Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

رئیس شورای رقابت به خودروسازان اولتیماتوم داد که باید دستورالعمل جدید قیمت‌گذاری خودرو را بپذیرند و گفت: هیچ بهانه ای برای عدم اجرای قانون پذیرفته شده نیست.
به گزارش خبرگزاری مهر؛رضا شیوا شب گذشته در ارتباط تلفنی با برنامه پایش در پاسخ به این سؤال مجری که خودرو سازان گفتند مصوبه شورای رقابت را قبول ندارند. اگر نخواهند این مصوبه را اجرا کنند چه برخوردی می کنید، گفت: خودرو سازان رسماً این حرف را نزده اند و انجمن های مختلفی که خود را نماینده خودرو سازان می دانستند؛ این مسئله را مطرح کرده اند.
رئیس شورای رقابت افزود: شورای رقابت یک نهاد قانونی است که قانون گذار وظیفه دستورالعمل تنظیم قیمت را برای بازارهای انحصاری به این شورا داده است. بر همین اساس شورای رقابت از سال گذشته این دستورالعمل را تنظیم کرده بود و طی چند ماه اخیر به دلیل اینکه مشکلاتی در زمینه متغیر کیفیت وجود داشت، مجدد بررسی و آن را کامل کردیم که بر اساس آن به قیمت‌های اعلامی رسیدیم.
وی تصریح کرد: خودرو سازان نمی توانند این دستورالعمل را اجرا نکنند و آنها ملزم به اجرای قانون هستند. طبق آخرین اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت بنا بر این است که خودروسازان ملزم به اجرای قانون باشند و باید شورای رقابت در این بازار دخالت کند؛ چراکه بازار خودرو در ایران انحصاری است و قانون گذار تشخیص بازار انحصاری و غیر انحصاری را برعهده شورای رقابت گذاشته و ما نیز تشخیص می دهیم که بازار خودرو انحصاری است. بر این اساس سال گذشته وارد عمل شدیم و دستورالعمل اجرا را نیز خودروسازان پذیرفتند.
رئیس شورای رقابت خاطرنشان کرد:‌ اعلام قیمت ها بر اساس میزان تولید، میزان عرضه (میزان عرضه تولید کنندگان انحصاری باید پیوسته مشخص باشد. نباید کم و زیاد کردن عرضه دست خودرو ساز باشد، چون بر قیمت بازار اثر می گذارد)، شفافیت در قراردادها (قراردادها باید دو طرفه باشد) و آبشن ها باید اختیاری باشد؛ مگر اینکه الزامات قانونی داشته باشند، تعیین شد.
شیوا در پایان گفت: ‌بازار حاشیه ای باید از بین برود. روش فروش نیز بسیار اهمیت دارد. فروش خودروسازها باید مستقیم دست مصرف کننده نهایی برسد و واسطه گرها و دلال‌ها از بین بروند. همچنین مهمترین بحث در صنعت خودرو، قیمت و شفاف سازی است و در صورتی که این شفاف سازی صورت بگیرد، مشکلات این صنعت و واسطه گری ها از بین می رود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24