Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

"دلیل واگذاری نفتی‌ها بابت رد دیون"؛ "سرگذشت عرضه وبصادر 100 تومانی در بورس"؛ "بررسی واگذاریهای سالهای گذشته در مجلس"؛ "ارائه دهمین گزارش عملکرد اصل ۴۴ به سران سه قوه" و "ادامه پس لرزه های واگذاری سهام سنگ آهن مرکزی" مهمترین خبرهای خصوصی سازی در هفته سوم خرداد هستند.

به گزارش خبرنگار بورس24 ؛ مهمترین خبرهای خصوصی سازی در هفته گذشته از این قرار است:

خط و نشان مجلس به دولت برای آزادسازی سهام عدالت

در هفته ای که گذشت نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در صورتی که دولت تا آخر خرداد پیش نویس لایحه آزادسازی خرید و فروش سهام عدالت را به مجلس ارئه نکند، طرح آزاد سازی معاملات این سهام از طریق کمیسیون اقتصادی به صحن علنی مجلس ارسال می‌شود.

محمدرضا پورابراهیمی افزود: موضوع آزاد سازی خرید و فروش سهام عدالت با مشکلاتی روبرو بوده که مسئله اول این است که حدود 44 میلیون نفر از جمعیت کشور که دارنده سهام می باشند از مزایایی برگه های این سهام اطلاع کافی ندارند.

سهام عدالت مأمنی برای یغما و سوداگری و رانت‌خواری شده است

محسن صرامی فروشانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز گفت: سهام عدالت که مسئولیت آن شامل وزارتخانه‌های مختلف می‌شود، مأمنی برای یغما و سوداگری و رانت‌خواری شده است.

دلیل واگذاری نفتی‌ها بابت رد دیون

خبر دیگر این که رئیس سابق سازمان خصوصی سازی گفت: شرکتهای نفتی در زمان واگذاری‌های نقدی بیشترین مقاومت را می‌کردند و به این دلیل که این شرکت‌ها مرغوب‌ترین شرکت‌ها بودند در پایان بابت بدهی دولت به صورت رد دیون واگذار شدند؛ از شرکت‌های خارجی هم درخواست خرید برای شرکت‌های نفتی ایرانی می‌آمد، اما این شرکت‌ها تنها به مجموعه‌های داخلی فروخته شدند.

کردزنگنه افزود: شرکت‌های نفتی معمولاً مشتری‌های خوبی داشتند و در نهایت تصمیم گرفته شد که به صندوق بازنشستگی و تأمین اجتماعی داده شود؛ این شرکت‌ها با همان کارکنان و مدیریت واگذار می‌شدند و مهم مدیریت بود که تغییر نمی‌کرد.

واگذاری سهام سنگ آهن مرکزی باید لغو شود

همچنین در هفته گذشته مدیرعامل سابق شرکت سنگ آهن مرکزی ایران(بافق) با اشاره به اعتصاب حدود 4000 نفر از کارگران شرکت سنگ آهن مرکزی ایران از حدود 15 روز پیش تاکنون اظهار کرد: با وجود اعلام خرید 28.5 درصد از سهام سنگ آهن مرکزی توسط فولاد خوزستان این معامله قطعی نشده و هیچ انتقال سهامی رخ نداده است.

علیرضا یاراحمدی با تاکید بر ضرورت لغو واگذاری سهام سنگ آهن مرکزی عنوان کرد: متاسفانه در هفته اخیر مسوولان دولتی به کارگران سنگ آهن مرکزی سر نزده‌اند و اعتراض کارگران آنها نیز با بایکوت خبری مواجه شده است.

سهام دو شرکت دولتی روی میز مزایده ماند

خبر دیگر این که 95 درصد سهام شرکت ایران ایرتور شامل 6 میلیون و 854 هزار سهم به قیمت پایه هر سهم 70 هزار و 880 ریال و ارزش کل پایه 485 میلیارد و 829 میلیون ریال و 10 درصد سهام پتروشیمی بروجن شامل 50 میلیون سهم به قیمت پایه هر سهم 2 هزار ریال و ارزش کل پایه 100 میلیارد ریال سه شنبه گذشته به مزایده گذاشته شد که خریدار نداشت.

مدارس باید خصوصی سازی شوند

استاندار خراسان شمالی نیز در چند روز گذشته گفت: مدارس باید به سمت خصوصی سازی و فعالیت در قالب های غیر انتفاعی و هیات امنایی پیش بروند.

سیدعلی اکبر پرویزی اظهار داشت: دولت به تنهایی نمی تواند از عهده اداره مدارس برآید و گاه حتی در پرداخت هزینه های آب، برق و گاز آموزشگاه ها با مشکل روبرو می شود. طبق برنامه دولت، مدارس باید بتدریج به بخش خصوصی واگذار شوند تا بخشی از مشکلات دولت در زمینه هزینه های بخش آموزش کاسته شود.

خصوصی سازی بهترین راهکار برای تحول در صنعت خودروسازی

همچنین مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در گزارشی با یادآوری ماهیت دولتی صنعت خودروسازی کشور اعلام کرد: بهترین راهکار در شرایط کنونی دمیدن روح مدیریت خصوصی و خصوصی سازی به معنای واقعی در این صنعت است.

همچنین در این گزارش آمده است: «برای برون رفت از وضعیت موجود صنعت خودروی ایران، اتخاذ تصمیمات استراتژیک و کارشناسی شده به منظور ایجاد تغییرات بنیادی در این صنعت ضرورت دارد. »

دهمین گزارش عملکرد اصل ۴۴ به سران سه قوه ارائه شد

در هفته گذشته دهمین گزارش عملکرد قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی در راستای اجرای تکلیف ماده 88 این قانون توسط وزیر امور اقتصادی و دارایی به سران قوای مجریه، مققنه و قضاییه و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام ارائه شد.

این گزارش مربوط به دوره شش ماهه منتهی به پایان شهریور 92 و مشتمل بر شش فصل و متضمن اقدامات مرتبط با مواد و تبصره های قانون، عملکرد نهادهای موضوع قانون و نیز عملکرد دستگاه های اجرایی در چارچوب سیاست ها و خط مشی های اجرایی تحقق اهداف سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی و تصویب نامه سازماندهی فعالیت های فرهنگی و تبلیغاتی است.

اقتصاد مقاومتی با اجرای کامل اصل 44 محقق می شود

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نیز در این هفته گفت: ‌اقتصاد مقاومتی با اجرای صحیح و دقیق سیاست‌های اصل 44 و مشارکت مردم در اقتصاد محقق خواهد شد.

عیسی امامی با تاکید بر اینکه اقتصاد را باید مردمی کرده و به مردم اعتماد کرد افزود: باید به حقوق مردم احترام بگذاریم تا مردم هم به مثابه آنچه که در صحنه دفاع مقدس و ارزش‌ها و مشارکت‌های سیایس و اجتماعی اهتمام ورزیدند در امر اقتصاد مقاومتی نیزاهتمام و جدیت به خرج دهند.

وبصادر 100 تومانی مشتری نداشت

همچنین تعداد 578 میلیون سهم بانک صادرات معادل یک درصد سهام این بانک در هفته ای که گذشت به قیمت تابلو بورس در روز قبل از عرضه بشرط آنکه از 1000 ریال کمتر نباشد در بورس اوراق بهادار عرضه شد که خریدار نداشت.

بر اساس این گزارش؛ سازمان خصوصی سازی در مجموع 7.07 درصد بانک صادرات را در اختیار دارد که تا پایان سال 93 باید این میزان سهام "وبصادر" را در بورس عرضه کند.

برنامه خصوصی سازی باید از طریق بازارسرمایه اجرا شود

مدیر عامل شرکت بورس در اولین اجلاس سرمایه گذاری اسلامی در ایران با بیان اینکه مهم ترین موضوعاتی در بازار سرمایه اتفاق افتاده است و همین باعث شده است که امکانات خوبی در بازار به وجود آید.

حسن قالیباف اصل افزود: طبق اصل 44 قانون اساسی دولت حق دخالت در سرمایه گذاری را ندارد بنابر این برنامه خصوصی سازی از طریق بازار سرمایه باید اجرا شود.

مجلس؛ تمام خصوصی سازی های اخیر را بررسی می کند

خبر پایانی این که، نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: کشور چاره ای جز حرکت به سوی تحقق واقعی اصل 44 قانون اساسی ندارد و هدف این اصل، بستر سازی برای ورود بخش خصوصی واقعی به بازار و اقتصاد است که متأسفانه در دو دهه گذشته این مهم به درستی انجام نشد.

عباس پاپی زاده با اشاره به اینکه این نوع واگذاری ها خصوصی سازی نیست و مورد انتقاد مجلس است افزود: در مجلس یک کمیسیون ویژه تحت عنوان کمیسیون ویژه پیگیری اجرای اصل 44 تشکیل شده است که در حال پیگیری همین به ظاهر خصوصی سازی ها است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24