Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

نهادهای ملی نباید کار حزبی انجام دهند، کار رسانه ای با جنگ رسانه ای و روانی متفاوت است و من خودم در این زمینه کار رسانه ای انجام داده ام و این کار را می شناسم.

به گزارش واحد مرکزی خبر، رئیس جمهور ضمن بیان این مطلب در کنفرانس مطبوعاتی امروز خود در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی که پرسید: انتظار می رفت بعد از پیروزی شما دولت با چالش هایی در بعد اقتصادی رو به ‌رو شود و این مسئله از قبل روشن بود اما در بحث چالش های سیاسی داخلی مصادیق آن روشن نبود نظر شما در این باره چیست؟

روحانی در پاسخ به این سؤال گفت: همانطور که دولت قبلاً چند بار اعلام کرده است، نقد مخصوصاً نقد سازنده مورد استقبال دولت است، دولت می خواهد هر که حرف می زند با شناسنامه حرف بزند. برخی نهادها، نهادهای ملی هستند، نهادهای ملی نمی توانند کار حزبی انجام دهند و نمی توانند اپوزیسیون دولت باشند. این نهادها باید در چارچوب منافع ملی و منابع عمومی کشور حرکت کنند.

رئیس جمهور افزود: دولت ، قوه قضاییه ، قوه مقننه ، نیروهای مسلح ، شهرداری ها ، حوزه های علمیه و صدا و سیما از جمله نهادهای ملی هستند.

 روحانی همچنین گفت: به وزارت ارشاد توصیه می کنم هر حزب  و گروهی که به دنبال رسانه است به سرعت به آنها مجوز داده شود تا معلوم شود که این رسانه ها متعلق به چه حزب و گروهی است.

رئیس جمهور افزود: نهادهای ملی نباید کار حزبی انجام دهند ، کار رسانه ای با جنگ رسانه ای و روانی متفاوت است و من خودم در این زمینه کار رسانه ای انجام داده ام و این کار را می شناسم.

روحانی گفت: خواهش می کنم از کسانی که مخالف دولت هستند با هر رسانه ای که در اختیار دارند به نقد دولت بپردازند اما با پول بیت المال نباید در این امور دخالت کرد.

رئیس جمهور افزود: من به عنوان رئیس جمهور یک سال چیزی نگفتم، اما بعداً به وظیفه خود عمل خواهم کرد.

آقای روحانی گفت: اینکه برخی ها دولت را به چالش می کشند اگر می خواهند ابهامی روشن شود بسیار خوب است اگر نقد می کنند تا مشکلی را برطرف کنند از آن استقبال می کنیم اما اگر خدای ناکرده برخی می خواهند سنگ اندازی کنند تا دولت را مشغول نمایند خوب نیست ، دولت خیلی به حواشی توجه نخواهد کرد.

۲۴خرداد ۹۲مردم به دنیا فهماندند تحریم،تهدید اثری ندارد


رئیس جمهور  در  نشست خبری با خبرنگاران داخلی و خارجی با تبریک ایام باسعادت میلاد منجی عالم، حضرت مهدی (عج) رئیس جمهور گفت: به همه امیدواران جهان و همه منتظران آمدن آن مصلح و منجی و همه آنهایی که به دنیای آینده، توأم با عدالت و سعادت می‌اندیشند این روز را تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

حسن روحانی افزود: امیدوارم ملت و کشور ما مورد توجهات ویژه آن عزیز پشت پرده غیبت باشد.

رئیس جمهور همچنین گفت: به ملت ایران و رهبری معظم انقلاب فرارسیدن مناسبت 24 خرداد سالروز انتخابات شکوهمند و تأثیرگذار سال گذشته در جمهوری اسلامی ایران که هم انتخابات ریاست جمهوری و البته شوراهای اسلامی شهر برگزار شد به همه آن عزیزان هم به خاطر بار مسئولیتی که برای اداره شهرها و بخش های مورد نظر خود بر عهده دارند تبریک می گویم.

 روحانی افزود: در واقع انتخابات سال گذشته احیای اعتماد عمومی، آن سرمایه بزرگ اجتماعی بود و در این سرمایه اجتماعی اولاً مردم به خودشان اعتماد کردند.

رئیس جمهور گفت: مردم اعتماد کردند به رأی خودشان، نظر خودشان، عمل خودشان و به حضور خودشان در یک انتخابات بسیار مهم و سرنوشت ساز.

روحانی افزود: ثانیاً مردم به نظام اعتماد کردند و اگر ملتی به نظام خود و صندوق آراء و دولت خود اعتماد نداشته باشد نمی ‌داند سرنوشت رأی او چیست و کجاست، (اما می ‌بینیم که مردم)‌ از صبح زود در صف‌ های طولانی رأی می ‌ایستد و وقتی نوبت به او می ‌رسد با لبخند و افتخار رأی می ‌اندازد و بعد شکر و حمد خدا را به جا می‌ آورد و منتظر می ‌ماند از صندوق چه کسی مشخص می‌ شود.

رئیس جمهور گفت: سوم اینکه مردم به راهی که منتخب مردم اعلام کرده بود اعتماد کردند.

روحانی افزود: اکثر مردم به راه امید، تدبیر و عقلانیت رأی دادند و این بدان معنا بود که این شعار را و باور این راه را پذیرفته اند و معتقدند که در شرایط فعلی کشور، جهان و منطقه تنها میانه‌روی، اعتدال و فاصله گرفتن از خشونت می تواند مسیر را برای عزت بیشتر ملت بزرگ ایران تأمین و تضمین کند.

مردم در ۲۴ خرداد اعلام کردند ، از انقلاب  جدا نخواهند شد

روحانی در نشست خبری با خبرنگاران داخلی و خارجی  افزود: اگر هدف تحریم و تهدید کنندگان این بود که مردم را از نظام جدا کنند مردم در پای صندوق ها اعلام کردند هرگز از انقلاب، نظام و منافع کشور جدا نخواهند شد و تحریم ها نمی تواند در اراده ملت بزرگ و با تمدن هزاران ساله ایران و ملتی که از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون در فراز و نشیب های مختلف ایستادگی کرده است، خللی وارد کند و آن را از اهداف بلند و آرمان های مقدسش بازدارد.

رئیس جمهور پیام دیگر انتخابات 24 خرداد را برای افراط دانست و گفت: یک پیام برای افراطیون خارج بود که فکر می کردند با فشار و تهدید، ملت ایران را به زانو در می آورند و پیام دیگر به افراطیون داخل بود که فکر می کردند افراط ، طرفداران فراوانی دارد و می توانند راه افراط و خشونت را ادامه دهند.

آقای روحانی تصریح کرد: پیام مهم انتخابات به افراطیون این بود که ملت ما راه اعتدال، آشتی، صلح، دوستی و تعامل و مسیر توسعه متوازن و هماهنگ را برگزیده است و این مسیر دائمی ملت بزرگ ایران خواهد بود.

رئیس جمهور در ادامه سخنانش گفت: در اینجا لازم می دانم از مقام معظم رهبری به دلیل رهنمودهایشان برای شکوهمند شدن انتخابات  24 خرداد قدردانی کنم.

آقای روحانی افزود: اگر رهنمودهای ایشان نبود، اگر ایشان اعلام نکرده بودند که حتی آنهایی که از نظام و حکومت  گله ای دارند اما به کشور علاقه مندند پای صندوق آرا بیایند، و اگر نگفته بودند که این رای حق الناس است، و اگر تصریح نکرده بودند که رهبری یک رای دارد و هیچ کس نمی داند آن رای به چه کسی تعلق خواهد داشت، و اگر نگفته بودند ما در پی حماسه سیاسی هستیم، شاید چنین انتخابات شکوهمندی را تجربه نمی کردیم.

وی اضافه کرد : هوشیاری و بیداری مردم ما و ارشادات رهبری ما  و البته بالاتر از همه عنایت و لطف خداوند و همچنین توجهات حضرت ولی عصر(عج) همه دست به دست هم داد و ملت بزرگ ما توانست پیروز انتخابات  24 خرداد 1392 باشد.

رئیس جمهور گفت: این ملت در صحنه های بعد هم بدون تردید پیروز  و موفق خواهد شد که همه موانعی را که دوستان نادان و یا دشمنان پیش پای او گذاشته اند ، به کنار بزند و راه تعالی را طی کند  و ادامه دهد.

بیش از 200 خبرنگار، عکاس و فیلمبردار در این نشست مطبوعاتی حضور دارند.

گفتنی است، خبرنگاران و گزارشگرانی از اروپا، آمریکا و آسیا و کشورهای عربی منطقه، این نشست مطبوعاتی را پوشش خبری می ‌دهند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24