Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 "بازار سرمایه جهت حرکت صعودی نیازمند شوک شدیداست و انتظار میرود روند بازار سرمایه تا پایان سال جاری نوسانی توأم با شیب ملایم صعودی پیش رود."

به گزارش بورس نیوز؛لطفی، مدیر سرمایه گذاری صندوق بانک کشاورزی با اشاره به مطالب بالا، اظهار داشت: به اعتقاد بنده از بازار سرمایه طی سال 93 انتظار بازدهی بالایی نمی رود بطوریکه باید از این بازار، انتظار بازدهی معقول حدوداً 30 درصدی را داشت.
لطفی تصریح کرد: به نظر می رسد نتیجه نهایی مذاکارت هسته ای زمانبر باشد اما کلیت روند مذاکرات مثبت خواهد بود. همچنین پیش بینی می شود که شاخص کل بورس تا مشخص شدن نتیجه مذاکرات در تیر ماه حدود 77 هزار واحد بطور نوسانی باقی بماند.
لطفی افزود: اگرچه قیمت های کنونی سهام جذاب و ارزنده می باشد اما کلیت بازار سرمایه دارای ابهامات متعددی می باشد و بازار به نوعی دچار بی اعتمادی شده است بنابراین علت افت های متوالی بازار سرمایه را می توان ناشی از عدم اعتماد به بازار و جو روانی دانست. در چنین شرایطی، فعالیت سهامداران حقوقی نیز به دلیل عدم شفافیت وضعیت بازار، کم شده است.
مدیر سرمایه گذاری صندوق بانک کشاورزی اظهار داشت: راهکار رهایی از جو روانی و منفی حاکم بر بازار این است که وضعیت کنونی بازار سرمایه مورد حمایت مسئولین بازار بورس و دولتی قرار گیرد.
لطفی عنوان کرد: صنایعی که طی سال جاری می توانند بازدهی مطلوبی را نصیب سهامداران کنند بسته به میزان پذیرش ریسک سهامداران به دو سناریو دسته بندی می شوند. سناریو اول مربوط به سهامدارانی است که ریسک گریز هستند در این حالت صنایع پربازده، صنایعی هستند که نسبت پی بر ای پایین تری دارند از جمله صنایع مذکور می توان به صنایع پتروشیمی، پالایشگاهی و فرآورده های نفتی اشاره کرد. در سناریو دوم، مختص سهامدارانی است که ریسک پذیرند. این طبقه بندی مربوط به صنایعی است که در صورت پیشروی مثبت مذاکرات می توانند بازدهی مطلوبی را نصیب سهامداران کنند. از جمله صنایع مذکور می توان به صنعت خودرو و بانکی ها اشاره کرد که براساس اخبار مثبت با وضعیت مطلوبی همراه خواهند شد.
وی در خاتمه افزود: بطور کلی بازار سرمایه در سال جاری مبتنی بر تحلیل می باشد همچنین در صورت حصول توافق نهایی مذاکرات، این قضیه می تواند محرکی جهت شوک و رشد بازار سرمایه شود اما در صورت تمدید روند مذاکرات، انتظار بازدهی معقول و منطقی حدوداً 30 درصدی را خواهیم داشت.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24