Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

"آخرین خبرها از خصوصی سازی سرخابی"؛ "هشدار درباره خرید و فروش غیرقانونی سهام عدالت" و "تعویق عرضه بلوک شبندر" مهمترین عنوان های خبری هفته گذشته پیرامون موضوع خصوصی سازی هستند.

به گزارش خبرنگار بورس24 ؛ مهمترین خبرهای حوزه خصوصی سازی در هفته اول تیر ماه از این قرار است:

هشدار درباره خرید و فروش غیرقانونی سهام عدالت

در هفته ای که گذشت مدیر عامل اتحادیه کشوری تعاونی‌های سهام عدالت با بیان اینکه گاهی شنیده می‌شود که برخی سهامداران عدالت آن را به صورت وکالتی می‌فروشند گفت: این کار غیرقانونی است و سبب متضررشدن دو طرف معامله خواهد شد.

داریوش پاک بین با بیان اینکه سازکار داد و ستد شفاف و بدون پیامد منفی مانند ایجاد انحصار در بخش خصوصی، در دست بررسی است افزود: هرگونه خرید و فروش خارج از این چارچوب، باطل است.

طرح جدید ساماندهی سهام عدالت بزودی نهایی می شود

مدیر کل دفتر سهام عدالت نیز از بررسی های نهایی طرح جدید ساماندهی سهام عدالت در وزارت اقتصاد خبر داد و گفت: در قالب اجرای این طرح توزیع سود بین سهامداران آغاز می شود.

اسماعیل مختاری دولت آبادی اظهار داشت: راه حل های مختلفی بین وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی سازی در حال بررسی است به طوریکه هفته ای دو جلسه از جلسات شورای راهبردی را به خود اختصاص داده است .

خصوصی‌سازی تنها راه توسعه است

همچنین وزیر تعاون خصوصی سازی را مسیر اجتناب ناپذیر در موفقیت تولید کشور دانست و اظهار کرد: در کاریابی‌ها و فنی و حرفه‌ای اعتقاد راسخ به خصوصی سازی داریم و تلاش می‌کنیم تا با واگذاری امور به سمت مردم مسیر توسعه را پیش رویم.

ربیعی ادامه داد: کاهش تصدی گری دولت در بخش های مختلف آموزش فنی و حرفه‌ای و برون سپاری امور اجرایی، تقویت و توسعه سرمایه گذاری بخش خصوصی، در امر هدایت آموزی، و بذل حمایت‌های لازم در این راستا از موارد مهمی است که دنبال می‌کنیم.

قزوین می تواند پایلوت خصوصی سازی در کشور شود

خبر دیگر این که معاون سابق وزیر کشور گفت: خصوصی شدن در کشور از نیازهای ضروری شرایط کنونی است و قزوین با داشتن قابلیتهای فراوان می تواند پایلوت اقتصاد خصوصی در کشور باشد.

محمود میرلوحی افزود: متاسفانه در کشور برخی خصوصی سازی کامل را بر نمی تابند و در حالی که همه کشورها به این سمت رفته اند هنوز با مشکلات جدی مواجهیم که باید با تغییر نگاه مدیران دولتی این کار با سرعت بیشتری اجرایی شود.

خصوصی‌سازی سرخابی تکلیف است

در هفته ای که گذشت مهدی خواجه‌وند گفت: حقیقت این است که خصوصی‌سازی تکلیف است و بر اساس این تکلیف جلسات اینچنینی برگزار می‌شود. بحث‌های خوبی صورت می‌گیرد و می‌خواهیم به نتیجه برسیم تا مشخص شود به چه شکلی پرسپولیس و استقلال را خصوصی کنیم.

عضو هیأت ‌مدیره پرسپولیس در مورد اینکه آیا احتمال دارد باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال به صورت نیمه‌خصوصی واگذار شوند خاطرنشان کرد: به صورت خاص نه اما یکی از مباحث همین است. ما می‌خواهیم واگذاری به بهترین نوع و کیفیت انجام شود و به همین خاطر روند احتیاط را در پیش گرفتیم.

تا دو هفته آینده وضعیت خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس مشخص می‌شود

بهرام افشارزاده نیز هفته گذشته در پایان جلسه در وزارت ورزش و جوانان درمورد خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس گفت: این جلسه برای روشن شدن وضعیت واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی بود و بنا شد که طی نامه‌ای از وزارت اقتصاد و دارایی به این دو باشگاه دارایی‌ها و کلیه اعمال باشگاه به این وزارتخانه اعلام شود و ظرفی یکی دو هفته آینده مسائل خصوصی‌سازی باشگاه عملی شود.

مدیرعامل باشگاه استقلال در مورد اینکه این جلسه چه تفاوتی با جلسات قبل در مورد خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس داشت گفت: در این جلسه برای اولین بار نمایندگان وزارت اقتصاد و دارایی و وزارت اطلاعات حضور پیدا کرد و تا یکی دو هفته آینده وضعیت خصوصی‌سازی مشخص می‌شود.

واگذاری استقلال و پرسپولیس به نیمه دولتی‌ها خلاف قانون نیست

رئیس سازمان لیگ فوتبال نیز در خصوص واگذاری دو تیم سرخابی به بخش‌های نیمه دولتی و آیا این که این اقدام قانونی است گفت: این دو تیم دغدغه میلیون‌ها هوادار هستند و باید استقلال و پرسپولیس به کسانی واگذار شوند که قابلیت کار را داشته باشند.

مهدی تاج در خصوص واگذاری این دو باشگاه به بخش‌های نیمه دولتی و آیا این که این اقدام قانونی است گفت: در ترکیه هم شرایط به همین گونه بوده و تیم‌ها با شیب ملایم واگذار شدند. به هر حال استقلال و پرسپولیس دغدغه میلیون‌ها هوادار هستند و باید این دو تیم به کسانی واگذار شوند که قابلیت کار داشته باشند.

کلیات خصوصی‌سازی باشگاه‌های ورزشی به تصویب رسید

طرح واگذاری باشگاه‌های ورزشی از طریق مزایده از جمله موضوعاتی بود که روز گذشته در دستور کار کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی قرار داشت که در این جلسه کلیات خصوصی‌سازی باشگاه‌های ورزشی به تصویب رسید و قرار شد در جلسه‌ای با حضور دستگاه‌های اجرایی این قانون به یک قانون دائمی تبدیل شود.

واگذاری بلوک ۱۷ درصدی شبندر به تعویق افتاد

خبر دیگر این که، تعداد 2 میلیارد و 346 میلیون سهم شرکت پالایش نفت بندرعباس معادل 17 درصد سهام این شرکت به قیمت تابلو بورس در روز عرضه(معادل قیمت بسته شدن در روز قبل از عرضه) به اضافه 30 درصد به شرط آن که از 16 هزار و 220 ریال کمتر نباشد، روز چهاردهم تیر امسال در بورس اوراق بهادار واگذار می شود.

این میزان سهام که قرار بود توسط سازمان خصوصی سازی در روز دوم تیر واگذاری شود، به وکالت از سوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران و نیز به صورت 25 درصد نقد و بقیه اقساط 4 ساله عرضه خواهد شد.

تلاش برای کوچک‌سازی دولت و واگذاری تصدی‌گری به بخش خصوصی

و خبر پایانی این که؛ معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس‌جمهور گفت: یکی از علل رشد اقتصادی منفی در سال‌های اخیر به دلیل عدم مشارکت بخش خصوصی است و دولت تدبیر و امید به دنبال واگذاری تصدی‌گری به بخش خصوصی و کوچک‌سازی دولت است.

سیدابوالفضل رضوی اظهار داشت: یکی از مشکلات کشور ما بزرگ بودن حجم دولت و کوچک بودن بخش خصوصی و تعاونی‌هاست که باید با مشارکت دادن مردم در اقتصاد کشور این وضعیت را برعکس کرده و به دنبال کوچک‌سازی دولت باشیم.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24