Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 دنیای اقتصاد / با حضور محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت، ربیعی وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی وعباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، پالایشگاه شماره 2 تصفیه گاز كك و باتری شماره یك كك‌سازی شركت ذوب‌آهن اصفهان به‌طور رسمی افتتاح‌شد.  همچنین با حضور این سه وزیر، تفاهم‌نامه تولید ریل بین ذوب‌آهن اصفهان و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران نیز به امضا رسید.

در این مراسم كه‌ استاندار اصفهان، ‌نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، سبحانی مدیرعامل فولاد مباركه و محسن پورسیدآقائی مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشتند، وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت طی سخنانی با اشاره به كسوت ذوب‌آهن اصفهان در صنعت فولاد كشور گفت: احداث پالایشگاه توسط ذوب‌آهن كار بزرگی است كه سرمایه‌گذاری 160 میلیاردی به صورت ارزی و ریالی برای آن صورت گرفته است.
وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت درخصوص امضای تفاهم‌نامه تولید ریل در ذوب‌آهن نیز گفت: دولت برنامه جدی برای توسعه خط ریلی و راه‌آهن در كشور دارد چون متاسفانه امروز كل ریل راه‌آهن ما ازخارج وارد می‌شود.
وی افزود: در مذاكرات سال گذشته مقرر شد ذوب‌آهن با توجه به اینكه از لحاظ مواد اولیه بهترین شرایط را دارد و می‌تواند مواد فولاد را در حدی كه برای تولید ریل مناسب باشد تصفیه كند، مقدمات لازم را برای راه‌اندازی خط نورد فراهم كند كه این طرح در قالب برنامه پیش بینی شده به اجرا درخواهد آمد.
وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت یادآور شد: اگر امروز اصفهان مقام اول صنعت كشور را در اختیار دارد، یكی از دلایل اصلی آن حضور ذوب‌آهن اصفهان است كه با تربیت نیروهای متخصص و مدیران موفق در سطح ملی، منشأ اقدامات مهمی در صنعت كشور شده است.
نعمت‌زاده افزود: ذوب‌آهن اصفهان علاوه بر انجام وظیفه اصلی خود مبنی بر تولید محصولات فولادی، ‌باید همچنان در جهت تربیت نیروهای متخصص و صاحب دانش نیز تلاش كند. در واقع ذوب‌آهن با تربیت نیروهای متخصص، پایه‌گذار صنعت كشور بوده است و ما حاضریم در زمینه تربیت نیروی انسانی كارآمد با این مجتمع عظیم صنعتی تعامل كنیم.
 
   توسعه صنعت حمل و نقل ریلی
 وزیر راه و شهرسازی نیز با اشاره به امضای تفاهم‌نامه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و ذوب‌آهن اصفهان گفت: توسعه راه‌آهن و شبكه‌های ریلی در اولویت برنامه‌های كشور قرار دارد و دراین راستا احداث حدود 15 هزار كیلومتر راه‌آهن برای احداث شبكه‌های راه‌آهن جدید و بهبود و افزایش كارآیی شبكه‌های موجود در دست اقدام است.
وی افزود: با توجه به اینكه هر كیلومتر راه‌آهن نیاز به 120 تن ریل دارد، بنابراین برای احداث 15 هزار كیلومتر راه‌آهن جدید، یك میلیون و 800 هزار تن ریل نیاز داریم.
آخوندی تصریح كرد:‌ اگر ذوب‌آهن طبق زمان مقرر، ‌ریل مورد نیاز راه‌آهن را مطابق استاندارد‌های بین‌المللی تولید كند، ما نیز متعهد به خرید این محصول هستیم؛ بنابراین بازار خوبی برای این محصول ذوب‌آهن در داخل كشور وجود دارد ضمن اینكه این شركت با تولید محصول خود، راه توسعه صنعت حمل‌و‌نقل ریلی را نیز هموار می‌سازد.
وزیر راه و شهرسازی، وحدت، ‌همدلی و تعامل مناسب بین بخش‌های مختلف كشور را عامل توسعه سریع كشور و ایجاد افقی روشن پیش روی ملت ایران دانست.
وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی نیز، تفاهم‌نامه تولید ریل بین ذوب‌آهن و راه‌آهن جمهوری اسلامی را موجب توسعه و پیشرفت ذوب‌آهن و خدمت به صنعت حمل و نقل ریلی دانست و گفت: مطابق این تفاهم‌نامه مقرر شد سنگ‌آهن و زغال‌سنگ مورد نیاز این شركت تامین شود و همچنین با حل مشكل معادن بافق امیدواریم بخشی از مشكلات ذوب‌آهن در این زمینه مرتفع شود.
وی افزود: حضور سه وزیر در این مراسم اتفاقی نیست، بلكه بخشی از تدبیر و تلاش دولت برای خروج اقتصاد كشور از ركود، افزایش تولید و ایجاد اشتغال است.
ربیعی تصریح كرد: تفاهم‌نامه یاد شده ناشی از هماهنگی میان دستگاهی است كه موجب هم‌افزایی شده و نه تنها برای ذوب‌آهن بلكه برای ملت ایران،‌ نماد توسعه و پیشرفت است. مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران هم با ابراز خرسندی از امضای تفاهم‌نامه تولید ریل ملی در ذوب‌آهن اصفهان گفت: امروز تفاهم‌نامه مهمی توسط سه وزیر به امضا رسید كه امیدوارم ملت ایران از نتایج این تفاهم استفاده كنند.
محسن پورسیدآقایی افزود: ذوب‌آهن اصفهان تجهیزات لازم را خریداری کرده و مقدمات كار فراهم شده است. همچنین ما یك قرارداد پیش‌خرید مبادله كردیم كه در این خصوص با تفاهم‌نامه گذشته متفاوت است.
وی تصریح كرد: زمانی كه وزارت راه قرارداد را منعقد می‌كند به آن عمل می‌شود و زمینه‌های اجرای آن پیش‌بینی شده است.
مدیر عامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: با تولید ریل در ذوب‌آهن، ارز از كشور خارج نمی‌شود و به همین نسبت صرفه‌جویی ارزی ایجاد می‌شود كه خود‌كفایی ارزی را به همراه دارد.
وی افزود:‌ پس از تولید ریل در ذوب‌آهن هر زمان كه ما به ریل نیاز داشته باشیم از داخل كشور تامین می‌كنیم كه این مساله باعث كاهش مشكلات ما در‌خصوص گشایش اعتبار و مسائل ارزی خواهد شد.
وی با بیان اینكه بخش مهمی از مواد اولیه ذوب‌آهن از طریق راه‌آهن جابه‌جا‌ می‌شود، تصریح كرد:‌ پس از تولید ریل توسط ذوب‌آهن می‌توانیم بخشی از هزینه‌هایی كه بابت این جابه‌جا‌یی دریافت می‌كنیم را تهاتر کنیم كه این مساله به سود هر دو مجموعه منتهی خواهد شد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24