Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

اوراق اختیار فروش تبعی سهام، یکی از بهترین ابزارهایی است که طی سال‌های اخیر وارد بازار سرمایه شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، محمد حسن‌نژاد، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان مطلب بالا گفت: انتشار اوراق اختیار فروش تبعی سهام، برخی نگرانی‌های موجود در بازار سرمایه را از بین می‌برد.
وی ابراز داشت: بر اساس سازوکارهای این ابزار معاملاتی، علاوه بر اینکه سهامداران عمده به تامین مالی می‌پردازند، سرمایه‌گذاران خرد هم با خیالی آسوده نسبت به خرید و فروش سهام اقدام می‌کنند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: سهامداران خرد با در دست داشتن اختیار فروش، در زمان کاهش قیمت سهام، اقدام به فروش های هیجانی نمی‌کنند، به علاوه سهام دار عمده هم مجبور نمی‌شود تا در زمان افت قیمت به حمایت از سهم بپردازد.
حسن‌نژاد در ادامه سخنان خود تصریح کرد: سهامدار عمده با واگذاری اوراق اختیار فروش تبعی، از یکسو خرید سهام با سود حداقل معادل با بازدهی 20 درصد را در آینده تضمین و خاطر سهامداران خرد را از بابت افت ارزش سهامشان آسوده می‌کند. از سوی دیگر می تواند پولی را که از سهامدار خرد دریافت کرده، در بازار پول و در قالب اوراق مشارکت سرمایه‌گذاری کند.
وی با اشاره به اینکه ابزار اختیار فروش تبعی تقاضا را برای خرید سهام شرکت بالا می‌برد، خاطرنشان کرد: این موضوع باعث کاهش عرضه سهام می شود، چرا که در اغلب موارد قیمت سهام بالا رفته و دیگر دارنده اختیار فروش به جای واگذاری اوراق به سهامدار عمده ترجیح می‌دهد این سهم را در بازار عرضه کند.
نماینده مجلس نهم با تاکید بر تفاوت اوراق مشارکت و اوراق اختیار فروش تبعی اظهار داشت: این اوراق جذاب‌تر از اوراق مشارکت است، چراکه اوراق مشارکت سود قطعی می‌دهد، اما سهامدار با در اختیار داشتن اوراق اختیار فروش تبعی، حداقل بازدهی 20 درصدی را به دست می‌آورد، درحالیکه امکان دریافت سودهای بیشتر ناشی از افزایش قیمت سهام را هم دارد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24