Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: چهره ظاهری یوزپلنگ ایرانی یا آسیایی هیچ تفاوتی با گونه مشابه افریقایی آن ندارد و تمامی کارشناسان محیط زیست بر این مساله صحه می گذارند.
به گزارش خبرگزاری مهر،  معصومه ابتکار پیش از روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برخی حاشیه سازی های اخیر که قصد دارند نقش چهره یوزپلنگ ایرانی روی پیراهن تیم ملی فوتبال کشور را تحت تاثیر قرار دهند، افزود: به عنوان نماینده دولت صراحتا حمایت خود را از این اقدام ورزش دوستان وفعالان محیط زیست در خصوص پیوند دو مقوله ورزش و محیط زیست اعلام می کنم.
وی با ابراز خرسندی از اینکه برای نخستین بار فیفا باحک کردن نقش چهره یوزپلنگ ایرانی موافقت کرده است، گفت: باید به نحوی شایسته از این فرصت استفاده کنیم.
معاون رئیس جمهوری بابیان اینکه امروز تمام موارد و بخش های زندگی از جمله مقوله محیط زیست و ورزش با یکدیگر مرتبط هستند، خاطر نشان کرد: آسیب به هریک از جلوه های زیستی ، آسیب به حیات بشری است.
وی افزود: در عرصه ورزش در کنار فعالیت ها و تمرکز ذهنی ورزشکاران در رشته های مختلف ، بحث سلامتی و پاکی هوا از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، زیرا آلودگی هوا یکی ازعوامل جدی وبازدارنده فعالیتهای ورزش محسوب می شود.به گفته ابتکار در صورت افزایش آینده های هوا و بروز آلودگی اولین توصیه به ورزشکاران خودداری از انجام فعالیت های ورزشی است.
وی گفت: در کنار موفقیت های چشمگیر تیم ملی کشورمان پیامی در معرفی فرهنگ صلح دوستی و طبیعت دوستی ایرانی ها منتقل شود بسیار خوب است چرا که این موضوع تعهد و مسوولیت پذیری ورزشکاران را نسبت به طبیعت و آینده ای که همه ما نگران آن هستیم نشان می دهد.
ابتکار با اشاره به پیام تصویری خود به 32کشورشرکت کننده درجام جهانی فوتبال گفت: امیدواریم این پیام در بعد بین المللی مورد استقبال کشورهای شرکت کننده قرار گیرد. هرچند نقش یوز ایرانی روی پیراهن تیم ملی یک حرکت نمادین است اما روح این حرکت فرهنگی و آموزشی محسوب می شود.
وی ادامه داد:فوتبال یکی ازپربیننده ترین برنامه های تلویزیونی است و امیدواریم پیام ما درکنار رویداد جام جهانی توسط رسانه ها به خوبی منتقل شود.
معاون رییس جمهوری با اشاره به برخی حاشیه سازی هایی که توسط افرادی که از روی عدم اطلاع مطرح کرده اند گفت: باید ابعاد علمی و فرهنگی موضوع را به خوبی توضیح دهیم تا این حرکت در جام جهانی برزیل نمود مناسبی داشته باشد.
معاون رییس جمهوری در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگاران اظهار داشت: باید از فرصت های حضور ایران درمناسبت های مختلف ورزشی به خوبی استفاده کنیم و سعی خواهیم کرد بعد از جام جهانی فوتبال نیز در میادین ورزشی حضور فعالی داشته باشیم.
ابتکار افزود: فیفا با قرارگرفتن نقش یوزپلنگ ایرانی روی پیراهن تیم ملی ایران موافقت کرد و این موضوع که برای نخستین بار محقق شد بسیار مهم است و باید به فال نیک بگیریم.
وی درپاسخ به این پرسش که منظور شما در خصوص اظهارات حاشیه سازان چه افرادی است گفت:نمی توانیم در این خصوص قضاوت کنیم ولی کارشناسان محیط زیست به صراحت اعلام کردندکه هیچ تفاوتی بین گونه آسیایی و آفریقایی یوز وجود ندارد و اینکه تصویر یوز روی پیراهن ملی ایرانی نیست کاملا غلط است.
رییس سازمان محیط زیست خاطرنشان کرد:پیراهنی که با نقش یوزپلنگ ایرانی به امضای تمامی بازیکنان تیم ملی رسیده است در موزه فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) نگهداری خواهد شد.
معاون رییس جمهوری و رییس سازمان محیط زیست در پاسخ به اینکه آیا نماینده ای از این نهاد در جام جهانی برزیل حضور خواهد یافت گفت: تنها نماینده ما یوز ایرانی در این آوردگاه خواهد بود و مسوولی از سازمان محیط زیست در برزیل حاضر نخواهد شد.
ابتکار همچنین درخصوص طرح اولیه موضوع یوز ایرانی برای استفاده تیم ملی در جام جهانی گفت:این طرح از آرش نورآقایی وازطرف سازمان های مردم نهاد ارایه شده که مورد استقبال سازمان محیط زیست واقع شد.
رییس سازمان محیط زیست درخصوص برخی اخبار مبنی بر اینکه طرح یوزپلنگ حک شده روی پیراهن تیم ملی به قیمت اندکی در اینترنت قرار داشته گفت: در این خصوص طراح نقش یوزپلنگ باید اظهارنظر کند اما باتوجه به اینکه مالکیت معنوی این طرح را ثبت نکرده ایم هر لحظه می تواند چنین طرحی در اینترنت قرار گیرد.
وی تصریح کرد: ما به عنوان یک سازمان رسمی دولتی اعلام می کنیم که در این خصوص جای هیج ابهامی نیست و این طرح مورد پسند واقع شده و روی پیراهن تیم ملی قرار گرفته است و باید از این موضوع خوشحال شویم.
معاون رییس جمهوری و رییس سازمان محیط زیست با قدردانی از تلاش های خبرنگاران ورزشی اظهار امیدواری کرد در طول برگزاری جام جهانی نیز موضوع زیستی یوز ایرانی در خطر انقراض توسط رسانه ها مورد توجه قرار گیرد. 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24