Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

روز آینده اولین گواهینامه ثبت اختراع در بازار دارایی فکری فرابورس معامله خواهد شد.

به گزارش خبرنگار بورس24 ، امیر هامونی – مدیرعامل فرابورس ایران در نشست خبری روز جاری در خصوص افتتاح بازار دارایی فکری با اشاره به این که روز آینده قرار است اولین گواهینامه ثبت اختراع در بازار دارایی فکری مورد معاملات قرار بگیرد،گفت: عرضه های این بازار به صورت بلوکی است.

وی درخصوص حضور سرمایه گذاران در این بازار ،گفت: این بازار بیشتر مختص سرمایه گذاران حقوقی وشرکت های بزرگ است چراکه ریسک این بازار بالاست و در همه دنیا سرمایه گذاران بازار دارایی فکری را سرمایه گذاران مخاطره پذیر می دانند چراکه ممکن است از 10 ایده ای که ثبت می شود سه یا چهار ایده به مرحله اجرا و تولید برسد.

وی با اشاره به این که در بازار دارایی‌های فکری 3 ریسک عمده وجود دارد، تأکید کرد: یکی از این ریسک‌ها مسائل حقوقی است که با تقسیم کار انجام شده این ریسک بر عهده اداره مالکیت صنعتی، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گذاشته شده است و ریسک بعدی ناشی از مسائل فنی است که پارک فناوری پردیس به نمایندگی از معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور بر عهده خواهد گرفت.

هامونی با اشاره به این که این عرضه ها به صورت بلوکی بوده و مخاطبان خاص خود را دارد،ادامه داد: در معاملات این بازار، مثل معاملات عمده قیمت پایه ای توسط فروشنده اعلام و متقاضیان در آن قیمت رقابت می کنند.

وی معاملات ثانویه در این بازار را امکانپذیر دانست و گفت: اما روند معاملات ثانویه به این گونه نیست که امروز سهام را بخریم و فردا به فروش برسانیم.

وی ادامه داد: در معاملات ثانویه خریدار باید مراحل و فرآیند پذیرش وانتشار آگهی عرضه را طی کند تا عرضه مجدد این گواهی انجام شود.

مدیر عامل فرابورس به چهار قالب عرضه در بازار دارایی فکری اشاره کرد و گفت: عرضه در این بازار در قالب های مختلفی صورت میگرد ،عرضه سهام شرکت های سهامی خاص، عرضه گواهینامه ثبت شده ، عرضه حق بهره برداری در مدت معین و تولید به مقدار معین از انواع عرضه ها در بازار دارایی فکری است.

هامونی در ادامه با اشاره به روند راه اندازی بازار دارایی‌های فکری افزود:ابتدا قرار بود سال گذشته بازار دارایی‌های فکری افتتاح شود که بنا به دلایلی از جمله نیاز همکاری بین دستگاهی به تعویق افتاد.

وی ادامه داد: راه‌اندازی بازار دارایی‌های فکری نیازمند همکاری بین دستگاه‌های مختلف از جمله پارک علم و فناوری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و دیگر نهادها است و فرابورس به تنهایی قادر به راه‌اندازی آن نخواهد بود.

هامونی گفت: همکاری فرابورس ایران با پارک علم و فناوری پردیس از سال‌های 84 تا 85 آغاز شد و طی دو سال اخیر روند همکاری‌ها با همت بیشتری دنبال شد که منتج به راه‌اندازی بازار دارایی‌های فکری می‌شود.

مدیرعامل فرابورس ایران با اشاره به ارتباط راه‌اندازی بازار دارایی‌های فکری با سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: طبق بند 2 سیاست‌های ابلاغی رهبر فرزانه انقلاب دانش‌بنیان شدن اقتصاد مورد اشاره قرار گرفته است، بنابراین منابع طبیعی به تنهایی عامل رشد و توسعه نخواهد بود.

وی گفت: تجاری‌سازی ایده‌ها در کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته وجه تمایزی میان آنان است، بر همین اساس بازار دارایی‌های فکری شکل می‌گیرد، تا چرخش کشور به دست اقتصاد غیر نقدی و دانش بنیان باشد، در این بازار علم، ثروت‌آفرینی می‌کند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24