Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

امروز در بازار، برترین تقاضا مربوط به نماد غگل و برترین عرضه از آن نماد فارس بود.

به گزارش خبرنگار بورس24 به نقل از کارگزاری پارسیان؛ در حوزه سیاسی خبر مهم مربوط به گفتگوهای قبل از مذاکرات رسمی با 1+5 می باشد. گفته می شود شخصیت‌ها و مقامات نزدیک به مذاکرات هسته‌ای تایید کرده اند تمدید ۶ ماهه گفتگوها بیش از پیش محتمل شده است.

اما خبرهای دیگر نیز به گوش می رسد سید عباس عراقچی گفته نگارش متن توافق جامع هسته‌ای از هفته آینده آغاز می‌شود. از طرف دیگر ظریف نیز جزئیاتی از بسته پیشنهادی ایران به گروه ۱+۵ را مطرح کرد. زیر خارجه ایران با اشاره به اینکه جزئیات بسته پیشنهادی ایران به غرب محرمانه است تاکید کرد که این بسته متضمن ادامه غنی سازی اورانیوم تا ۵ درصد در خاک ایران است.

بنابر این تنها مسئله ای که در این روزها می تواند بر روند تصمیم گیری سهامداران تاثیر بگذارد اخباری است که از کشور عراق به گوش می رسد.

در اخبار بورسی شورای عالی بورس و اوراق بهادار به منظور حمایت از بازار ، مجموعه اقداماتی را در دستور کار خود قرار داده است. عبد تبریزی گفته : با راه اندازی صندوق های پروژه، شرکت های بورسی می توانند با استفاده از این صندوق ها، تجهیز منابع کنند تا قیمت سهامشان ، در بازار ثانویه تقویت شود.

در این حوزه معاون بازار شرکت بورس گفته: بعد از تیرماه وضع بازار سرمایه بهتر می شود. مدیر امور بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار نیز درباره عوامل ریزش امروز بازار و صف فروش اکثر نمادها با وجود افت پیاپی قیمتی، گفته: رفتار بازار کاملا هیجانی است سرمایه‌گذاران باید این رفتار را کنترل کنند و این شرایط ماندگار نخواهد بود.

در پتروشیمی ها دو خبر خوب داشتیم .گفته شده دامنه نوسان قیمت‌ها در بورس کالا از پنج به 10 درصد برای دو محصول پلی اتیلن و پلی پروپیلن رسیده است که این امر می تواند بر قیمت فروش شرکت‌های پتروشیمی جم، مارون و اراک که تولیدکننده این نوع فرآورده‌ها هستند، اثرگذار باشد. همچنین در این گروه تصمیم دولت برای تثبیت نرخ خوراک در بلند مدت هم جالب بوده است.

در پالایشی ها اولین اخبار مربوط به اجرایی شدن طرح قیمت گذاری محصولات شرکت ها بر اساس کیفیت را شنیدیم که بر روی برخی شرکت ها تاثیر مثبت خواهد داشت.

در خودرویی ها مهمترین اتفاق تاثیر گذار بر بخشی از بازار مربوط به تصویب افزایش 3.7 تا 6.9 درصدی قیمت محصولات می باشد. در این گروه رئیس شورای رقابت اعلام کرده: در حال تهیه نامه‌ای برای خودروسازان هستیم که بر اساس آن، تولید‌کنندگان خودرو طی یک برنامه ضرب‌الاجل، شروط 5 گانه مورد نظر شورای رقابت را عملی کنند تا پس از آن بتوانند افزایش قیمت محصولاتشان را داشته باشند.

این 5 شرط عبارتند از : 1- میزان تولید خودرو در سطح قابل قبول ( مورد تأیید شورای رقابت) قرار گیرد. 2- آپشن های نصب شده بر روی خودروها به هیچ وجه اجباری نباشد .3 - طرح های فروش به نحوی که دریافت کننده خودرو، مصرف کننده نهایی آن باشد، اجرا شود . 4- بازار حاشیه از میان برداشته شود و 5 - فرمت قراردادها طبق نظر شورای رقابت (به نحوی منصفانه) اصلاح شود.

از طرفی احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان با اعتراض به میزان افزایش قیمت خودرو، اعلام کرده که خودروسازان قیمت‌های اعلامی جدید شورای رقابت برای خودرو را اعمال نخواهند کرد و این قیمت‌ها، بر زیان‌ خودروسازان اضافه خواهد کرد. وی افزایش 10 تا 12 درصد قیمت‌ خودروها را خواستار شده بود.

نکته قابل توجه در قیمت‌های اعلام شده از سوی شورای رقابت پایین‌تر بودن قیمت جدید برخی از خودروها از قیمت‌های فعلی آن است. در این گروه همچنین گفته می شود وام خودرو نیز دو برابر می شود و از 7 میلیون تومان به 14 میلیون می رسد که اگر این اتفاق بیفتد تاثیری مثبت بر افزایش خرید خودرو دارد!

در بانکی ها ونوین سود هر سهم سال 93 خود را با افزایش 9 درصدی از 408 ریال به 443 ریال افزایش داده است. بانک خاور میانه نیز در 12 ماهه واقعی مبلغ 205 ریال به ازای هر سهم محقق کرده است که نسبت به 12 ماهه سال قبل رشد 101 درصدی داشته است.

در بیمه ای ها معاون توسعه و منابع بیمه مرکزی گفت شرکت های بیمه می توانند تا سقف 40 درصد در بورس و فرابورس سرمایه گذاری کنند اما میزان سرمایه گذاری هم اکنون 15 درصد است.

در سیمانی ها  کماکان موضوع تعیین قیمت سیمان بلاتکلیف است. در حالی که پیش تر اعلام شده بود بعد از تعطیلات خرداد ماه قیمت جدید سیمان اعلام می شود هنوز این اتفاق رخ نداده و تولیدکنندگان فعلا موفق نشده اند مجوز رسمی افزایش قیمت سیمان را از دولت دریافت کنند. قرار بود یکشنبه هفته قبل سیمانی ها جلسه ای درباره قیمت های جدید در وزارت صنعت، معدن و تجارت داشته باشند که این جلسه لغو و به روز چهارشنبه هفته گذشته موکول شد، اما این جلسه نیز گویا نتیجه قطعی درباره قیمت جدید سیمان نداشته است.

در قندی ها با خبر عدم افزایش نرخ شکر تا بعد از ماه رمضان تحول خاصی را شاهد نیستیم. در این گروه قپیرا سود سال مالی بعد خود را با شکر 2500 تومانی پیش بینی کرده است. شرکت اولین پیش بینی سود سال مالی منتهی به 94.4.31 را اعلام کرده است. شرکت که برای سال جاری 813 ریال اعلام کرده بود سود سال آتی را با افزایش 7 درصدی نسبت به سال 93 مبلغ 871 ریال اعلام کرده است. شرکت نرخ چغندر قند را نیز از 220 تومان سال 93 به 290 تومان برای سال 94 لحاظ کرده است.

در گروه مخابرات قرار است رومینگ ملی بین همراه اول، ایرانسل و رایتل برقرار شود تا در مواقع لزوم سیم کارتی که آنتن دهی ندارد از سایر اپراتورها استفاده نماید. این اتفاق می تواند بر روی همراه اول تاثیر گذار باشد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24