Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

رئیس مجمع عالی واردات با تأکید بر اینکه دولت باید تمام کالاها را برای رقابت پذیری بیش‌تر و نقش فعال بخش خصوصی به بورس کالا بیاورد، گفت: دولت کار واردات را به بخش خصوصی واگذار کند.
به گزارش فارس؛محمد حسین برخوردار رئیس مجمع واردات ، با اشاره به لزوم تلاش دولت‌ها برای تسهیل قوانین در جهت رونق اقتصاد، اظهار داشت: به دلیل بزرگی بدنه دولت، قوانین زمانی که به مدیران سطح پایین می‌رسد، ناکارآمد می‌شود و دست اندازهای ایجاد شده کارایی قوانین را از بین می‌برند.
وی با اشاره به ناکارآمدی برخی از قوانین، افزود: تشکیلات دولت آن قدر بزرگ شده که عمده درآمد حاصل فروش نفت ما در مجموع بابت حقوق دولتی‌ها و بازنشستگان دولت صرف می‌شود.
رئیس مجمع واردات مشکل را در بدنه دولت دانست و تصریح کرد: باید بخشی از کار دولتی را بخش خصوصی انجام دهد، و اگر کار را دست بخش خصوصی بسپاریم، هم حقوق کارمندان بیشتر می‌شود و هم اقدامات به درستی انجام می‌شود.
برخوردار در مورد ارتباط واردات با بورس نیز گفت: متأسفانه این ارتباط هنوز تعریف نشده و کالاهای اساسی از قیمت ورود تا انتهای مصرف در دست دولت است و به نظر من باید دولت در آینده این کار را کنار بگذارد و با ورود این اجناس به بورس کالا و آزادسازی آن محصولات، به رقابت پذیری بیشتر کمک کند.
وی ادامه داد: در این صورت بازرگانان سعی می‌کنند، اجناس خود را به مناسب‌ترین قیمت ارائه کنند و به دنبال آن قیمت‌ها کاهشی خواهد شد؛ بنابراین فعالان اقتصادی در صدد واردات مواد اولیه به قیمت بسیار پایین‌تر خواهند بود.
رئیس مجمع واردات در پایان تأکید کرد: بستر الکترونیکی ارائه شده در بازارهای مالی کشور امری ضروری است که خوشبختانه قشر جوان و دانشجو با دارا بودن اطلاعات لازم در این حوزه و تکنولوژی جدید، ارتباط خوبی با این بازار برقرار کرده است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24