Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

سایت ذوب آهن:با حضور مهندس محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت ، دكتر ربیعی وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی و دكتر عباس آخوندی وزیر راه وشهرسازی ، 5 تیرماه طی آیین ویژه ای در ذوب آهن اصفهان ، پالایشگاه شماره 2 تصفیه گاز كك و باتری شماره یك كك سازی این شركت بطور رسمی افتتاح‌شد . همچنین با حضور این سه وزیر ، تفاهنامه تولید ریل بین ذوب آهن اصفهان و راه آهن جمهوری اسلامی ایران به امضاء رسید.

ذوب آهن اصفهان پایه گذار صنعت فولاد كشور

در این آیین كه‌ استاندار اصفهان ،‌نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی ، دكتر سبحانی مدیرعامل فولاد مباركه و دكترمحسن پورسیدآقائی مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشتند ، وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت طی سخنانی با اشاره به كسوت ذوب آهن اصفهان در صنعت فولاد كشور گفت : احداث پالایشگاه توسط ذوب آهن كار بزرگی است كه سرمایه گذاری 160 میلیاردی به صورت ارزی و ریالی برای آن صورت گرفته است .

وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت در خصوص امضای تفاهم نامه تولید ریل در ذوب آهن نیز گفت: دولت برنامه جدی برای توسعه خط ریلی و راه آهن دركشور دارد چون متاسفانه امروز كل ریل راه آهن ما ازخارج وارد می شود .

وی افزود : در مذاكرات سال گذشته مقرر شد ذوب آهن با توجه به اینكه از لحاظ مواد اولیه بهترین شرایط را دارد و می تواند مواد فولادی را در حدی كه برای تولید ریل مناسب باشد تصفیه كند ،مقدمات لازم جهت راه اندازی خط نورد را فراهم كند كه ان شاالله در قالب برنامه پیش بینی شده به اجرادرخواهد آمد .

وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت یادآورشد : اگر امروز اصفهان مقام اول صنعت كشور را در اختیار دارد ، یكی از دلایل اصلی آن حضور ذوب آهن اصفهان می باشد كه با تربیت نیروهای متخصص و مدیران موفق در سطح ملی ، منشا اقدامات مهمی در صنعت كشور شده است .

مهندس نعمت زاده افزود : ذوب آهن اصفهان علاوه بر انجام وظیفه اصلی خود مبنی بر تولید محصولات فولادی ،‌باید همچنان در جهت تربیت نیروهای متخصص و صاحب دانش نیز تلاش كند . در واقع ذوب آهن با تربیت نیروهای متخصص پایه گذار صنعت كشور بوده و ما حاضریم در زمینه تربیت نیروی انسانی كارآمد با این مجتمع عظیم صنعتی تعامل كنیم .

ذوب آهن راه توسعه صنعت حمل و نقل ریلی را هموار می سازد

وزیر راه وشهرسازی با اشاره با امضاء تفاهنامه راه آهن جمهوری اسلامی ایران و ذوب آهن اصفهان گفت : توسعه راه آهن و شبكه های ریلی در اولویت برنامه های كشور قرار دارد و دراین راستا احداث حدود 15 هزار كیلومتر راه آهن جهت احداث شبكه های راه آهن جدید و بهبود و افزایش كارایی شبكه های موجود در دست اقدام می باشد .

وی افزود : با توجه به اینكه هر كیلومتر راه آهن نیاز به 120 تن ریل دارد بنابراین جهت احداث 15 هزار كیلومتر راه آهن جدید ، یك میلیون و 800 هزار تن ریل نیاز داریم .


دكتر آخوندی تصریح كرد :‌ اگر ذوب آهن طبق زمان مقرر ،‌ریل مورد نیاز راه آهن را مطابق استاندارد های بین المللی تولید كند ، ما نیز متعهد به خرید این محصول هستیم و لذا بازار خوبی برای این محصول ذوب آهن در داخل كشور وجود دارد ضمن اینكه این شركت با تولید محصول خود راه توسعه صنعت حمل و نقل ریلی را هموار می سازد .

وزیر راه وشهرسازی ، وحدت ،‌همدلی و تعامل مناسب بین بخش های مختلف كشور را عامل توسعه سریع كشور و ایجاد افقی روشن پیش روی ملت ایران دانست .

تفاهنامه تولیدریل در ذوب آهن نمادی برای پیشرفت كشور است

وزیر تعاون ، كار و رفاه اجتماعی ، تفاهنامه تولید ریل بین ذوب آهن و راه آهن جمهوری اسلامی را موجب توسعه وپیشرفت ذوب آهن و خدمت به صنعت حمل و نقل ریلی دانست و گفت : مطابق این تفاهنامه مقرر شد سنگ آهن و زغال سنگ مورد نیاز این شركت تامین شود و همچنین با حل مشكل معادن بافق امیدواریم بخشی از مشكلات ذوب آهن در این زمینه مرتفع گردد .

وی افزود : حضور سه وزیر در این مراسم اتفاقی نیست بلكه بخشی از تدبیر و تلاش دولت برای خروج اقتصاد كشور از ركود، افزایش تولید وایجاد اشتغال می باشد .

دكتر ربیعی تصریح كرد : تفاهنامه مذكور ناشی از هماهنگی میان دستگاهی است كه موجب هم افزایی شده و نه تنها برای ذوب آهن بلكه برای ملت ایران ،‌ نماد توسعه و پیشرفت است .

امیدوارم ملت ایران از نتایج تفاهم امروز استفاده كنند

مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با ابزار خرسندی از امضای تفاهم نامه تولید ریل ملی در ذوب آهن اصفهان گفت: امروز تفاهم نامه مهمی توسط سه وزیر به امضا رسید كه امیدوارم ملت ایران از نتایج این تفاهم استفاده كنند.

محسن پور سید آقایی در گفتگو با خبرنگار ما افزود: ذوب آهن اصفهان تجهیزات لازم را خریداری نموده و مقدمات كار فراهم شده است . همچنین ما یك قرارداد پیش خرید نیز مبادله كردیم كه در این خصوص با تفاهنامه گذشته متفاوت می باشد .

وی تصریح كرد : زمانی كه وزارت راه قرارداد را منعقد می كند به آن عمل می شود و زمینه های اجرای آن پیش بینی شده است .

مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت : با تولید ریل در ذوب آهن، ارز از كشور خارج نمی شود و به همین نسبت صرفه جویی ارزی ایجاد می شود كه خود كفایی ارزی را به همراه دارد.

وی افزود:‌پس از تولید ریل در ذوب آهن هرموقع كه ما به ریل نیاز داشته باشیم ازداخل كشور تامین می كنیم كه این مساله باعث كاهش مشكلات ما در خصوص گشایش اعتبار و مسایل ارزی خواهد شد.

وی با بیان اینكه بخش مهمی از مواد اولیه ذوب آهن از طریق راه آهن جابجا می شود تصریح كرد:‌ پس از تولید ریل توسط ذوب آهن می توانیم بخشی از هزینه هایی كه بابت این جابجایی دریافت می كنیم را تهاتر نماییم كه این مساله به سود هر دو مجموعه خواهد بود.

پورسید آقایی با تمجید از تلاشهای دكتر سعد محمدی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان تاكید كرد : وی یك مدیرعامل اجرایی و عملیاتی است كه این مسئله در پیشبرد تفاهنامه بسیار امیدوار كننده است .

بزرگترین خدمت ذوب آهن به كشور انتقال دانش و فناوری است

محمدرضا نعمت زاده كه به منظور افتتاح باتری شماره 2 ككسازی ، پالایشگاه ذوب آهن و نیز امضای تفاهم نامه تولید ریل ملی در ذوب آهن حضور یافته بود در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ما گفت: ذوب آهن به مدیران، تكنیسن ها و مهندسین ما آموزش داد و آنها منشا خدمات زیادی در كشور شدند.

وی تصریح كرد: باید سعی كنیم فناوری های قدیمی را به روز كنیم و هزینه های تولید را پایین بیاوریم و اكنون كه ذوب آهن به سود دهی رسیده لازمه موفقیت آن این است كه قیمت تمام شده اش را پایین بیاورد.

نعمت زاده اظهار داشت: واحدی كه عمرش از اطرافیان خود بیشتر است باید توانمندی فنی خود را كه در طول این سالیان انباشته شده است افزایش دهد و ما اگر بخواهیم بهترین تكنولوژی های تولید فولاد را در زمینه كوره بلند و تعمیر و نگهداری و تعمیرات ببینیم باید به ذوب آهن بیاییم.

وی در پایان گفت: تقاضای من از همه تلاشگران ذوب آهن آن است كه سعی كنید یك واحد نمونه از جهات مختلف داشته باشیم.

گفتنی است در حاشیه افتتاح دو پروژه مذكور وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت و وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی ازكوره بلند شماره 3 ذوب آهن اصفهان نیز بازدید كردند .

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24