Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

لزوم حضور بخش خصوصی درتامین مسکن، سرنوشت مسکن اجتماعی چه می شود؟، پرواز هواپیماهای بالای20سال ممنوع، 700 کیلومتر آزادراه در دست احداث، عناوینی بودند که در حوزه راه و شهرسازی به آن پرداخته شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران،مهم ترین عناوینی  که حوزه راه و شهرسازی طی هفته ای که گذشت به آن پرداخته شده را می توانید در زیر بخوانید:
لزوم حضور بخش خصوصی درتامین مسکن 

رئیس جمهور با تأکید بر لزوم توجه به اولویت های کشور در تدوین برنامه ششم بر بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی در تأمین مسکن مورد نیاز جامعه تأکید کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جلسه هیأت دولت با اشاره به آماده شدن جامعه برای آزمون الهی و شکوفایی معنوی در آستانه ماه مبارک رمضان، از مردم به ویژه جوانان فهیم خواست با احترام به ارزش‌های اخلاقی و فرهنگ اجتماعی، فرهنگ عفاف و تقوی را با عمل خود گسترش دهند و فضای جامعه را برای بهار دعا و عبادت آماده کنند.
رئیس‌جمهور فعال سازی بخش خصوصی، توسعه کشاورزی، توانمندی نیروی انسانی، ایجاد اشتغال و بهبود شاخص‌های کلان اقتصاد از جمله رشد، سرمایه گذاری، تورم، اشتغال، بازار سرمایه، افزایش قابلیت بانک‌ها برای ایفای نقش مناسب در تأمین منابع، ارتقای بهره وری، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل ریلی، توسعه بنادر، تعادل در بودجه ریزی، تسهیل ورود فناوری‌های نوین، مدیریت آب و ثبات بازار ارز و انطباق رشته‌های تحصیلی بر نیازهای بازار کار را از اولویت‌های تدوین برنامه ششم ذکر کرد و بر بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی در تأمین مسکن مورد نیاز جامعه تأکید کرد.
دولت همچنین با اختصاص مبلغ دویست و پنجاه میلیارد ریال برای انجام اقدامات ضربتی حذف و خارج سازی درختان آلوده و کنترل کانون‌های بحران خشکیدگی جنگل‌های بلوط زاگرس و مبارزه با آفات و سایر اقدامات لازم در جهت احیاء و بهسازی جنگل های یاد شده در اختیار سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور موافقت کرد.

سرنوشت مسکن اجتماعی چه می شود؟

طرح مسکن مهر تا چه زمانی می خواهد حاشیه ساز باشد موضوعی است که انگار دولت یازدهم هم در پیش برد آن سردرگم شده است.
به تازگی، طرح جدیدی به نام طرح مسکن اجتماعی از سوی دولت یازدهم مطرح شده است. طرحی که دولت اعتقاد دارد باید در حوزه خدمات تامین اجتماعی قرار گیرد. یعنی آن عده از مردم که نمی توانند برای خود خانه ای اجاره کنند و تمام هزینه های اجاره را پرداخت کنند، یا خانه ای خریده و نمی توانند تمام اقساط آن را پرداخت کنند، در چارچوب طرح مسکن اجتماعی از نطام تامین اجتماعی کشور کمک بگیرند.
این طرح نیز با چالش های رو به رو شده است، اما وزارت مسکن و شهرسازی برنامه های خود را به دولت داده است و اعلام کرده که اجرایی شدن همه این طرح ها به منابع مالی نیازمند است. برنامه ریزی و تامین این منابع مالی کاری است که اکنون بین وزارت راه و شهرسازی، سازمان برنامه و بانک مرکزی در جریان است.
این در حالی است که دولت قصد دارد برای اقشاری که می توانند اقساط را پرداخت کنند، در حوزه مسکن حمایتی به دنبال افزایش میزان وام های اعطایی و قابل تحمل کردن اقساط برای مردم باشد.
البته خود دولت می داند که با بالا بودن نرخ تورم و نرخ سود جاری حدود 28 درصد نمی توان مسکن حمایتی خرید. بدین منظور دولت باید یارانه سود پرداخت کند تا تسهیلات با نرخ 10 تا 12 و حداکثر 14 درصد در دسترس قرار گیرد.

پرواز هواپیماهای بالای20سال ممنوع 

رییس سازمان هواپیمایی کشوری از ممنوعیت پرواز هواپیماهای بالای 20 سال در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در بین 12 کشور منطقه ایران جزو شش کشوری است که سوانح مرگبار هوایی داشته است.
علیرضا جهانگیریان" در حاشیه نخستین همایش ایمنی در حمل و نقل هوایی در جمع خبرنگاران از طراحی مشوق‌هایی برای اقدام نوسازی ناوگان از سوی شرکت‌های هواپیمایی گفت و اظهار کرد: طبق دستورالعملی که ابلاغ رسمی آن به زودی انجام می‌شود به منظور پیشگیری از سوانح، مشوق‌هایی برای شرکت‌های هواپیمایی ایجاد شده تا آن‌ها بتوانند هواپیماهایی با سن پایین‌تر وارد کنند. همچنین در کلیه پروازها نظارت خواهد شد تا از پرواز هواپیماهای بالای 20 سال جلوگیری شود.
پیش‌بینی می‌شود آزادسازی نرخ بلیت هواپیما به شکل یک فرآیند تدریجی اجرا شود و حداقل شش ماه زمان ببرد.
وی فرآیند آزادسازی نرخ بلیت هواپیما که طبق قانون موظف به اجرای آن بودیم پس از بررسی و محاسبات دقیق چندین ماهه، از چند روز پیش آغاز شد و بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی آن را در دستور کار خود قرار داده‌اند.
جهانگیریان اضافه کرد: البته چنین طرحی قطعا زمان‌بر خواهد بود و پیش‌بینی می کنیم اجرایی شدن کامل آن شش ماه زمان ببرد.

700کیلومتر آزادراه در دست احداث

عباس آخوندی در مراسم افتتاح38 کیلومتر از چهارخطه خرم‎آباد – کوهدشت، افزود: استان لرستان به لحاظ جغرافیایی در موقعیت بسیار خوبی قرار دارد و اقدامات توسعه مواصلاتی می‎تواند در کیفیت زندگی انسانها در این مسیر بسیار موثر باشد.
وی اظهار کرد: در مسیر ارتباط با خوزستان با توجه به موقعیتی که در خوزستان است از لحاظ وجود منابع نفتی و در مسیر توسعه برق نیز در مسیر کرمانشاه و همدان، استان لرستان در مسیر شاهراهی بسیار خوبی قرار گرفته است که در تجارت ایران با منطقه خصوصا عراق می‏تواند نقش بسیار موثری داشته باشد.
وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در اقدامات تکمیلی در شورای برنامه‎ریزی استان و شهرستان باید تدابیری اندیشیده شود که در این اقدامات مواصلاتی حداکثر استفاده لازم صورت گیرد.
آخوندی اضافه کرد: در مسیر دورود تا خرم‎آباد 114 کیلومتر راه ریلی باید ایجاد شود که اگر این ممکن صورت گیرد امکان توسعه و دسترسی به راه ریلی در استان افزایش پیدا می‎کند.

رو شدن خلاف دیگر زنجانی درتهران 

عضو شورای شهر در خصوص برخورد با بابک زنجانی و تصرف املاک وی در شهر تهران، گفت: در حال حاضر در تهران ملکی وجود دارد که متعلق به بابک زنجانی است و در آن گود برداری خیلی وسیعی خارج از ضوابط شهرداری انجام شده است.
‌اسماعیل دوستی در ادامه هفتاد و پنجمین جلسه شورای شهر تهران اظهار داشت ابتدا هفته قوه قضائیه را به همه قضات تبریک می‌گویم.
وی در خصوص برخورد با بابک زنجانی و تصرف املاک وی در شهر تهران، گفت: متاسفانه در حال حاضر در تقاطع خیابان خدامرادی ولیعصر یک ملک وجود دارد که متعلق به بابک زنجانی است و  گودبرداری خیلی وسیعی خارج از ضوابط شهرداری انجام شده است که  امیدواریم به این موضوع رسیدگی شود.
وی تصریح کرد: قوه قضائیه اخیرا املاک بابک زنجانی را به مزایده گذاشته است اما به دلایل مختلف کسی خریدار این املاک نیست.
دوستی از کمیسیون شهرسازی شورای شهر و همچنین معاونت شهرسازی شهرداری شهر تهران خواست پیگیری‌های لازم را در این خصوص داشته باشند.

افزایش خطوط ویژه اتوبوسرانی درتهران

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از راه اندازی ۵ خط ویژه اتوبوس و همچنین ۲ خط جدید اتوبوسهای BRT در پایتخت خبر داد.
پیمان سنندجی، اظهار داشت: احداث ۵ خط ویژه جدید اتوبوس در تهران در دستور کار است قرار دارد که امید است این خطوط تا پایان سال احداث و مورد بهره برداری قرار گیرد.
وی با بیان اینکه یکی از مسیرها مورد نظر برای احداث خط ویژه اتوبوس بلوار کشاورز است گفت: توسعه خطوط اتوبوسرانی همگام با ارتقا سطح خدمات رسانی دنبال می شود تا بتوانیم شاهد افزایش رضایتمندی شهروندان باشیم.
سنندجی همچنین در خصوص گسترش خطوط BRT در تهران گفت: احداث ۲ خط جدید اتوبوسهای تندرو در دست بررسی و مطالعه قرار دارد که یکی از این خطوط در مسیر بزرگراه صدر و دیگری در مسیر بزرگراه همت یا حکیم احداث خواهند شد.
مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تصریح کرد: هم اکنون ۱۵۸ کیلومتر مسیر اتوبوسهای تندرو در تهران وجود دارد که با احداث ۲ خط جدید مجموع طول شبکه خطوط BRT در تهران به حدود ۱۹۲ کیلومتر افزایش می یابد.

مسکن مهر به کمیسیون اصل90می رود

در جلسه روز سه شنبه کمیسیون اصل 90 مسائل و مشکلات مسکن مهر بررسی می شود.
کمیسیون های تخصصی مجلس در هفته آینده بررسی لوایح و گزارش های حوزه های تخصصی مربوطه را در دستور کار دارند.
بر این اساس در کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی روز سه شنبه نشست عمومی کمیسیون،برای بررسی گزارش های چگونگی اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها و مسائل و مشکلات مسکن مهر تشکیل می‌شود.
کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، بررسی طرح واگذاری مدیریتی شبکه های ورزشی صداو سیما و بررسی طرح واگذاری باشگاه های ورزشی از طریق مزایده را در جلسه روز دوشنبه این کمیسیون دارند.همچنین کمیسیون مشترک طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی در کارگروه با حضور کارشناسان دستگاه های ذی ربط تشکیل می شود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24