Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 مدیر عامل هلدینگ معدنی امید در بازدید از غرفه بورس کالای ایران در هشتمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه با اشاره به رضایتمندی تولیدکنندگان از عرضه سنگ آهن در تالار صادراتی بورس کالای ایران افزود: بورس کالا فضایی شفاف و رقابتی دارد از این رو می تواند بازاری مناسب برای معاملات داخلی سنگ آهن نیز باشد.

به گزارش بورس کالای ایران؛محمد علی احمد زاده اصل با اشاره به نیاز داخلی برای مصرف سنگ آهن و همچنین پتانسیلی که این کالا برای صادرات و عرضه در بازار های جهانی دارد گفت: بورس کالای ایران می تواند به عنوان مرکزی برای داد وستد داخلی و صادراتی  این کالا در جهت شفافیت نرخ و عرضه ها عمل کند.
وی تصریح کرد: بورس کالا می تواند  از طریق عرضه های داخلی سنگ آهن دانه بندی و کنسانتره سنگ آهن، زمینه بازاری شفاف و رقابتی در  معاملات سنگ آهن را رقم بزند.
وی سپس گفت: تراز منفی که در این صنعت وجود دارد مربوط به مازاد تقاضایی است که درصنعت سنگ آهن وجود دارد. وی اضافه کرد:  در تولید سنگ آهن دانه بندی که هم اکنون در تالار صادراتی بورس کالای ایران مورد داد و ستد قرار می گیرد به خود کفایی رسیده ایم اما در تولید کنسانتره سنگ آهن هنوز کمبود تولید وجود دارد.
وی نحوه عرضه های فعلی سنگ آهن در خارج از بورس را نه چندان شفاف توصیف کرد و ادامه داد: در حال حاضر معاملات سنگ آهن در خارج از بورس به صورت مزایده انجام می شود.
احمد زاده اصل اشاره کرد: اگر همه محصولات تولیدی سنگ آهن ازمزایده شرکتی خارج شود و از  طریق بورس کالا  انجام پذیرد علاوه بر اینکه به شفافیت این معاملات کمک می کند؛ فضای رقابتی بورس کالا کمک می کند تا حاشیه سود سنگ آهنی ها افزایش پیدا کند و آنها بتوانند تولیدات خود را افزایش دهند. در حال حاضر بین عرضه و تقاضای این محصول در صنعت ماده اولیه(سنگ آهن) و مصرف کننده آن مثل فولادی ها توازنی در بازار وجود ندارد.
 
مدیر عامل هلدینگ معدنی امید در پایان گفت: حمایت دولت برای رفع محدودیت های موجود در صنعت سنگ آهن، ایجاد فضای رقابتی ، تامین سرمایه از طریق بازار سرمایه و عرضه کامل تمام تولیدات سنگ آهن در بورس کالای ایران، این صنعت را به سمت بازاری فارغ از واسطه گری و عدم شفافیت سوق می دهد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24