Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

مدیركل صنایع فلزی، برق والكترونیك وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: به طور جدی برنامه توسعه صنعت را در بحث ارتقا و بهبود مصرف انرژی یا ب عبارتی تولید محصولات پربازده وکم مصرف در اولویت كاری قرار داده ایم.

به گزارش مهر، عباس هاشمی با اشاره به اینكه ارتقای سطح بازدهی انرژی در بین تولیدات صنعتی یكی از اولویتهای ما بوده است تصریح كرد: دراین راستا تلاش می كنیم تا  انگیزه لازم و مشوق های كافی را برای پیشروی تولیدات به سمت كاهش مصرف انرژی ایجاد كنیم.
وی افزود: با توجه به فضای رقابتی مناسبی كه در زمینه تولیدات داخلی وجود دارد پیش بینی می كنیم تاموضوع كاهش مصرف انرژی به عنوان عاملی تاثیرگذار، سهم بسزایی در افزایش سهم بازار و به دنبال آن بهبود كیفیت تولیدات کشوررا به دنبال داشته باشد.
مدیركل صنایع فلزی، برق والكترونیك وزارت صنعت، معدن و تجارت، همچنین به موضوع ضرورت فرهنگ سازی در خصوص بهینه سازی مصرف انرژی اشاره كرد و یادآور شد: دراین زمینه علاوه بر واحدهای صنعتی كه تولید محصولات برقی را بر عهده دارند و باید ضوابط لازم را برای تولید مناسب رعایت كنند نهادها و ارگانهای ذیربط نیز باید در این راستا بیش از پیش تلاش کرده والگو سازی نمایند.
وی در ادامه با اشاره به اینكه امروز تولید لوازم خانگی برقی كم مصرف یكی از الزامات ما محسوب می شود خاطرنشان كرد: درحال حاضر بیش از 70 درصد تولیدات یخچال و فریزر كشور در گرید A وB قرار دارند.
هاشمی ادامه داد: همچنین در زمینه تولید كولر آبی به رغم اینكه میزان تولیدات ما در سالهای گذشته در خصوص مصرف انرژی راضی كننده نبوده است اما خوشبختانه امروز با توجه به وجود كارخانجات و واحدهای صنعتی بزرگ كه بالای 60 درصد سهم بازار كشور را در اختیار دارند این گرید به Aو B تغییر پیدا كرده است.
مدیركل صنایع فلزی، برق والكترونیك وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به میزان تولیدات برخی كالاهای منتخب دراین دفتر افزود: میزان تولید تلویزیونهای ال سی دی  و ال ای دی در سال گذشته بالغ بر یك میلیون و 600 هزار دستگاه بوده كه آمار خوب وقابل قبولی است.
به گفته وی همچنین میزان تولید مانیتور كامپیوتر بالغ بر 465 هزار دستگاه، یخچال و فریزر حدود یك میلیون ، ماشین لباسشویی بالغ بر 760 هزار دستگاه ، كولر آبی 911 هزار و تولید  الكتروموتور نیز بالغ بر 7 میلیون و 286 هزار دستگاه در سال گذشته بوده است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24