Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

دكتر مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه در مراسم آغاز مجدد صادرات محصولات ایران خودرو به روسیه، با بیان مطلب فوق، گفت: این رویداد مصداق عمل به توصیه مقام معظم رهبری در مورد رشد صادرات غیر نفتی وبی نیازی از درآمد نفتی است.
به گزارش ایکو پرس؛وی از مدیرعامل و كاركنان ایران خودرو تشكر كرد و صادرات دوباره به روسیه را نقطه عطف مهمی در روند توسعه كشور وتعامل با جامعه جهانی دانست و گفت: روسیه در سیاست خارجی ایران جایگاه بسیار بالایی دارد.
سنایی با اشاره به تاكید دولت یازدهم بر همكاری ایران و روسیه، اظهار كرد: رهبر معظم جمهوری اسلامی و رییس جمهوری در این خصوص دیدگاه ویژه داشته  و نسبت به توسعه روابط میان دوكشور توصیه می كنند.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، آن كشور را یك همسایه بزرگ آبی و یك قدرت منطقه ای و جهانی دانست كه با ایران روابط دیرینه تاریخی دارد و گفت: این روابط فراز و فرود بسیار داشته و نقاط مثبت آن یك سرمایه به شمار می آید و راه روشنی برای توسعه روابط در آینده را پیش پای ما باز می كند.
وی از اقدامات گسترده برای توسعه روابط دو كشور سخن گفت و افزود: در دیپلماسی جدید این روابط نقش بسزایی دارد و شخص اول دولت روسیه نیز به این موضوع توجه خاص دارد.
سنایی تصریح كرد: دیدگاه های مشترك دولت های ایران و روسیه  در عرصه بین المللی بیش از گذشته است و در همه ابعاد توسعه خواهد یافت.
سفیر ایران در روسیه حجم همكاری همكاری میان دو كشور را چهارمیلیارد دلار ذكر كرد كه در سه سال منتهی به 2013 به یك ونیم میلیارد تا 1.6 میلیارد دلار كاهش یافت و گفت: تحریم های موسسات بانكی و مالی بیشترین نقش را در كاهش حجم همكاری دو كشور داشته است.
وی از شروع رشد مجدد همكاری دوكشور از سال 2014 خبر داد و افزود: در هفته گذشته یك سند همكاری گمركی به امضا رسیده و دو سند دیگر در حال تهیه است كه در سفر رییس گمرك روسیه به تهران امضا و روند صادرات و واردات تسهیل خواهد شد.
سنایی رشد همكاری دو كشور در پنج ماه اخیر را  نزدیك به 30درصد عنوان كرد كه بخش عمده آن در بخش صنعت بوده و گفت: اقدامات جدی در حوزه صنعت و معدن كشور آغاز شده كه در این میان حركت ایران خودرو بسیار مهم و قابل ستایش است.
سفیر ایران در روسیه بازار خودروی روسیه را بسیار مهم و بزرگ دانست كه جای بسیار برای سرمایه گذاری دارد و از مدیریت ارشد ایران خودرو خواست، نگاه بلند مدت به آن داشته و برای تثبیت حضور خود سرمایه گذاری كند.
وی خواستار برنامه ریزی ایران خودرو برای افزایش صادرات به روسیه شد و خدمات پس از فروش را دارای نقش مهمی در حفظ آن بازار دانسته و افزود: سفارت ایران در روسیه در تدارك زمینه های حضور صنعت گران ایرانی در بازار آن كشور فعالانه عمل می كند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24