Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 در حالیکه خاموشی‌های پراکنده در نقاط مختلف تهران افزایش یافته معاون دیسپاچینگ شرکت توزیع برق این موضوع را ناشی از آسیب دیدگی فیدرها و تجهیزات برق و فعال شدن سیستم‌های حفاظتی به خاطر بالا رفتن دمای هوا و مصرف برق می‌داند.

به گزارش فارس؛ روز گذشته برخی از نقاط مختلف تهران مثل مناطق 19،8 و 12 شاهد خاموشی های نیم ساعته تا یک ساعته بودند.
البته کامبیز ناظریان معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق در پاسخ به این سئوال که چرا خاموشی‌های پراکنده برق در تهران افزایش یافته، گفت: با افزایش دمای هوا و بار خطوط برق‌رسانی و فیدرها ممکن است با مشکل مواجه شوند و سیستم‌های حفاظتی عمل کنند.
وی افزود: عمل کردن سیستم‌های حفاظتی خطوط از آسیب تأسیسات و تجهیزات برق جلوگیری می کند.
وی با بیان اینکه به هر حال تاسیسات مکانیکی و الکتریکی ممکن است دچار آسیب شوند، ادامه داد: تاکنون مشکلی از لحاظ کمبود تولید برق در تهران نداشتیم و امید است این روند ادامه یابد و فصل تابستان را سپری کنیم.
به گفته وی، تاکنون بحثی مبنی بر خاموشی برنامه‌ریزی شده وجود نداشته است اما ضرورت مدیریت مصرف صحیح برق همواره از سوی مردم باید جدی گرفته شود.
ناظریان گفت: شبکه توزیع برق حتی در سال جاری نسبت به سال گذشته در شرایط مطلوب‌تری است اما بزرگترین عاملی که در فصل تابستان بر افزایش مصرف برق تاثیر می‌گذارد سیستم های سرمایشی است.
وی ادامه داد:بنابراین اگر مردم سیستم سرمایشی خود را بر روی درجه دمای مناسب 24 تا 26 درجه تنظیم کنند و ترجیحاً به جای کولر گازی از کولر آبی استفاده کنند می‌توانند کمک بزرگی به شبکه برقی انجام دهند.
ناظریان خاطر نشان کرد:عمده بار مصرفی که به شبکه برق در تابستان اضافه می‌شود و 100 درصد تاثیر دارد همانا همین سیستم‌های سرمایشی است و حدود 2000مگاوات فقط از سوی سیستم‌های سرمایشی به شبکه برق تهران اضافه می‌شود.
وی ادامه داد: این باری که به شبکه برق تهران اضافه می‌شود برای 2 ماه از سال است حال برای این 2 ماه هم باید نیروگاه‌ها آماده باشند که این میزان برق را تامین کنند و هم شبکه‌ برق باید این شرایط را داشته باشند که برق را تامین کنند.
ناظریان گفت:در حالیکه در مابقی فصول بخشی از این شبکه استفاده نمی‌شود و برای نگهداری آن و احداث باید هزینه‌های سنگینی پرداخت شود لذا توصیه می‌کنیم که مردم حتی‌المقدور از سیستم‌های سرمایشی در زمان پیک که از ساعت 11 تا 15 و 20 الی 23 است با درجه حرارت پایین‌تر استفاده کنند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24