Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

مدیر فلزات غیرآهنی ایمیدرو گفت: ایران در سال 2013 میلادی با تولید 350 هزار تن آلومینیوم تنها 0.7 درصد از تولید جهانی آن را به خود اختصاص داد و با چهار پله صعود درجایگاه هفدم قرار گرفت.
 به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، مجید پورعطار روز یكشنبه در مراسم افتتاح سومین كنفرانس و نمایشگاه بین المللی آلومینیوم ایران همچنین از گشایش اعتبار طرح آلومینیوم جنوب با ظرفیت سالانه 300 هزار تن در چند روز آینده خبر داد.
وی ادامه داد: با اجرای طرح های آلومینیوم جنوب در لامرد، آلومینیوم كاوه مسجدسلیمان در خوزستان، الومینیوم جاجرم در خراسان شمالی، فاز سوم آلومینیوم المهدی در بندرعباس و توسعه ایرالكو در اراك ، در سال های آینده ظرفیت تولید آلومینیوم كشور به یك میلیون تن خواهد رسید.
پورعطار اضافه كرد: همچنین با اجرای طرح های آلومینای خلیج فارس در عسلویه، بوكسیت گینه و تولید آلومینا از نفلین سینیت سراب در آذربایجان شرقی ظرفیت تولید آلومینای كشور به دو میلیون تن می رسد.
وی بازار رو به رشد داخل را از مزایای رقابتی توسعه صنعت الومینیوم برشمرد و گفت: بر اساس برآوردها تقاضای حداقلی آلومینیوم كشور برای پایان برنامه پنجم 600 هزار تن و در بیشترین حالت از مرز یك میلیون تن خواهد گذشت و كمترین و بیشترین میزان برای افق چشم انداز در سال 1404 به ترتیب برابر با یك میلیون تن و حدود 2 میلیون تن برآورد می شود.
پورعطار با اشاره به وجود 600 میلیون تن ذخایربوكسیت در كشور گینه كوناكری گفت: این كشور دارای بزرگترین ذخیره بوكسیت جهان بوده و ایران نیز در معدن آن شریك است كه می تواند موقعیت مناسبی را برای تامین بوكسیت مورد نیاز صنعت آلومینیوم ایران فراهم كند.
مدیر فلزات غیر آهنی ایمیدرو ، ساخت نیروگاه سیكل تركیبی با راندمان بالا برای تامین برق مورد نیاز صنعت آلومینیوم را ضروری خواند و تصریح كرد: برق در صنعت آلومینیوم صرفا به عنوان حامل انرژی و عامل مصرف نبوده ، بلكه به عنوان ماده اولیه و خوراك به حساب می آید.
دبیر سومین كنفرانس بین المللی آلومینیوم ایران نیز اظهار داشت: دبیرخانه دائمی این كنفرانس در ایمیدرو ایجاد شده و این كنفرانس به صورت دوسالانه برگزار می شود.
منصور سلطانیه ، تبادل نظر درباره آخرین یافته ها و پیشرفت های صنعت آلومینیوم اعم از تولید ، فرآوری ، مهندسی و ... را از اهداف برگزاری این كنفرانس بیان كرد و افزود: در این كنفرانس دو روزه چند كارگاه تخصصی برگزار می شود و بیش از 40 مقاله علمی نیز ارائه خواهد شد.
وی ادامه داد: در نمایشگاه جانبی كنفرانس نیز شركت های معتبر از كشورهای آلمان، هلند، فرانسه، اسپانیا، تركیه، هند، برزیل، سوئیس ، دبی، بحرین ، روسیه، چین، عمان و پاكستان توانمندی های خود را در معرض دید عموم قرار داده اند.
محمدعلی برخورداری رییس دانشگاه علم و صنعت ایران نیز خواستار توسعه صنعت آلومینیوم از سوی دولت شد و تصریح كرد: این دانشگاه نیز آمادگی دارد نقش خود را برای توسعه علمی صنعت آلومینیوم و همكاری با مسئولان اجرایی كشور به خوبی ایفا كند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24