Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

جلسه هم اندیشی در مورد مسائل روز بازار سهام با حضور مدیرعامل بورس تهران و مدیران عامل شرکت های کارگزاری برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی بورس تهران؛جلسه هم اندیشی در مورد مسائل روز بازار سهام روز شنبه با حضور مدیرعامل بورس تهران، دبیر کل کانون کارگزاران و مدیران عامل شرکت های کارگزاری تشکیل شد.
دکتر حسن قالیباف اصل مدیرعامل بورس تهران در این جلسه به توجه سرمایه گذاران خارجی به بازار سرمایه ایران، اشاره کرد و گفت: بازار سرمایه کشور قابلیت جذب سرمایه گذاران خارجی را دارد و در کشورهایی مانند ترکیه و اردن حدود 60 تا 65 درصد سهام شناور توسط سرمایه گذاران خارجی معامله می شود. سرمایه این سرمایه گذاران عمدتا سیال است و به دلیل خرید و فروش زیاد به نقد شوندگی کمک زیادی می کند.
سخنگوی بورس در ادامه به موضوعات افزایش سرمایه بورس تهران و پیشرفت احداث ساختمان جدید بورس اشاره و خاطرنشان کرد: بازار سرمایه توسعه خوبی داشته و هم اکنون حدود 1215 ایستگاه کاری برای دسترسی معامله گران ایجاد شده است.
مدیرعامل بورس تهران درخصوص توسعه معاملات آنلاین گفت: از ابتدای سال تاکنون معاملات خرد و بلوک بالغ بر 7500 میلیارد تومان بوده که از این میزان 30 درصد متعلق به معاملات آنلاین است و نسبت به دوره مشابه سال گذشته که 15 درصد بود رشد 100 را به دنبال داشته است. با توجه به علاقه سرمایه گذاران، توسعه و تقویت معاملات بر خط منطقی به نظر می آید و سرمایه گذاران خارجی هم فقط از طریق آنلاین می توانند وارد بازار سرمایه کشور شوند.
قالیباف اصل گفت: سال گذشته 7 شرکت جدید در بورس پذیرفته شد و تجربه نشان داده است که حضور شرکت های جدید در بازار سرمایه علاوه بر کمیت به کیفیت بازار کمک می کند و هر چقدر بازار بزرگ تر شود در تصمیم گیری ها ی کلان به آن توجه بیشتری می شود. برای امسال هم ورود 10 شرکت جدید به بورس تهران در دستور کار دیده شده است.
سخنگوی بورس ادامه داد:باید ابزار های جدید طراحی شود تا پول در بازار باقی بماند.به طور کلی مجموعه بورس از جمله کارگزاران مسئولیت مضاعف دارند تا ابزاری غیر از سهام را به ناشران برای تامین مالی و به سرمایه گذاران به منظور سرمایه گذاری معرفی کنند.هر چقدر سبدی را که در قالب سهام و اوراق بدهی تهیه و ارائه می نماییم، بزرگتر و کامل تر باشد؛ مردم بیشتر جذب بورس شده و مقامات دولتی هم به بازار سرمایه بیشتر توجه می کنند.
لازم به ذکر است: در این جلسه مدیران عامل شرکت های کارگزاری پیشنهادات و مسائل خود را با مدیرعامل بورس تهران در میان گذاشته و پاسخ های لازم توسط دکتر قالیباف اصل ارائه شد. 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24