Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

جام جهانی امسال نسبت به جام های قبلی از تکنولوژی های جدید تری برخوردار است و ایراداتی که در سال ۲۰۱۰ وجود داشته در بازیهای امسال برطرف شده اند.
به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران،در سالهای اخیر هر رویداد ورزشی نسبت به رویداد قبلی بینندگان بیشتری پیدا می‌کند.
این مساله به دلیل افزایش رسانه‌ها و روشهای پیگیری مسابقات ورزشی است. تکنولوژی بر بازیهای جام جهانی ۲۰۱۴ نیز تاثیر خواهد داشت و امسال تماشاچیان بیشتر از طریق تبلت‌ها تلفن‌های هوشمند و اینترنت بازیها را دنبال خواهند کرد.
به نسبت بازیهای جام جهانی ۲۰۱۰، در بازیهای امسال تکنولوژی های بیشتری به کار گرفته خواهند شد. سه تکنولوژی جدیدی که در مسابقات جام جهانی امسال استفاده خواهند شد، عبارتند از:
تکنولوژی خط دروازه:‌
برای اولین بار در بازیهای جام جهانی از تکنولوژی های خط دروازه (GLT) استفاده خواهد شد. این تکنولوژی به داوران مسابقات کمک خواهد کرد. برای برقراری این سیستم فیفا از کمپانی‌های سازنده GLT خواسته است تا برای تست کردن سیستم‌های خود به محل مسابقات بروند. در پایان فیفا Goal control Gmbh را به عنوان تکنولوژی انتخاب شده رسمی در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۴ انتخاب کرد. این سیستم در ۱۲ استادیوم میزبان بازیها نصب می‌شود. برای هر خط دروازه ۷ دوربین سریع نصب می‌شوند و موقعیت توپ را به صورت ۳ بعدی نشان می‌دهند. اگر توپ از خط دروازه رد شود ظرف یک ثانیه داور با کمک دستگاهی که به مچ دست متصل می‌شود از این قضیه مطلع خواهد شد.
البته ممکن است زیاد به این تکنولوژی نیازی نباشد. آمارها نشان داده است که nv مسابقات کنفدراسیون‌های سال ۲۰۱۳ از ۶۸ گل زده شده، هیچ کدام از آنها به تکنولوژی خط دروازه احتیاجی نداشتند.
کیفیت تصویر ۴ هزار پیکسل
سونی و فیفا به تازگی اعلام کرده‌اند که با همکاری یکدیگر بازیها را با کیفیت تصویر ۴ هزار پیکسل مخابره خواهند کرد. البته مشکل اینجاست که تعداد کمی از تماشاچیان به تلویزیون‌هایی با قابلیت‌ پخش ۴ هزار پیکسل دسترسی دارند و این تلویزیون‌ها که از تکنولوژی lingo برخوردار هستند از ۱۰۰۰ دلار به بالا قیمت دارند.
سونی تصاویری با کیفیت ۴ هزار پیکسل از بازیهای فینال ، یک چهارم و یک هشتم نهایی جمع آوری خواهد کرد و فیفا در فیلم رسمی خود بعد از بازیهای جام جهانی این تصاویر را پخش خواهد کرد.
توپ برازوکا
برازوکاتوپ جدیدی است که توسط شرکت آدیداس طراحی شده است. از سال ۱۹۷۰ تاکنون آدیداس همه توپ‌های جام جهانی را طراحی کرده است. نام " برازوکا" در سال ۲۰۱۲ با رای یک میلیون هوادار فوتبال در برزیل انتخاب شد. این اسم غرور و افتخار ملی برزیلی‌ها را نشان می‌دهد و رنگ‌های روی توپ نشانه احساس و افتخار برزیلی‌ها نسبت به فوتبال کشورشان است.
برازوکا نسبت به توپ‌های قبلی فوتبال با تکنولوژی بالاتری ساخته شده است. این توپ ۶ صفحه از جنس پلی اورتان دارد و بر روی آن هزاران گودی کوچک وجود دارد که سرعت توپ را افزایش می دهد. توپ‌های قبلی جام جهانی بیش از حد سبک بودند و به صورت غیر قابل پیش بینی اوج می‌گرفتند. برازوکا تمامی معیارهای فیفا را دارد و آیرودینامیک است. 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24