Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 با توجه به مدت اعتبار اوراق ظرف 3‌ و 6 ‌ماه آینده، به ترتیب 200 و 340 هزار برگه از اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسكن در صورت بی‌توجهی دارندگان اوراق باطل خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران؛رئیس اداره ابزارهای نوین مالی فرابورس به دارندگان اوراق تسهیلات مسکن هشدار داد به تاریخ ابطال این اوراق توجه کنند تا سرمایه خود را از دست ندهند.
علیرضا توکلی با تأکید بر این که خرید اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن صرفاً برای استفاده است نه سرمایه‌گذاری، گفت: بسیاری از مردم با این اوراق مانند برگه سهم برخورد می‌کنند و پس از خرید، آن ‌را برای مدت طولانی نگه می‌دارند در حالی که این اوراق تاریخ انقضا دارد و پس از پایان این مهلت فاقد هرگونه ارزشی خواهد بود.
وی به اطلاعیه اخیر معاونت سپرده ممتاز مركز برنامه‌ریزی و ارزیابی عملكرد بانك مسكن اشاره کرد و افزود: بر اساس این اطلاعیه، نماد معاملاتی اوراق تسهیلات مسكن یک ماه قبل از سر رسید در فرابورس متوقف می‌شود و دارندگان اوراق ظرف یک ماه آخر صرفاً می‌توانند با مراجعه به شعب بانك مسكن و در چهارچوب مقررات نسبت به اخذ تسهیلات اقدام كنند.
توکلی با بیان اینکه در حال حاضر تعدادی از اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسكن به دلیل بی‌دقتی برخی از دارندگان این اوراق و عدم توجه به مدت زمان اعتبار آن، باطل شده است، خاطرنشان ساخت: با توجه به مدت اعتبار اوراق ظرف 3‌ و 6 ‌ماه آینده نیز، به ترتیب 200 و 340 هزار برگه از اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسكن در صورت بی‌توجهی دارندگان اوراق باطل خواهد شد.
وی با توجه به نوسان شدید قیمت این اوراق در محدوده 35 تا 95 هزار تومان، به متقاضیان توصیه کرد تنها زمانی كه قصد استفاده از این اوراق را دارند، نسبت به خرید آن اقدام كنند و به هیچ عنوان اوراق را برای استفاده در زمان نامعلوم در آینده نگهداری نكنند، زیرا در این صورت در معرض ریسك ابطال و صفر شدن ارزش اوراق خود قرار خواهند گرفت.
رئیس اداره ابزارهای نوین مالی فرابورس با بیان اینکه مدت اعتبار اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن از تاریخ صدور، حداكثر 2 سال است و این مدت با نظر بانك مسكن و در شرایط خاص حداكثر تا 2 دوره 6 ماهه قابل تمدید است، یادآور شد: طبق اطلاعات دریافتی، بانك مسكن هیچ‌گونه برنامه‌ای برای تمدید مهلت اوراق موجود ندارد و تمدید این مهلت برای بیش از سه سال نیز به دلیل مقررات بانک مرکزی به هیچ عنوان برای بانک مسکن امکان‌پذیر نیست.
توکلی با یادآوری اینکه فرایند تشكیل پرونده در بانك مسكن و همچنین انجام مقدمات مربوط به نقل و انتقال مستغلات و انجام عملیات محضری در دفاتر ثبت اسناد، در مجموع ممكن است چندین ماه به طول انجامد، به خریداران اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن توصیه کرد: متقاضیان با هماهنگی شعب بانك مسكن و صرفاً در مراحل پایانی تشكیل پرونده در این بانك، نسبت به خرید این اوراق در بازار اقدام و حتی‌الامكان از نگهداری اوراق اجتناب كنند.
رئیس اداره ابزارهای نوین مالی فرابورس به دارندگان این اوراق تاکید کرد: در صورتی كه به ماه‌های پایانی اعتبار اوراق خود نزدیك می‌شوید، حتماً نسبت به فروش اوراق یا جابه‌جایی آن با اوراق با مهلت طولانی‌تر اقدام كنید.
به گفته وی کاربری خاص این اوراق طبق مقررات بانك مسكن، صرفاً استفاده از تسهیلات خرید و احداث املاك مسكونی است، بنابراین به فعالان بازار توصیه می‌شود از خرید و فروش این اوراق به منظور كسب درآمد ناشی از نوسان قیمت آن جدا خودداری كنند.
گفتنی است بانک مسکن از طریق سایتصصص.WWW.oragh.bank-maskan.ir به دارندگان اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن این امکان را داده است تا با درج کد ملی از وضعیت اوراق خود آگاه شوند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24