Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 پتروشیمی ایرانشهر پروپیلن محور بوده و با توجه به زیرساختهای موجود، سبب ایجاد تحول در اقتصاد منطقه می شود.

به گزارش خبرنگار شانا، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی امروز شنبه (٧ تیر) با اشاره به بازدید هفته گذشته خود از شهرستان ایرانشهر اظهار کرد: در پی تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر توجه بیشتر به منطقه مکران (استان سیستان و بلوچستان) و سفر رئیس جمهور به این استان همچنین قول احداث یک منطقه ویژه پتروشیمی در ایرانشهر، مقرر شد برای بررسی نیازها و الزامهای احداث پتروشیمی بازدیدی از این منطقه انجام شود.

عباس شعری مقدم با بیان اینکه این منطقه بسیار مستعد و آبادتر از چیزی بود که تصور می شد، افزود: پس از بازدید هوایی از ایرانشهر، سه منطقه برای احداث پتروشیمی به ما پیشنهاد شد که هر سه منطقه به آب، راه و راه آهن دسترسی دارند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی مزیت عمده این زمینها را نداشتن معارض دانست و گفت: همه این زمینها اراضی ملی هستند و مشکلی برای احداث مجتمعهای پتروشیمی و ایجاد صنایع پایین دستی در آنها وجود ندارد.

وی مزیت دیگر این زمینها را نزدیکی به منطقه شهری اعلام و تصریح کرد: با توجه به اینکه هدف ما استفاده حداکثری از نیروهای بومی در پتروشیمی ایرانشهر است نزدیکی به شهر نیز بسیار اهمیت دارد.

شعری مقدم با بیان اینکه براساس اعلام وزیر نفت، خوراک این مجموعه پتروشیمی از خط لوله انتقال گاز به پاکستان تامین خواهد شد، افزود: با توجه به اینکه واحدهای اوره و آمونیاک به اندازه کافی در کشور احداث شده است، بنا داریم برای توسعه این منطقه واحدهای پروپیلن احداث کنیم تا زمینه اشتغال زایی در صنایع پایین دستی آن را نیز در این منطقه فراهم کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به اینکه در این منطقه به اندازه کافی آب برای مجتمعهای پتروشیمی وجود دارد، تصریح کرد: برای اینکه نگرانی در این زمینه وجود نداشه باشد، استاندار پیشنهاد کرد در کنار خط لوله انتقال گاز از چابهار یک خط لوله انتقال آب نیز احداث تا در مواقع لزوم از آن استفاده شود، بنابراین می توانیم آب را در چابهار شیرین کرده و آب شرین را به منطقه منتقل کنیم که ضمن آبادی بیشتر منطقه، صنعت پتروشیمی نیز از آن بهره مند شود.

شعری مقدم با تاکید بر اینکه برای احداث پتروشیمی لازم است زیرساختهایی در این منطقه ایجاد شود، افزود: در این زمینه گزارشی از سفر برای بیژن زنگنه، وزیر نفت تهیه شده است و در این گزارش از ایشان درخواست شده اجازه برخی فعالیتها مانند، مکان یابی، مطالعات زیست محیطی، ارائه طرح جامع، مطالعه ژئو تکینک، برق رسانی و آب رسانی، شبکه خوراک و سامانه مخابرات و فضای سبز را به شرکت ملی صنایع پتروشیمی بدهند.

وی با بیان اینکه افزون بر ایرانشهر قرار است چابهار نیز قطب دیگر توسعه صنعت پتروشیمی باشد، گفت: واحدهای پتروشیمی متفاوتی در چابهار با اهداف صادراتی احداث خواهد شد، اما این واحدها در ایرانشهر با هدف توسعه داخل کشور (به ویژه توسعه این منطقه و استان سیستان و بلوچستان) احداث خواهد شد.
شعری مقدم ادامه داد: همچنین قصد داریم ابتدا یک واحد GTP و زنجیره ارزش آن را در منطقه ایرانشهر احداث کنیم تا ضمن ایجاد اشتغال زمینه توسعه این صنعت در داخل کشور نیز فراهم شود.
معاون وزیر نفت با اشاره به جلسه مشترک با مسئولان محلی، اعضای شورای شهر و مدیران محیط زیست استان سیستان و بلوچستان گفت: خوشبختانه با همراهی مسئولان محیط زیست مشکلی برای احداث پتروشیمی دراین منطقه وجود ندارد همچنین در  جلسه مشترک با مسئولان این منطقه و ائمه جماعات ضمن تشریح دلیل حضور خود در منطقه دیدگاههای آنها را نیز شنیدیم.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24