Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

عضو کمیسیون انرژی مجلس:تهمت وجود رانت در واردات بنزین را قبول ندارم
قبول ندارم که درباره واردات بنزین رانتی وجود دارد زیرا مدرکی ارائه نشده است. دولت و مجلس بر کیفیت بنزین وارداتی نظارت خواهند کرد. کجای دنیا ماموریت پالایشگاه را برای پتروشیمی تعریف می کنند؟
به گزارش شانا؛جلیل جعفری بنه خلخال، ظهر امروز ( 13 خردادماه)،درباره موضوع واردات بنزین و آلایندگی سوخت تولیدی پتروشیمی ها گفت: دیدگاه شخصی ام را می گویم، تصمیم دولت و آقای زنگنه در خصوص واردات بنزین و توقف تولید سوخت در پتروشیمی ها منطقی است.
عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: ماموریت صنایع پتروشیمی تکمیل زنجیره ارزش افزوده است. از این رو منطقی نیست از این صنایع برای تولید سوخت استفاده شود.
دبیر کمیته انرژیهای نو کمیسیون انرژی، با بیان این که  دو دلیل برای توقف تولید سوخت در مجتمعهای پتروشیمی وجود دارد افزود: تولید سوخت در پتروشیمی سبب زیان اقتصادی است. زیرا محصولات تولیدی پتروشیمی اگر صادر شود ارز آور خواهد بود.
عضو کمیسیون انرژی افزود: شبهه هایی در خصوص کیفیت سوخت تولیدی پتروشیمی وجود دارد و این امر ضرورت بازگشت پتروشیمی ها رابه ماموریت اصلیشان نشان می دهد.
وی گفت: می توانیم به ازای سوخت تولیدی پتروشیمی ها،  بنزین وارد کنیم و منابع هزینه ای آن می تواند از مزیت اقتصادی صادرات محصولات پتروشیمی برای کشور جبران شود. افزون بر این، سلامتی مردم حفظ می شود.
جعفری بنه خلخال، درباره کیفیت بنزین وارداتی نیز گفت: دولت و مجلس بر این روند نظارت خواهند کرد. حساسیتهای زنگنه در این باره خود موید این موضوع است که بنزین با کیفیت وارد کشور شود.
این نماینده مجلس در پاسخ به این پرسش که برخی معتقدند بنزن سوخت تولیدی پتروشیمی ها نسبت به بنزین تولیدی پالایشگاهها پایین تراست؟ پاسخ داد: کجای دنیا ماموریت پالایشگاه را به پتروشیمی می دهند اگر این طور بود تولید بنزین را برای پتروشیمی تعریف می کردند نه برای پالایشگاهها، بنابراین بنزین باید تنها در فرایند اصلی خود در پالایشگاه تولید شود.
عضو کمیسیون انرژی در پاسخ به سئوال دیگری گفت: قبول ندارم که درباره واردات بنزین رانتی وجود دارد زیرا مدرکی ارائه نشده است. هیچ کس بدون ارائه مدرک نمی تواند شائبه وجود رانت را مطرح کند. 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24