نتوانسته مانع ورود جنس تقلبی به بازار شود. کارتریج با حاشیه سود 300 درصدی پرسودترین کالای قاچاق است.

به گزارش فارس؛مژگان کریمی، اظهار داشت: چند سالی است که توزیع کارتریج و مواد مصرفی در ایران تحت نام برندهای بزرگ جعل می‌شود و در اختیار کاربران و مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد و این بازار را آشفته کرده است.

این فعال بازار کارتریج گفت: افزایش تقلب و جعل در بازار کارتریج باعث شد تا سال گذشته  اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران (اتحادیه رایانه داده‌ورزی و ماشین‌های اداری تهران) این مساله را تحت عنوان بخشنامه‌ای به تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان و فروشندگان مواد مصرفی ماشین‌های فتوکپی و چاپگر، کپی، کارتریج تونر دو لوپر، درام، بلید، جوهر، مرکب، ریبون و... ابلاغ کند.

وی ادامه داد: با توجه به این بخشنامه، کارتریج‌های تقلبی در مقطعی از زمان از سوی سازمان تعزیرات، بازرسی اصناف و سازمان حمایت از مصرف کننده جمع آوری شد، اما در حال حاضر نیز کالاهای قاچاق و غیر اورجینال و تقلبی در بازار به وفور یافت می‌شود.
کریمی با اشاره به روش‌های واردکنندگان رسمی کارتریج برای مقابله با کالاهای قاچاق، افزود: اغلب کارتریج‌های تقلبی از مارک‌های شناخته شده در بازار استفاده می‌کنند و متخلفان کمتر به دنبال برندهای جدید و تازه هستند. در این شرایط فعلا واردکنندگان اصلی به سمت واردات کالاهای تازه‌ای متمایل شده‌اند که فعلا جنس تقلبی این کارتریج‌ها در بازار وجود ندارد.
وی به خریداران کارتریج توصیه کرد: در هنگام خرید از دارا بودن جعبه اصل، نشان هولوگرام، برچسب شبنم و  خدمات پس از فروش اطمینان حاصل کنند. همچنین هر مارک روش‌هایی برای تشخیص اصالت کالا دارد که از طریق سایت و نمایندگی هر شرکت قابل دریافت است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24