Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 دنیای اقتصاد / به‌رغم آنكه وضع عوارض بر صادرات سنگ‌آهن خام مدافعان زیادی داشت و با وجود اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر اخذ آن از ابتدای سال جاری، اما این موضوع تاكنون به گمركات كشور ابلاغ نشده است با توجه به اینكه اخذ عوارض صادراتی بر مبنای ارزش سنگ‌آهن صورت می‌گیرد در ابتدا باید ارزش واقعی این محصول مشخص شده و سپس بتوان بر مبنای آن عوارض صادراتی اخذ کرد.

در همین خصوص گمرك طی اطلاعیه‌ای با مشورت قراردادن انجمن تولیدكنندگان و صادركنندگان سنگ‌آهن خواستار تعیین ارزش گمركی سنگ‌آهن شده اما به نظر می‌آید فعالان انجمن به نحوه تعیین ارزش سنگ‌آهن نیز معترض بوده و برای تعیین آن و رفع ابهامات در این خصوص به گمرك مراجعه نكرده‌ یا همكاری لازم را نداشته‌اند.
 رسول كوهستانی، سرپرست دفتر بررسی و تعیین ارزش گمرك در خصوص نحوه تعیین ارزش گمركی سنگ‌آهن گفت: برای تعیین ارزش سنگ‌آهن علاوه‌بر رصد اطلاعات و قیمت‌ها در بورس كالا و همین طور بازار داخلی و جهانی از انجمن تولیدكنندگان و صادركنندگان سنگ‌آهن ایران نیز استعلام قیمت گرفتیم كه متاسفانه تاكنون با این انجمن بر سر دو ردیف قیمتی با عیار پایین به توافق نرسیدیم.
وی گفت: با عنایت به این موضوع برای تعیین ارزش سنگ‌آهن از مراجع ذی صلاح استعلام گرفتیم و نتیجه تا هفته آینده مشخص خواهد شد.
وی اظهار كرد: با وجود آنكه در اجرای ماده 16 قانون امور گمركی و ماده 22 آیین‌نامه اجرایی آن، كارگروهی برای بررسی موارد و مستندات موجود و تعیین ارزش كالاهای صادراتی از جمله سنگ‌آهن تشكیل شده و با انجمن تولیدكنندگان و صادركنندگان سنگ‌آهن جلسات مكرری برگزار شد، اما انجمن تولیدكنندگان و صادركنندگان سنگ‌آهن همچنان به تعیین ارزش سنگ‌آهن با عیار زیر 40 درصد اعتراض دارند.
كوهستانی تصریح كرد: در همین راستا گمرك برای ارائه بررسی مستندات انجمن تولیدكنندگان و صادركنندگان به آنها فرصت داده، اما به‌رغم اینكه تاكنون چندین اطلاعیه برای برگزاری جلسه مجدد برای تعیین ارزش سنگ‌آهن از سوی گمرك اعلام شده كماكان مراجعه‌ای از سوی این انجمن صورت نگرفته است.
وی تاكید كرد: به دلیل عدم مراجعه انجمن تولیدكنندگان و صادركنندگان سنگ‌آهن ایران بحث تعیین ارزش گمركی سنگ‌آهن در حال بررسی از مرجع ذی‌صلاح دیگر بوده و به محض پاسخ استعلام تا هفته آینده اعلام خواهد شد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24