Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

وزیر اقتصاد یکی از حاضران در افتتاحیه نمایشگاه بورس، بانک و بیمه بود.

به گزارش خبرنگار بورس24 ؛ علی طیب نیا در افتتاحیه نمایشگاه بورس، بانک و بیمه گفت: «ما سعی کرده ایم با توجه به شعارهای سال و سیاست های دولت، درست پیش برویم. در 10 ماه گذشته سعی کرده ایم تورم را کاهش دهیم و از رکود خارج شویم. پیش از آن تورم بالای 40 درصد بود و رکود هم داشته ایم. اینکه بنگاه های اقتصادی ما نمی توانند رشد کنند ه این دلیل بوده که نقدینگی کمی دارند و اکثرا تسهیلات را از بازار پول دریافت می کردند. بازارهای پول ما یک سری مشکلات داشته اند، از جمله اینکه در سال های اخیر مطالبات معوق و همچنین مطالبات از دولت افزایش پیدا کرده است.»
او ادامه داد: «برای بانک های ما مشکلات کمبود سرمایه به وجود آمده که ما باید این مشکلات را رفع کنیم تا بانک ها در فعالیت های اقتصادی بتوانند پویاتر باشند. برنامه دولت به سمت افزایش سرمایه بانک ها به خصوص بانک های دولتی است تا بتوانیم آن ها را به حد نصاب سرمایه مورد نیاز برسانیم که آن ها بتوانند تامین مالی داشته باشند. همچنین دولت قصد دارد بدهی های خود را طی دو سه سال آینده به بانک ها پرداخت کند.»
وزیر اقتصاد با بیان اینکه بازار سرمایه باید به سمت تامین سرمایه های بلند مدت برود و صنعت بیمه هم باید سیاست افزایش اعتماد و کاهش ریسک را در فعالیت های اقتصادی کشور دنبال کند، گفت: «قرار است برای اینکه بازار سرمایه رونق بیشتری پیدا کند، دولت با همکاری سازمان بورس برنامه هایی را برای فعال تر کردن بازار اولیه اجرا کند. همکاران ما مشغول اجرا و تحقق این اهداف هستند؛ از جمله تامین صندوق های سرمایه گذاری و صندوق های اجرای پروژه های اقتصادی. در این خصوص مذاکرات جدی با وزارت نفت و وزارت صنعت به عمل آمده تا با ایجاد صندوق های پروژه بتوانند تامین منابع را از طریق ایجاد بازار اولیه فراهم کنند.»
طیب نیا ادامه داد: «تا کنون 26 هزار میلیارد تومان از طریق بازار اولیه تامین منابع شده که باید این سهم را افزایش دهیم. البته بازار سرمایه کشور فقط به سمت بازارهای اولیه پیش نمی رود بلکه می خواهد توزیع متوازنی بین بازار ثانویه و اولیه داشته باشد چراکه بازار اولیه امکان گسترش ندارد مگر اینکه به قدرت نقد شوندگی اتکا کند و قدرت نقد شوندگی هم در بازار ثانویه وجود دارد.»
طیب نیا با اشاره به بازدهی بازار سرمایه در سال گذشته گفت: «بازار سرمایه سال گذشته 108 درصد بازدهی داشته و برای سال جاری و آتی شرایط به گونه ای است که بازدهی مناسبی برای سرمایه گذاران فراهم شود ولی سرمایه گذاران باید آمادگی ریسک با بازدهی را با هم داشته باشند. با این حال ما سعی می کنیم ریسک بازار را کاهش دهیم. در آینده نزدیک جهش بزرگ اقتصادی را خواهیم داشت.»

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24