Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

رکود موجود در بازار فولاد دایمی نبوده و می توان به بهبود شرایط امیدوار بود.

به گزارش معدن 24؛رسول خلیفه سلطان، دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران  با بیان این مطلب گفت: در سال های اخیر شاهد رشد 7 درصدی تولید فولاد بودیم و امسال نیز پیش بینی می شود همین رشد در بخش تولید فولاد وجود داشته باشد.
وی افزود: باید به دنبال پیدا کردن بازارهای جدید مصرف فولاد باشیم و نگرانی درمورد وضعیت کنونی نباید وجود داشته باشد چراکه شرایط فوق یک امر میان مدت و بلندمدت خواهد بود.
خلیفه سلطان یکی از عمده مشکلاتی که بخش فولاد داخلی با آن مواجه است را کاهش بودجه های عمرانی دولت در سال جاری برشمرد و گفت: اکنون شاهد کاهش تقاضای فولاد در بازار هستیم که از عمده دلایل آن توقف عمده پروژه های عمرانی است.
وی همچنین افزود: کاهش ساخت و سازها در بازار مسکن و نیز بروز مشکلات و مسایل داخلی عراق و در نتیجه کاهش میزان صادرات محصولات فولادی نیز مزید بر علت شده و وضعیت بازار این محصولات را نامناسبتر کرده است.
دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ادامه داد: البته باید وضعیت فولاد در بازارهای جهانی را نیز نادیده نگرفت. بازار جهانی فولاد در رکود بسر می برد و حتی این موضوع سبب شده، صادرات مواد اولیه تولید فولاد نظیر سنگ آهن نیز تحت تاثیر قرار گیرد، در حال حاضر بازار فولاد و سنگ آهن با وضعیت نامناسبی دست و پنجه نرم می کند.
خلیفه سلطان برنامه های انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران را در سال 93 اینگونه عنوان کرد: در نظر داریم با سیستم بانکی مذاکراتی را درخصوص مهلت گرفتن در پرداخت بدهی فولادسازان و نیز اعطای تسهیلات به شرکت ها برای راه اندازی طرح ها داشته باشیم. همچنین انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در حال مذاکره برای بحث های مالیاتی و آسان سازی پرداخت مالیات برای تولیدکنندگانی است که زیر فشار هستند.
وی گفت: مورد دیگری که این انجمن قصد پیگیری آن در سال جاری را دارد وضع تعرفه و یا افزایش یک پله ای عوارض کالاهایی است که ممکن است واردات آن به کشور آسیب برساند.
همچنین خلیفه سلطان درخصوص آزاد بودن صادرات فولاد و تمدید آن تا پایان سال نیز خبر داد.
پیش از این نیز بهرام سبحانی، رییس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران نیز هرگونه محدودیت در صادرات محصولات فولادی را رد کرده بود.
سبحانی اظهار داشته بود: با توجه به رکود حاکم بر بازار فولاد در سال گذشته و به منظور ایجاد رونق در بازار و خارج ساختن این صنعت از رکود و تامین ارز برای خرید مایحتاج تولید، به دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت، صادرات محصولات فولادی تا پایان خرداد 93 آزاد اعلام شده بود اما از آنجا که بازاریابی بین المللی و گرفتن سفارش و تولید و حمل و تحویل به مشتریان خارجی حداقل سه ماه زمان لازم دارد و در بازه زمانی محدود نمی توان بر بازارهای خارجی با حضور رقبای قدرتمند مسلط شد، وزیر صنعت، معدن و تجارت با رفع هرگونه محدودیت صادرات محصولات فولادی تا پایان امسال موافقت کرد.
 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24