Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس با اشاره به اینکه هلدینگ‌های پتروشیمی، مجموعه‌ بانک‌ها، فولاد و معادن برای مشارکت در راه‌اندازی صندوق‌های تخصصی بازارگردانی سهام تقاضا داشته‌اند، گفت: این صندوق‌ها باید در زمان مجوز منابع در اختیار داشته باشند.
به گزارش فارس، محمودرضا خواجه‌نصیری،در پاسخ به این سؤال که تاکنون چه مجموعه‌هایی تقاضا برای صندوق‌های تخصصی بازارگردانی سهام به سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال کرده‌اند، گفت: شرکت‌ها و هلدینگ‌های پتروشیمی، مجموعه‌های بزرگ بانکی، فولاد مبارکه، معادن و فلزات و دیگر حقوقی‌ها تاکنون درخواست‌هایی به سازمان بورس ارائه کرده‌اند.
وی افزود: این شرکت‌ها و هلدینگ‌ها باید در زمان دریافت مجوز منابع لازم را در اختیار داشته باشند و به لحاظ سهامداری نیز متنوع باشند.
خواجه نصیری با بیان اینکه سهامداران عمده، ناشران و اشخاص حقوقی می‌توانند، به عنوان مدیران صندوق فعالیت کنند، گفت: این صندوق‌ها زیر نظر نهادهای نظارتی فعالیت خواهند کرد و 80 درصد در کارمزد آنان تخفیف اعمال خواهد شد.
خواجه‌نصیری درباره مزیت راه‌اندازی صندوق‌های تأمین مالی نیز تصریح کرد: صندوق‌های تأمین مالی هم در دنیا با انعطاف‌پذیری و امتیازات بیشتری نسبت به صاحبان سهام (واحدهای صندوق) فعالیت می‌کنند.
وی افزود: در این روش فاصله صاحبان پول با مدیران صندوق‌ها تنها یک صندوق است و تنها عیب آن این است که مردم هنوز آن را نشناخته‌اند و باید فرهنگ‌سازی زیادی در این رابطه صورت پذیرد.
مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس با تأکید بر اینکه هزینه‌های مدیریتی و اداری در صندوق‌های تأمین مالی به مراتب پایین است، گفت: به عنوان مثال در صندوق‌های زمین و ساختمان نگرانی از ریسک‌های ناشی از کلاهبرداری و موارد دیگر از بین می‌رود و با سهولت تأمین مالی انجام خواهد شد.
گواهی الکترونیکی سپرده کالایی و مزایای تأمین مالی از طریق قبض انبار
خواجه نصیری درباره مشکلات تأمین مالی کشاورزان و راه‌حل اندیشیده شده برای آن در بازار سرمایه گفت: با معامله شدن اوراق سپرده کالایی در بورس کالا مشکلات ناشی از تأمین مالی تولیدکنندگان به ویژه کشاورزان حل خواهد شد به این شکل که با انبار شدن کالای کشاورزان و تبدیل آن به اوراق به عنوان وثیقه استفاده خواهد شد.
وی افزود: فروشنده یا همان کشاورز هر زمانی که با کمبود نقدینگی مواجه شد، اگر در فصل برداشت باشد، دیگر نیازی به فروش محصول با قیمت پایین نخواهد داشت و با انبار کردن محصول در سیستم جدید به راحتی به منابع مالی لازم دسترسی خواهد داشت.
مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس با اشاره به اینکه انبارهای تحت نظارت سازمان بورس بیمه شده و گواهی الکترونیکی برای محصولات صادر می‌شود، گفت: قبض انبار صادر شده توسط سپرده‌گذاری مرکزی قابل توثیق و پشتوانه‌ای برای تأمین مالی توسط کشاورزان است. 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24