Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 یک مقام مسئول در شرکت ملی نفت با اشاره به برنامه‌ریزی برای سرمایه‌گذاری 2 میلیارد دلاری به منظور افزایش ظرفیت تولید نفت ایران در خلیج فارس از افزایش تولید طلای سیاه ایران در حوزه فلات قاره به 500 هزار بشکه در روز تا پایان سال جاری خبر داد.

یکی از مهمترین اهداف وزارت نفت در دولت تدبیر و امید افزایش ظرفیت تولید نفت به بیش از چهار میلیون بشکه در روز تا پایان سال 92 بود با این وجود این هدف محقق نشد.
بیژن زنگنه وزیر نفت با تائید عدم تحقق افزایش ظرفیت تولید نفت ایران به بیش از چهار میلیون بشکه تا پایان سال گذشته اخیرا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرده است: برنامه افزایش ظرفیت تولید نفت ایران به حدود 5.5 میلیون بشکه در روز در دستور کار قرار گرفته است.
همزمان با این سیاست گذاری‌های جدید نفتی، شرکت ملی نفت ایران از تدوین برنامه افزایش ظرفیت تولید نفت در حوزه فلات قاره به بیش از 700 هزار بشکه در روز خبر داده است.
مشتاق علی گوهری معاون مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی نفت با بیان اینکه امسال بیش از ۲ میلیارد دلار اعتبار به تأمین هزینه های سرمایه گذاری در طرح ها و پروژه های تولیدی و توسعه‌ای نفتی در خلیج فارس اختصاص یافته است، گفت: حدود نیمی از این اعتبار از محل منابع داخلی و سرمایه ای شرکت ملی نفت و مابقی از سایر منابع اعتباری به ویژه صندوق توسعه ملی، اوراق مشارکت ریالی، منابع و تسهیلات بانکی تامین می شود.
این مقام مسئول با اعلام اینکه معادل میانگین حدود 500 هزار بشکه در روز تولید از میدان های نفتی دریایی شرکت فلات قاره ایران در سال جاری، طرح ریزی شده است، تصریح کرد: این میزان تولید با اجرای طرح های توسعه ای میدان های جدید، توسعه تکمیلی و افزایش ظرفیت میدان های موجود تا ۳ سال آینده روزانه به ٧٠٠ هزار بشکه افزایش می یابد.
وی افزود: هم اکنون جلسه های کارشناسی به منظور تعیین اولویت پروژه ها به منظور تامین و تخصیص اعتبار ارزی و ریالی برگزار شده که نتیجه آن اعطای اولویت به پروژه های نگهداشت توان و استمرار تولید میادین نفتی و گازی و توسعه مخازن مشترک نفت و گاز بوده است.
به گفته گوهری، هم اکنون طرح‌های توسعه ای میدان های سلمان، هنگام، فروزان، رشادت و نیز طرح جمع آوری گازهای همراه میادین نفتی مناطق خارگ و بهرگان (ان جی ال خارگ) به عنوان مصادیق برنامه غربالگری پروژه ها و اولویت بندی اعتبارات مورد توجه و تاکید است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24